Pozwy sądowe Kia i Hyundai wciąż trwają, pomimo naprawy kradzieży na gorąco
Hyundai Motor America i Kia America nadal borykają się z problemami, mimo że opracowali bezpłatną poprawkę dla właścicieli, aby chronić niektóre pojazdy Hyundai i Kia ze starszych lat modelowych przed podłączeniem na gorąco.
14 lutego koreańscy producenci samochodów, należący do Hyundai Motor Group, rozpoczęli kampanię serwisową w postaci aktualizacji oprogramowania dla 8,4 miliona pojazdów Hyundai i Kia, które nie mają kluczowego urządzenia zabezpieczającego przed kradzieżą, zwanego immobilizerem silnika.
Immobilizer silnika elektronicznie przywiązuje pojazd do pilota i uniemożliwia jego uruchomienie bez obecności urządzenia.
Aktualizacja oprogramowania wydłuża czas trwania istniejącego alarmu pojazdu z 30 sekund do jednej minuty i wymaga włączenia kluczyka w stacyjce, aby pojazd mógł zostać włączony. Zapowiedź kampanii pochodziła również z NHTSA.
Ale dzień po opublikowaniu kampanii serwisowej miasto Columbus w stanie Ohio – które obliczyło prawie 500-procentowy wzrost kradzieży pojazdów Kia i Hyundai w latach 2021-2022 – złożyło pozew przeciwko Hyundai i Kia, twierdząc, że producenci samochodów znali ich pojazdy były bardziej podatne na kradzież bez immobilizerów silnika i nadal nie obejmowały ich jako wyposażenia standardowego.
– powiedział Zach Klein, prokurator miasta Columbus Wiadomości motoryzacyjne że miasto „rozmawiało z Kią i Hyundaiem o tym, jak łatwość kradzieży niektórych ich samochodów spowodowała spustoszenie w całym kraju”. Klein powiedział, że chociaż mają nadzieję, że bezpłatna naprawa „zatrzyma krwawienie”, należy zająć się ilością szkód wyrządzonych miastu.
Columbus jest drugim miastem, które pozwało producentów samochodów. W styczniu Seattle złożyło podobną sprawę, powołując się na 620-procentowy wzrost kradzieży modeli Hyundaia w okresie od lipca 2021 do 2022 roku. Pozew twierdzi, że Hyundai i Kia mogły wydać około 500 USD na pojazd, aby zainstalować immobilizery, gdy kradzieże „szybko wzrosną”.
Hyundai wydał oświadczenie w zeszłym tygodniu, mówiąc: „Hyundai uważa, że ten spór jest niewłaściwy i niepotrzebny”.
Pozew Seattle twierdzi również, że początkowa decyzja o niewłączeniu immobilizerów jest sprzeczna ze standardami branżowymi i że „stworzyła uciążliwość publiczną”, której można było uniknąć.
Giganci ubezpieczeniowi State Farm i Progressive również przestali pisać nowe polisy dla modeli, których dotyczy problem.
„State Farm chwilowo przestało przyjmować nowe zgłoszenia od klientów w niektórych stanach na niektóre lata modelowe i poziomy wyposażenia pojazdów Hyundai i Kia, ponieważ straty związane z kradzieżą tych pojazdów dramatycznie wzrosły” – powiedział rzecznik State Farm.
Progressive podjął podobne działania.
„W odpowiedzi na ten gwałtowny wzrost kradzieży nadal ubezpieczamy naszych obecnych klientów, którzy posiadają modele, których dotyczy problem, ale w uczciwości wobec naszych obecnych ubezpieczających ograniczyliśmy również naszą sprzedaż nowych polis lub podwyższyliśmy stawki w niektórych lokalizacjach” – rzecznik Progressive powiedział Wiadomości motoryzacyjne w oświadczeniu.
Rzecznik powiedział, że Progressive „ma nadzieję, że ta aktualizacja oprogramowania będzie skuteczna w powstrzymywaniu kradzieży” i „będzie ściśle monitorować działania producentów, wskaźniki przyjęcia przez konsumentów i skuteczność aktualizacji”.