Marketing

Poznaj Steve’a Schmitha | Magazyn marketingu dealerów

  • 9 lutego, 2023
  • 9 min read
Poznaj Steve’a Schmitha |  Magazyn marketingu dealerów


Dyrektor Strategii Motoryzacyjnej, Acxiom

Początek

„Podążałem za dziewczyną do Detroit; tam wszystko się zaczęło”.

Steve Schmith zarabiał na studiach, pracując w Olive Garden, kiedy poznał dziewczynę. „Pracowałem tam kilka lat i właśnie zarejestrowałem się na normalną zmianę. Wyszedłem za róg, a ona była na swoim pierwszym dniu szkolenia. Od razu wiedziałem, że to ta jedyna. Siedem lat później i przeprowadziliśmy się do Detroit, wzięliśmy ślub”.

Patrząc wstecz, mówi, że był to prawdopodobnie najbardziej wpływowy moment, który zapoczątkował karierę na całe życie w branży motoryzacyjnej. Zawsze był dobrym gawędziarzem i jest to coś, co dobrze mu służyło w podróży, która obejmowała bycie specjalistą ds. komunikacji u dostawcy motoryzacyjnego, prawie dwie dekady pracy w Deloitte i okres w Automotive News. Wszystko to skłoniło Steve’a do kierowania strategią branżową dla branży motoryzacyjnej w firmie Acxiom. Mieliśmy zaszczyt wysłuchać historii Steve’a. Historia, która naturalnie obejmuje wyciągnięte wnioski, pokonane wyzwania i sukcesy celebrowane przez lata. Ale także historia wypełniona warstwami bycia człowiekiem; wzrost wynikający z doświadczeń i mądrości, popełnionych błędów i dążenia do pomagania innym, aby nie popełniali tych samych błędów, zachęcanie ludzi do próbowania nowych rzeczy. „W końcu”, mówi, „co jest wadą? Awaria? No i co z tego, każdemu się to zdarza”.

To strona Steve’a, która nie zawsze jest oczywista. Jeśli znasz Steve’a, wiesz, że ma dużo energii. Brał udział w triathlonie od 2009 roku, oprócz tego, że prowadził i moderował definiujące branżę panele, był autorem przywództwa myślowego i dzielił się punktami widzenia na temat trendów w branży i wpływu na marki motoryzacyjne w całym łańcuchu wartości.

Wszystko zaczęło się, gdy Steve przeszedł do budynku Mass Communications na Southern Illinois University w Edwardsville (SIUE). „Odnalazłem moich ludzi po spędzeniu trzech lat na studiach pielęgniarskich” – uśmiechnął się. „Pamiętam, jak robiłem szpulę na szpulę” — Steve wyjaśnia, jak fizycznie ciąć i łączyć kawałki z taśmami łączącymi. Studiował dziennikarstwo i kochał pisanie, produkcję telewizyjną i radiową. „Mieszanka narracji” wywarła na nim wrażenie; znalazł swoje powołanie, które posłuży jako mocny fundament dla jego kariery.

„Trzeba być dobrym gawędziarzem. Niezależnie od medium, publiczności i tego, co studiowałem, dobrze mi służył”.

Steve minął tyle plakatów w korytarzach szkoły dziennikarskiej, plakatów dla Detroit News, Detroit Free Press, „nikt nie przeprowadził się do Detroit”, uśmiechnął się. Trzy lata później jego życie się zmieni.

Warto przeczytać!  Reklamy lokalne są równie ważne jak marketing cyfrowy dla małych firm

Fundacje

– Dzwoni do mnie i pyta, chcesz iść?

Przyszła żona Steve’a właśnie awansowała i powierzono jej odpowiedzialność za stan Michigan. Jeden U-Haul, jeden samochód na przyczepie, jedna torba tenisowa Prince’a i późniejszy bilet w jedną stronę do Detroit, a Steve był świadkiem śniegu w maju.

