Świat

Prawnicy Boeinga twierdzą, że ofiary katastrofy nie miały czasu na odczuwanie bólu

  • 18 marca, 2023
  • 5 min read
Prawnicy Boeinga twierdzą, że ofiary katastrofy nie miały czasu na odczuwanie bólu


Śledczy przeglądają szczątki z katastrofy Boeinga 737 MAX z 2019 roku. Prawnicy Boeinga twierdzą, że samolot uderzył w ziemię zbyt szybko, aby pasażerowie odczuli jakikolwiek ból.
Hrabina Jemal/Getty Images

  • Trwają spory prawne mające na celu ustalenie, jakie szkody Boeing może być winien rodzinom ofiar katastrofy.
  • Dwa Boeingi 737 MAX rozbiły się w odstępie kilku miesięcy, zabijając prawie 350 osób.
  • Prawnicy Boeinga twierdzą, że nie muszą płacić za ból odczuwany przez pasażerów, ponieważ rozbili się zbyt szybko, by odczuwać ból.

Adwokaci Boeinga i rodzin osób zabitych w katastrofie 737 MAX są uwikłani w spór prawny dotyczący tego, jakiego rodzaju odszkodowanie firma jest zobowiązana zapłacić zgodnie z orzecznictwem stanu Illinois.

W pozwie sądowym z 27 lutego, po raz pierwszy zgłoszonym przez Wall Street Journal i przejrzanym przez Insider, prawnicy Boeinga powołali się na eksperta, który powiedział, że ofiary zabite w katastrofie z 2019 r. zmarł.

Ethiopian Airlines Flight 302 rozbił się w pobliżu Addis Abeby w Etiopii 10 marca 2019 r., uderzając w ziemię około sześć minut po starcie z prędkością około 700 mil na godzinę i zabijając wszystkich 157 pasażerów i członków załogi. Adwokaci rodzin ofiar katastrofy twierdzą, że należy im się odszkodowanie za cierpienie i terror, których krewni mogli doświadczyć na kilka minut przed katastrofą samolotu.

Warto przeczytać!  Marynarka irańska przejmuje tankowiec z ropą w Zatoce Omańskiej, który znajdował się w centrum poważnego kryzysu amerykańsko-irańskiego

Według akt prawnicy Boeinga twierdzą, że „niekwestionowane dowody wskazują, że śmierć była natychmiastowa, a wszelkie spekulacje na temat tego, co pasażerowie mogli czuć, gdy samolot uderzył w samolot, są bezpodstawne”.

Prawnicy Boeinga stwierdzili w zgłoszeniu, że zgodnie z prawem stanu Illinois odszkodowanie może zostać wypłacone ofiarom katastrofy tylko wtedy, gdy istnieje możliwy do zweryfikowania dowód na to, że cierpienie miało miejsce. Ale w przypadku katastrofy Ethiopian Airlines ekspert medyczny cytowany przez Boeinga powiedział, że katastrofa miała miejsce z prędkością większą niż ludzki mózg jest w stanie przetworzyć ból.

Prawnicy argumentują, że chociaż nie kwestionują pasażerów, których doznali podczas tragicznego lotu, brak możliwych do udowodnienia obrażeń oznacza, że ​​jakikolwiek przypuszczalny ból odczuwany przez pasażerów w ciągu milisekund przed ich śmiercią nie ma znaczenia przy ustalaniu odszkodowania, ponieważ nie byliby oni świadomi zostali ranni przed śmiercią.

Adwokaci Boeinga odrzucili również „spekulacyjne” roszczenia ekspertów cytowanych w aktach sądowych w imieniu powodów, którzy twierdzili, że potencjalne nudności, strach przed wypadkiem lub obrażenia spowodowane przez pasy bezpieczeństwa lub rzucanie wokół samolotu uzasadniają odszkodowanie, Dziennik poinformował.

Warto przeczytać!  Według British Museum złodziej sprzedał skradzione klejnoty co najmniej 45 kupującym w serwisie eBay

W oddzielnym zgłoszeniu cytowanym przez „Journal” prawnicy rodzin napisali, że 157 osób na pokładzie „niezaprzeczalnie doznało straszliwego cierpienia emocjonalnego, bólu i cierpienia oraz fizycznego uderzenia/obrażenia, podczas gdy znosiły ekstremalne siły G, przygotowane na uderzenie, znały samolot działał nieprawidłowo i ostatecznie spadł dziobem na ziemię z przerażającą prędkością”.

Ludzie przechodzą obok części wraku na miejscu katastrofy samolotu Ethiopian Airlines Flight ET 302, w pobliżu miasta Bishoftu, na południowy wschód od Addis Abeby w Etiopii.
REUTERS/Tiksa Negeri

Eksperci prawni powiedzieli „Journalowi”, że do sędziego będzie należało ustalenie, jakie rodzaje szkód można pobrać, i nie zgodzili się, czy orzecznictwo Illinois jest rozstrzygnięte w kwestii odszkodowań za obrażenia przed wypadkiem.

Producent samolotu przyjął odpowiedzialność finansową za wypadki spowodowane przez wadliwe zautomatyzowane systemy, a trwające batalie prawne mają ustalić, jakie dowody należy przedstawić ławie przysięgłych jeszcze w tym roku, która określi, ile odszkodowania odszkodowawczego musi zapłacić Boeing.

„Bardzo przepraszamy wszystkich, którzy stracili bliskich podczas lotów Lion Air Flight 610 i Ethiopian Flight 302” – powiedział Boeing w oświadczeniu dla Insidera. „Zdaliśmy sobie sprawę z okropnego wpływu tych tragicznych wypadków i z góry zobowiązaliśmy się do pełnego i sprawiedliwego zrekompensowania każdej rodzinie, która poniosła stratę”.

Warto przeczytać!  Relacje indyjsko-rosyjskie pod lupą, gdy Moskwa zbliża się do Chin

W oświadczeniu kontynuowano: „W ciągu ostatnich kilku lat dotrzymywaliśmy naszego zaangażowania, ponieważ rozstrzygnęliśmy znaczną większość roszczeń i czekamy na konstruktywne rozwiązanie pozostałych spraw, aby zapewnić rodzinom pełne i sprawiedliwe odszkodowanie”.

Około 75% spraw cywilnych wniesionych przeciwko Boeingowi w związku z katastrofą 737 MAX w Etiopii i kolejną kilka miesięcy wcześniej w 2018 r., w których zginęło łącznie 346 osób, zostało rozstrzygniętych.

Firma przeznaczyła również łącznie 600 milionów dolarów do rozdysponowania rodzinom i organizacjom charytatywnym, oprócz nadchodzących odszkodowań orzeczonych przez sąd, z czego 100 milionów dolarów miało miejsce wkrótce po wypadkach, oraz 500 milionów dolarów dodatkowego odszkodowania, które zostało dodane w ramach 2,5 miliarda dolarów ugody z Departamentem Sprawiedliwości.

Uzyskaj tutaj najnowszą cenę akcji Boeinga.


Źródło