Podróże

Praca zdalna dotyka teraz każdego zakątka sektora hotelarskiego

  • 31 marca, 2023
  • 8 min read
Praca zdalna dotyka teraz każdego zakątka sektora hotelarskiego


Skift Take

Liderzy branży hotelarskiej na zorganizowanym w tym tygodniu forum Skift Future of Lodging mieli wiele do powiedzenia na temat tego, jak trendy w pracy przenikają się z ich firmami. Sprawdź to podsumowanie wydarzenia, aby dowiedzieć się, kto co powiedział.

— Mateusz Parsons

Praca zdalna jest osadzona w całym sektorze hotelarskim, opiera się na spostrzeżeniach i obserwacjach wielu prelegentów, którymi podzielili się na scenie podczas środowego forum Future of Lodging Skift.

Jednodniowe wydarzenie, które odbyło się w Londynie, dotyczyło przyszłości — tematyka dobrego samopoczucia i doświadczeń odbiła się szerokim echem. Ale interesujące było usłyszeć, jak bardzo w szerokim zakresie podsektorów, od budżetu po luksus, pracownik zdalny wywarł wpływ.

Oto krótki przegląd tego, jak niektórzy mówcy tego dnia postrzegali krajobraz.

Badanie Skift
Rozpoczynając forum swoją prezentacją „Experience Economy 2.0”, starsza analityczka Skift, Varsha Arora, od samego początku omawiała trendy w pracy zdalnej.

„Praca z domu może po prostu stale rosnąć, a zachowania związane z podróżowaniem będą ewoluować” – powiedziała. „To przetasowanie wymaga ponownego uruchomienia wersji 1.0 (ekonomii doświadczeń) do wersji 2.0”.

Hybrydowa gościnność — promowana przez firmy takie jak CitizienM, Zoku, Selina i wielu innych — stanowi dziś szansę dla hoteli. Arora zauważyła, że ​​chodzi po prostu o to, by marki wykorzystywały swoją przestrzeń przez cały dzień io różnych porach dnia. Na przykład, „nakładając” model coworkingu na nieruchomości hotelowe, hotelarze mogą otworzyć okno 24-godzinnego generowania przychodów. Ogólnie rzecz biorąc, hotele mogą zwiększyć przychody o 20 procent, oferując miejsca do pracy.

Grupa Kapitałowa Starwood
Okazuje się, że pomimo bardzo małych pokoi, Yotel przyciąga pracowników zdalnych, jak twierdzi jeden z jego inwestorów.

„W trakcie Covid dowiedzieliśmy się, że jedna z naszych marek, Yotel, znalazła niszę w obsłudze cyfrowych nomadów i pracowników zdalnych” — powiedział Joe Pettigrew, dyrektor handlowy ds. zarządzania aktywami hotelowymi w Starwood Capital Group, która jest współwłaścicielem marki . „Idź do dowolnego Yotela, a tak naprawdę nie wyobrażaliśmy sobie tego, idziesz do holu o trzeciej po południu we wtorek, jest pełen ludzi pracujących i zostaje na pięć, sześć, siedem nocy – czego nie zrobiliśmy nie wyobrażam sobie, ponieważ te pokoje są bardzo małe”.

Warto przeczytać!  Największe miasto na Ziemi (według ciebie)

Grupa UndertheDoormat

Merilee Karr, założycielka i dyrektor generalna UndertheDoormat Group, zauważyła, że ​​preferencje konsumentów dotyczące wynajmu krótkoterminowego wzrosły najbardziej ze wszystkich rodzajów zakwaterowania, według danych STR, o 11 procent, w porównaniu z okresem sprzed pandemii.

„Ludzie testowali wynajem krótkoterminowy i wakacyjny podczas pandemii i uznali, że jest to fantastyczne rozwiązanie nie tylko na rodzinne wakacje, ale także podczas podróży służbowych. Kiedy widzisz więcej kombinacji, kiedy ludzie mogą pracować zdalnie, kiedy podróże służbowe i podróże wypoczynkowe łączą się w jedno, wtedy ten rodzaj zakwaterowania zapewnia elastyczność, której ludzie szukają” – powiedziała. „To trend, który zostanie”.

