Pracownicy protestują o większą pomoc rządu w związku ze strajkiem – The Hollywood Reporter
![Pracownicy protestują o większą pomoc rządu w związku ze strajkiem – The Hollywood Reporter](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/10/Pracownicy-protestuja-o-wieksza-pomoc-rzadu-w-zwiazku-ze-strajkiem-770x470.jpg)
![Picketerzy przed ratuszem, 26 października 2023 r. w Los Angeles.](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/10/Pracownicy-protestuja-o-wieksza-pomoc-rzadu-w-zwiazku-ze-strajkiem.jpg)
Picketerzy przed ratuszem, 26 października w Los Angeles.
Personel Winstona Cho/THR
Wizażyści, dekoratorzy scenografii, dostawcy rekwizytów i inni pracownicy z całego Hollywood zebrali się w czwartek przed ratuszem w Los Angeles, naciskając na urzędników rządowych, aby zaoferowali większą pomoc w związku ze strajkiem aktorów.
Pracownicy niższego szczebla – do których dołączyli aktorzy, scenarzyści i reżyserzy – wezwali do podwyższenia zasiłków dla bezrobotnych, a także do interwencji gubernatora Gavina Newsoma w negocjacjach w celu wywarcia nacisku na Sojusz Producentów Filmowych i Telewizyjnych pozostać przy stole negocjacyjnym i dogadać się z aktorami, aby wrócili do pracy.
„Jesteśmy tutaj, ponieważ czuliśmy, że sześć miesięcy bez pracy to coś, na co rząd powinien zwrócić uwagę” – powiedziała Farah Bunch, wizażystka z Międzynarodowego Sojuszu Pracowników Scen Teatralnych, lokal 706, która pomogła w organizacji wiecu. „Ludzie tracą całe swoje źródło utrzymania”.
Spotkanie rozpoczęło się w południe w chwili, gdy AMPTP i SAG-AFTRA miały powrócić do negocjacji. Wezwania do wiecu rozpoczęły się po prawie dwutygodniowej przerwie po tym, jak studia sprzeciwiły się propozycji SAG-AFTRA, aby nakładać opłatę na każdego abonenta platformy streamingowej i rozdzielać powstałe fundusze między członków.
Przed ratuszem prawie 200 uczestników ze wszystkich zakątków branży rozrywkowej przechadzało się tam i z powrotem wzdłuż zabarykadowanego wejścia do budynku z napisami takimi jak „Pozostań przy stole — zjednoczcie się branży filmowej!”, „Przedłuż EDD” i „Pomóż ekipie. ”
Katie Baccaro, kierownik produkcji i członkini Directors Guild of America, która również pomogła w organizacji wydarzenia, powiedziała: „Pracownicy poniżej poziomu, małe firmy, sprzedawcy i firmy cateringowe czują się w dużej mierze ignorowani. Rząd nie udzielił żadnej pomocy, gdy obywatele znajdują się w kryzysie”.
Do Newsom wysłano petycję z ponad 25 000 podpisami, w której wzywano do podniesienia zasiłków dla bezrobotnych dla pracowników dotkniętych strajkiem. Zasiłek dla bezrobotnych w Kalifornii wynosi obecnie maksymalnie 450 dolarów tygodniowo przez okres do 26 tygodni. Ponieważ strajk scenarzystów rozpocznie się w maju i nie widać końca strajku aktorów, niektóre świadczenia pracownicze wygasną lub już wygasły.
„Słyszy się o pisarzach i aktorach, ale nie o ekipie, która nie pracuje od pięciu do sześciu miesięcy” – powiedział Joshua Bryan, który pracuje w usługach rzemieślniczych i jest członkiem komórki 80 IATSE. „Jestem na bezrobociu ponieważ nie wiedziałem, jak długo to potrwa. Gdybym wiedział to, co wiem teraz, znalazłbym pracę.
Zapytany o powrót do negocjacji Bryan podkreślił, że jest pełen nadziei, ale nie optymista. „Ile razy rozmawiali i odchodzili, rozmawiali i odchodzili? Ma to wpływ na wiele osób, o których nie słyszałeś”.
Wśród tych osób jest Robert Litomisky, właściciel Hollywood Clapper Boards. Ponieważ od maja obroty spadły o 80 procent, powiedział, że zmniejszył liczbę pracowników pełnoetatowych do zaledwie jednego.
„Jesteśmy orędownikiem zdrowia w branży” – wyjaśnił. „Już wcześniej zdarzały się spadki, jak w 2008 r. i w związku z Covid-19, ale nigdy nie było czegoś takiego. W tej chwili jeździmy na oparach.
Tara Stephenson-Fong, właścicielka Hollywood Studio Gallery, która jest także dekoratorką scenografii, podobnie stwierdziła, że musiała przenieść pięciu z ośmiu pracowników na niepełny etat. Dzięki programowi podziału pracy ze stanowym Departamentem Rozwoju Zatrudnienia pracownicy mogą nadal otrzymywać zasiłek dla bezrobotnych i zachować ubezpieczenie zdrowotne.
Według raportu Amerykańskiego Biura Pracy, w sektorze filmowym i telewizyjnym we wrześniu zwolniono 7 000 osób, po utracie 17 000 w sierpniu. Od maja zatrudnienie w branży spadło o 45 tys.
Personel Winstona Cho/THR
Kilku członków IATSE obecnych na wiecu podkreśliło solidarność z SAG-AFTRA. Ich kontrakt z AMPTP wygasa w przyszłym roku.
Zapytana o możliwość honorowania potencjalnej linii pikiet IATSE, członkini SAG-AFTRA Karis Campbell powiedziała: „Solidarność jest obietnicą” i że „cokolwiek mniejszego niż to byłoby nieprzyzwoite”. Dodała: „W tym mieście wszyscy poświęcają się. Czy będziemy mieli na to apetyt? Prawdopodobnie nie, ale musimy walczyć o to, co słuszne.
Adam Cuthbert, członek Directors Guild of America, podkreślił: „Wspieralibyśmy IATSE we wszystkim, co robią. Są szkieletem ciała, jakim jest Hollywood. Bez nich nie da się włączyć światła.”
Członkowie IATSE, jeśli rozpoczną strajk w przyszłym roku, nie będą uprawnieni do ubezpieczenia na wypadek bezrobocia. We wrześniu Newsom zawetował ustawę, która umożliwiłaby strajkującym pracownikom pobieranie takich świadczeń, co spotkało się z powszechną krytyką w całym Hollywood (pozwalają na to Nowy Jork i New Jersey). Stanowiło to jeden z szeregu posunięć antyzwiązkowych, obejmujących zawetowanie ustaw, które zakazywałyby pracodawcom podejmowania działań karnych wobec pracowników sektora publicznego za przestrzeganie linii pikiet i rozszerzyły świadczenia pracownicze dla niektórych pracowników.
„Bycie prozwiązkowym gubernatorem nie oznacza, że stoisz z nami, kiedy jest to wygodne” – powiedział w oświadczeniu Jason Rabinowitz, przewodniczący Wspólnej Rady nr 7 Teamsters. „Oznacza to, że stoisz po stronie zorganizowanej siły roboczej, kiedy to się liczy, czyli wtedy, gdy nadszedł czas podpisania prozwiązkowego ustawodawstwa”.