Steve Schmith:

Podczas naszego pierwszego wspólnego weekendu w Detroit wskoczyliśmy do mojego samochodu i postanowiliśmy się przejechać. Znaleźliśmy się w kawiarni w Dearborn w stanie Michigan, przeglądając ogłoszenia, i była praca dla specjalisty ds. Komunikacji u bardzo małego dostawcy samochodów, który zlecał zakupy niektórym z ówczesnych trzech producentów samochodów z Detroit. Nie wiedziałem nic o branży, absolutnie nic. Aplikowałem w wielu miejscach, ale ten szczególnie zapamiętałem. Dzwoniłem do nich w każdy poniedziałek. Zatrudnili mnie i dali szansę.

„Ostatecznie to zapoczątkowało moją karierę w komunikacji motoryzacyjnej i marketingowej”.

Wiele się nauczyłem o branży i szczerze mówiąc, patrząc wstecz, myślę, że zaopatrzenie było prawdopodobnie najlepszym miejscem do rozpoczęcia łańcucha wartości w branży motoryzacyjnej, przynajmniej dla mnie. Ujawniło mi to, jak zbudowany jest cały łańcuch wartości. Dostawcy, poziom pierwszy, poziom drugi, producenci OEM, znaczenie łańcucha dostaw, produkcji i wszystkich elementów ekosystemu. To była naprawdę dobra firma i spędziłem z nimi pięć lat.

„Nie sądzę, żebym miał uznanie lub jasną ścieżkę do tego, czym może być moja kariera do 2003 roku”.

Zwycięstwa

Steve wymienia kulturę w Deloitte jako jeden z największych wpływów w jego karierze.

„Inwestycja, wyzwania, ludzie”, mówi, „to jest przywództwo, tak buduje się relacje, tak myśli się strategicznie”.

Steve Schmith:

Nauczyłem się, jak pracować z ludźmi, którzy mają różne chemie i dosłownie wszyscy mamy różne DNA. To, w jaki sposób łączysz ludzi i kształtowanie tego, kim jestem jako profesjonalista i lider, przypisuję Firmie i jej zaangażowaniu w każdą jednostkę. To tam miałem ten moment a-ha. Zacząłem rozwijać się w motoryzacji, współpracując z dużymi markami, pracując z jednymi z najmądrzejszych ludzi, jakich kiedykolwiek spotkałem, a oni zaprosili mnie do pokoju, nie tylko po to, aby słuchać, ale także dzielić się pomysłami. Ekspozycja, którą dostajesz, i możliwość spojrzenia na rzeczy przez inny obiektyw ukształtowały mnie.

„Miałem wybór”.

Kuratela, zaufanie, 17 lat ekspozycji i rozwoju oraz umiejętność budowania relacji w branży motoryzacyjnej zmieniły Steve’a.

Warto przeczytać!  Giełda dzisiaj: Wall Street rośnie po najlepszych prognozach zysków przedsiębiorstw i dalszym spadku cen ropy

Marketing i doradztwo mieściły się w zakresie możliwości Steve’a, ale nie były jego definicją. Po 17 latach pracy w Deloitte Steve zdał sobie sprawę, że w gruncie rzeczy jest profesjonalistą w branży motoryzacyjnej.

Steve Schmith:

Musiałem zadać sobie pytanie, czy kocham Firmę na tyle, by zrobić coś innego, by zdobyć tytuł? A może odchodzę, korzystam z tego, czego się nauczyłem i nie tracę z oczu tego, co okazało się dla mnie najważniejsze: 20 lat relacji, które nawiązałem w branży motoryzacyjnej?

Znajdowałem się na rozdrożu i było to albo pozostanie w firmie, albo w branży.

Zdecydowałem się zostać w branży.

Firma Automotive News poszukiwała osoby do poprowadzenia Data Center.

Steve rozpoczął swoją edukację dziennikarską, przechadzając się po korytarzach SIUE, oglądając plakaty reklamujące staże w Detroit News i Free Press. W czasie pracy w Deloitte kierował relacjami firmy z Automotive News, a kierowanie centrum danych wydawało mu się właściwym kolejnym krokiem w jego karierze. Powrót do redakcji był zarówno nowy, jak i nostalgiczny.

„Siedemnaście lat spędzonych w firmie może stworzyć zaślepki, aw niektórych przypadkach poczucie komfortu. Dopiero gdy przeniosłem się do Automotive News, te zaślepki zniknęły, podniosłem wzrok i mogłem znacznie więcej słuchać swojego przeczucia”.