Pan i Pani Smith
Tamara Lohan, założycielka i dyrektor generalna usługi rezerwacji luksusowych i butikowych Mr & Mrs Smith, w swojej prezentacji zgłębiła temat luksusu i dobrego samopoczucia. Jednak mówiąc o inspirujących nieruchomościach, ujawniła, że ​​nawet największe nieruchomości są świadome znaczenia pracy zdalnej.

Weźmy na przykład Aman New York (ze stawką wstępną 5000 USD za noc). Lohan zauważył, że wśród podwójnie sklepionych sufitów akustyka jest tak dobrana, że ​​każda rozmowa może być intymna. A w dźwiękoszczelnych pokojach, z panelami do otwierania lub zamykania przestrzeni, świadomą decyzją projektową było zapewnienie, że każdy obszar biurka jest skierowany na zewnątrz, zamiast siedzieć twarzą do ściany.

To stworzyło „dom z dala od domu, który jest także biurem i spa” – powiedział Lohan.

Airbnb
Na Airbnb rośnie liczba rodzin rezerwujących miejsca na pobyt. Na całym świecie liczba rezerwacji wzrosła o 60 procent w stosunku do danych sprzed pandemii. Według Catherine Powell, globalnej szefowej ds. hostingu, odzwierciedla to trwający trend elastyczności.

„Uważamy, że dzieje się tak dlatego, że ludzie są elastyczni” — powiedziała. „Możesz nie być w stanie w pełni pracować zdalnie, ale możesz trochę popracować zdalnie, więc ludzie robią wszystko, od wyjazdu na weekend do połowy semestru, po prostu dodają dodatkowe dni lub spędzają całe wakacje”.

Warto przeczytać!  Poznaj indyjski raj na ziemi

Dodała, że ​​jeden na pięć pobytów był dłuższy niż 28 dni, a prawie połowa dotyczyła pobytów dłuższych niż tydzień.

Rezerwacja. com
O nowej siedzibie Booking.com w Amsterdamie powiedziano już wiele. Wkrótce zostanie otwarte, ale Rob Francis, starszy wiceprezes i dyrektor ds. technologii w Booking.com, powiedział, że jego zespół przeprowadzi się jako ostatni w nadchodzącym maju i czerwcu.

A Booking.com, podobnie jak wiele firm, wciąż zastanawia się nad przyszłymi trendami w pracy.

„Jak wszyscy w branży, staramy się dowiedzieć, co działa najlepiej” — powiedział Francis. „Uważamy, że świat każdego dnia tygodnia w biurze dobiegł końca. Przeprowadziliśmy szereg pilotów z zespołami. Nie sądzę, abyśmy znajdowali się w innej sytuacji niż ktokolwiek inny, naprawdę, jeśli chodzi o próbę zrozumienia tego, w szczególności pod względem siły roboczej ds. Technologii”.

Prawie tak samo jak w zeszłym roku, kiedy Carlo Olejniczak, wiceprezes i dyrektor zarządzający Booking.com na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, powiedział: „Będziemy testować nowe rzeczy, ale zapewnimy większą elastyczność pracownikom”.

Przypisy poboczne

Wiele marek z branży hotelarsko-gastronomicznej chce budować poczucie wspólnoty — w szczególności Airbnb. Kolejnym krokiem jest sprzedaż usług, co ma sens biznesowy, jeśli marka cieszy się wystarczającym zaufaniem.

Catherine Powell, globalna szefowa ds. hostingu w Airbnb, opowiedziała, jak platforma udostępniania domów działa na rynku sprzedaży takich usług. W przeszłości gospodarze mówili, że są gotowi zapłacić za takie rzeczy, jak sprzątanie.

