Biznes

Prawie co drugi luksusowy samochód sprzedany w marcu to Mercedes Benz | Automatyczny

  • 11 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Prawie co drugi luksusowy samochód sprzedany w marcu to Mercedes Benz |  Automatyczny


Prawie co drugi luksusowy samochód sprzedany w Indiach w pierwszych trzech miesiącach 2024 r. to Mercedes Benz, który zanotował najlepszy w historii kwartał (styczeń–marzec), sprzedając 5412 sztuk, co oznacza wzrost o 15% rok do roku (r/r) Rok wcześniej 4697 sztuk.

Według szacunków branżowych, w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku producenci samochodów luksusowych w kraju sprzedali 11 853 egzemplarze, odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 14 proc. r/r.

Niemiecki producent samochodów luksusowych odnotował także najlepszy w swojej historii rok finansowy (2023–24) w Indiach, sprzedając 18 123 egzemplarze, co stanowi wzrost o 10 procent w porównaniu z 16 497 egzemplarzami w latach 2022–2023.

Trzej niemieccy rywale – Mercedes, BMW (z wyłączeniem MINI) i Audi – sprzedali łącznie 9968 egzemplarzy w okresie od stycznia do marca. Wśród tej trójki Mercedes miał 55% udziału w rynku.

BMW sprzedało w tym kwartale 3510 samochodów, co oznacza wzrost o 51% rok do roku. Sprzedała 170 sztuk MINI, co oznacza wzrost o 52%.

Warto przeczytać!  Tryb, który psuje silnik. Mechanicy radzą, by go unikać

Sprzedaż Audi spadła w kwartale o 46,4 procent, do 1046 sztuk. Szacunki branżowe sugerują, że inni producenci samochodów luksusowych, w tym Volvo i JLR, sprzedali ponad 1800 samochodów w pierwszych trzech miesiącach 2024 r.

wykres

Jeśli chodzi o Mercedesa, samochody typu SUV stanowiły 60% jego kwartalnej sprzedaży, podczas gdy sprzedaż pojazdów z najwyższej półki stanowiła 25% całości.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych (EV) wzrosła o 130%, a penetracja pojazdów elektrycznych w tej sprzedaży wyniosła 6% w kwartale styczeń-marzec 2024 r.

Jeśli chodzi o nadchodzące kwartały, Mercedes planuje wprowadzić na rynek indyjski 12 samochodów, powiedział Santosh Iyer, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny Mercedes Benz India.

„Z tego trzy będą pojazdami elektrycznymi na baterie” – powiedział.

Mercedes-Benz zadebiutuje sedanem AMG S 63 e-Performance i crackerem AMG C 63 e-Performance, wzmacniając swoje portfolio AMG Performance.

„Mamy portfel zamówień na 200 samochodów, a okres oczekiwania na niektóre z nich sięga nawet roku” – powiedział Iyer, dodając, że firma wprowadziła na rynek trzy samochody w 2024 r.

Iyer powiedział, że 85 procent samochodów firmy kosztowało powyżej 70 lakh rupii. Mercedes wkracza w tym roku ze swoimi warsztatami na 10 rynków wschodzących.

Warto przeczytać!  Nasdaq ponownie w górę. Spółki technologiczne znów są w cenie

Rok 2024 rozpoczął się dobrze dla producentów samochodów luksusowych, którzy od mniej więcej roku mają dobrą passę.

Publikując dane liczbowe za kwartał od stycznia do marca, Vikram Pawah, prezes BMW Group India, powiedział: „BMW Group India odnotowało dobre wyniki w pierwszym kwartale roku. Bijąc wcześniejsze rekordy, sprzedaż samochodów w pierwszym kwartale osiągnęła nowy poziom, osiągając pomyślny wzrost o 51 procent”. W kwartale styczeń-marzec spółka dostarczyła 211 pojazdów elektrycznych.

Z drugiej strony, choć wyniki Audi India w pierwszym kwartale zostały osłabione z powodu zakłóceń w łańcuchu dostaw, w latach 2023–2024 firma odnotowała stopę wzrostu na poziomie 33%, sprzedając 7027 egzemplarzy.

Publikując dane kwartalne, Balbir Singh Dhillon, szef Audi India, powiedział: „Zaobserwowaliśmy solidną stopę wzrostu na poziomie 33 procent w roku finansowym 2024 dzięki zróżnicowanemu portfolio. Na nasze portfolio produktów w dalszym ciągu utrzymuje się duży popyt i jesteśmy gotowi przezwyciężyć wyzwania związane z podażą. Pomimo ciągłego wzrostu na rynku luksusowym, który wyhamowuje w związku z rekordową sprzedażą w 2023 r., jesteśmy pewni, że branża ma potencjał do przekroczenia 50 000 samochodów w 2024 r.”.

Warto przeczytać!  Raporty Byju wprowadzają w błąd, twierdzi Centrum


Nie zaniepokojony zbliżającym się wejściem Tesli: dyrektor generalny Merc

Dyrektor generalny i dyrektor generalny Mercedes Benz India, Santosh Iyer, powiedział w czwartek, że nie jest zaniepokojony zbliżającym się wejściem Tesli na indyjski rynek pojazdów elektrycznych. Powiedział Business Standard, że większa liczba graczy wchodzących na rynek pojazdów elektrycznych będzie lepsza dla ogólnego wzrostu rynku. Tesla działa bardziej w cenach dostępnych na rynku masowym, dlatego nie stanowi bezpośredniej konkurencji dla luksusowych pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami, powiedział Iyer. Wejście amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych pomoże poszerzyć rynek i przyspieszyć adopcję pojazdów elektrycznych w Indiach.

Opublikowane po raz pierwszy: 11 kwietnia 2024 | 18:41 IST


Źródło