Steve Schmith:

Newsroom jest dosłownie newsroomem, a oni przekazywali artykuły przez ściany, mówiąc: „hej, możesz to edytować?” To bardzo zżyta grupa ludzi, najlepsi dziennikarze z branży motoryzacyjnej. Byłem tam przez około tydzień, aż do wybuchu COVID. Powstaje zatem pytanie, jak pomóc strategicznie przeprowadzić firmę przez te duże zmiany? Nauczyłem się wiele tam. Powierzono mi współprowadzenie podcastu Automotive News Daily Drive i bycie dyrektorem programu PACE, który jest ich programem, który celebruje innowacje kierowane przez dostawców na wczesnym etapie. Te możliwości dały mi szansę porozmawiania i uczyć się od wielu ludzi i być w czołówce bardzo fajnych innowacji wprowadzanych w branży. Zbadaliśmy naukę stojącą za produkcją akumulatorów do pojazdów elektrycznych, jak połączone technologie mogą ratować życie, inwestycje w zaawansowaną produkcję, poruszanie się w bardzo burzliwych czasach i jak deprecjacja plików cookie stron trzecich na zawsze zmieni marketing cyfrowy.Wszystko to, mówi Steve, nadal przygotowywało go do roli, którą pełni dzisiaj w Acxiom.

Warto przeczytać!  8 wskazówek, jak skutecznie transmitować na żywo i angażować nowych odbiorców

Przyszłość

Steve Schmith:

„Jestem bardziej dostrojony i bardziej słucham swojej intuicji”.

Znowu znalazłem się na rozdrożu, szybciej niż się spodziewałem. Przeczytałem ten opis stanowiska od Acxiom i jest on dokładnie poprawny. Przemyślane przywództwo, strategia branżowa, silne relacje branżowe i reprezentacja w mediach. Dostaję telefon, a oni zaczynają bardziej szczegółowo ilustrować rolę: idealna hybryda mojego doświadczenia zarówno w Deloitte, jak i Automotive News.

Praca do wykonania przyciągnęła mnie do tej roli, brzmiało to wyzywająco. Słyszałem o trwającej transformacji cyfrowej w marketingu cyfrowym od gości w podcastach. Zespół Automotive News sam pracował nad tą transformacją. Dla mnie była to możliwość dalszego rozwoju, która była bardzo atrakcyjna. I wiedziałem, że do tego zmierza branża. Pytania dotyczące tego, jak tworzysz osobiste doświadczenia konsumenckie podczas kupowania samochodu, jak tworzysz doświadczenia, gdy wnętrze samochodu staje się środowiskiem. Patrząc w przyszłość, potrzeba posiadania samochodu wciąż maleje. Właśnie odbyliśmy tę rozmowę na scenie podczas targów CES 2023. Nie zajmie to jednej marki; będzie to ekosystem marek łączących się, aby tworzyć te doświadczenia.

Jest to więc dla mnie idealne miejsce. Po to się uczyłem. To moje powołanie i kultura, którą kocham.

„Pracuję w branży, którą kocham, z ludźmi, zespołem światowej klasy i marką, którą kocham”.

Myślę, że to, co naprawdę ma znaczenie, to docenienie ludzi za kulisami, którzy pozwalają nam angażować się i integrować w taki sposób, w jaki to robimy. Wsparcie w domu jest niezwykle ważne. Moja podróż zaczęła się od mojej żony, a teraz mój syn idzie do tej samej szkoły, w której wszystko się dla mnie zaczęło.

To, co wciąż rozbrzmiewa w całej tej serii wywiadów, to człowieczeństwo, ludzkie skupienie każdego, kogo spotykamy.

Kiedy Steve opowiadał, jak jego rodzina ukształtowała jego podróż i nadal to robi, staje się oczywiste, że sieć, którą tworzymy wokół nas, i wzajemne powiązania tego wszystkiego sprowadzają się do istot ludzkich, opowiadających ludzkie historie.

Historia Steve’a jest jedną z tych, które uwielbialiśmy opowiadać.


Źródło