Platformy rezerwacyjne obsługujące cyfrowych nomadów również koncentrują się na społeczności, a teraz Nomad Stays chce pójść o krok dalej w swoim modelu biznesowym dzięki własnemu rynkowi.

Teraz zawiera pomysły, gdzie kupić oprogramowanie do tworzenia spotkań, usługi coachingowe i szkoleniowe dla startupów, a także rekomendacje doradztwa podatkowego.

„Istnieje wiele fantastycznych produktów dla nomadów, dlatego postanowiliśmy stworzyć rynek, na którym nomadzi kupują produkty związane z cyfrowymi nomadami, a firmy mogą reklamować swoje produkty i usługi związane z nomadami” — powiedziała współzałożycielka Linda McCall.

Konfiguracja byłaby odpowiednia dla innych marek typu co-living-meets-co-working, takich jak Selina, Zoku i Outsite.

10-sekundowe nadrobienie zaległości w podróżach służbowych

Kto i czym zajmował się Skift w ciągu ostatniego tygodnia: Accor, Copa Airlines, Google, Hilton, Hyatt, Jumeirah, Lyft, Nowy Jork, Oyo, Sabre, San Francisco, Yatra.

Warto przeczytać!  Burza w Bay Area słabnie. W tych miejscach na wyjeździe pojawi się śnieg

W skrócie

Egencia dodaje funkcje podróży dla osób niebędących pracownikami

Egencja, część American Express Global Business Travel, dodała nowe funkcje dla gości podróżujących do swojej platformy rezerwacyjnej. Obecnie oferuje użytkownikom tymczasowym lub podróżnym niesprofilowanym pełne zarządzanie podróżami, w tym rezerwację samoobsługową i wsparcie w nagłych wypadkach. Wdrożenie nastąpiło po tym, jak Egencia poinformowała, że ​​rezerwacje dokonywane przez organizatorów dla gości i innych podróżnych wzrosły do ​​33 procent w 2022 r., w porównaniu do 26 procent w 2019 r. W 2022 r. Egencia obsłużyła 800 000 podróży gości.

„W nowym świecie pracy obserwujemy zmieniające się wzorce w sposobie podróżowania firm” — powiedział John Sturino, wiceprezes ds. produktów i technologii w firmie Egencia. „Rośnie liczba rezerwacji podróży służbowych dla osób niebędących pracownikami firmy, niezależnie od tego, czy chodzi o zapraszanie kandydatów do pracy na rozmowy twarzą w twarz, wdrażanie zdalnych pracowników czy zatrudnianie kontrahentów”. Amex GBT doda również ulepszenia „zaproszonego podróżnika” do swojego narzędzia Neo jeszcze w tym roku.

Air France i KLM dołączają do Duffel

Oprócz tego, że American Airlines trafia na pierwsze strony gazet ze względu na śmiały ruch dystrybucyjny, dalej w Europie Air France I KLM połączyły się teraz z agregatorem opłat lotniczych Multon. Oznacza to, że treści linii lotniczych New Distribution Capability będą dostępne za pośrednictwem Duffel, w tym ciągłe ustalanie cen (gdzie linie lotnicze oferują ceny wykraczające poza tradycyjne 26 alfabetyczne przedziały opłat) i pakietowanie. Daje to klientom dostęp do tańszych stawek w porównaniu z tradycyjnymi globalnymi systemami dystrybucji, powiedział Duffel w czwartkowym poście. Duffel współpracuje również z British Airways, Lufthansą i Iberią, a także przewoźnikami amerykańskimi i innymi.

Cheval otwiera swój pierwszy międzynarodowy obiekt

Dostawca apartamentów z obsługą Kolekcja Chevala otworzy swój pierwszy międzynarodowy obiekt w Dubaju 15 kwietnia. Cheval Maison — The Palm Dubai ma 131 apartamentów, od jednej do trzech sypialni, plus penthouse z trzema sypialniami i jest znajduje się na pniu na kultowej Palmie Jumeirah.


Źródło