Prawnicy Boeinga twierdzą, że ofiary katastrofy nie miały czasu na odczuwanie bólu
![Prawnicy Boeinga twierdzą, że ofiary katastrofy nie miały czasu na odczuwanie bólu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/6415d20a718b5300194b0599-770x470.jpeg)
- Trwają spory prawne mające na celu ustalenie, jakie szkody Boeing może być winien rodzinom ofiar katastrofy.
- Dwa Boeingi 737 MAX rozbiły się w odstępie kilku miesięcy, zabijając prawie 350 osób.
- Prawnicy Boeinga twierdzą, że nie muszą płacić za ból odczuwany przez pasażerów, ponieważ rozbili się zbyt szybko, by odczuwać ból.
Adwokaci Boeinga i rodzin osób zabitych w katastrofie 737 MAX są uwikłani w spór prawny dotyczący tego, jakiego rodzaju odszkodowanie firma jest zobowiązana zapłacić zgodnie z orzecznictwem stanu Illinois.
W pozwie sądowym z 27 lutego, po raz pierwszy zgłoszonym przez Wall Street Journal i przejrzanym przez Insider, prawnicy Boeinga powołali się na eksperta, który powiedział, że ofiary zabite w katastrofie z 2019 r. zmarł.
Ethiopian Airlines Flight 302 rozbił się w pobliżu Addis Abeby w Etiopii 10 marca 2019 r., uderzając w ziemię około sześć minut po starcie z prędkością około 700 mil na godzinę i zabijając wszystkich 157 pasażerów i członków załogi. Adwokaci rodzin ofiar katastrofy twierdzą, że należy im się odszkodowanie za cierpienie i terror, których krewni mogli doświadczyć na kilka minut przed katastrofą samolotu.
Według akt prawnicy Boeinga twierdzą, że „niekwestionowane dowody wskazują, że śmierć była natychmiastowa, a wszelkie spekulacje na temat tego, co pasażerowie mogli czuć, gdy samolot uderzył w samolot, są bezpodstawne”.
Prawnicy Boeinga stwierdzili w zgłoszeniu, że zgodnie z prawem stanu Illinois odszkodowanie może zostać wypłacone ofiarom katastrofy tylko wtedy, gdy istnieje możliwy do zweryfikowania dowód na to, że cierpienie miało miejsce. Ale w przypadku katastrofy Ethiopian Airlines ekspert medyczny cytowany przez Boeinga powiedział, że katastrofa miała miejsce z prędkością większą niż ludzki mózg jest w stanie przetworzyć ból.
Prawnicy argumentują, że chociaż nie kwestionują pasażerów, których doznali podczas tragicznego lotu, brak możliwych do udowodnienia obrażeń oznacza, że jakikolwiek przypuszczalny ból odczuwany przez pasażerów w ciągu milisekund przed ich śmiercią nie ma znaczenia przy ustalaniu odszkodowania, ponieważ nie byliby oni świadomi zostali ranni przed śmiercią.
Adwokaci Boeinga odrzucili również „spekulacyjne” roszczenia ekspertów cytowanych w aktach sądowych w imieniu powodów, którzy twierdzili, że potencjalne nudności, strach przed wypadkiem lub obrażenia spowodowane przez pasy bezpieczeństwa lub rzucanie wokół samolotu uzasadniają odszkodowanie, Dziennik poinformował.
W oddzielnym zgłoszeniu cytowanym przez „Journal” prawnicy rodzin napisali, że 157 osób na pokładzie „niezaprzeczalnie doznało straszliwego cierpienia emocjonalnego, bólu i cierpienia oraz fizycznego uderzenia/obrażenia, podczas gdy znosiły ekstremalne siły G, przygotowane na uderzenie, znały samolot działał nieprawidłowo i ostatecznie spadł dziobem na ziemię z przerażającą prędkością”.
Eksperci prawni powiedzieli „Journalowi”, że do sędziego będzie należało ustalenie, jakie rodzaje szkód można pobrać, i nie zgodzili się, czy orzecznictwo Illinois jest rozstrzygnięte w kwestii odszkodowań za obrażenia przed wypadkiem.
Producent samolotu przyjął odpowiedzialność finansową za wypadki spowodowane przez wadliwe zautomatyzowane systemy, a trwające batalie prawne mają ustalić, jakie dowody należy przedstawić ławie przysięgłych jeszcze w tym roku, która określi, ile odszkodowania odszkodowawczego musi zapłacić Boeing.
„Bardzo przepraszamy wszystkich, którzy stracili bliskich podczas lotów Lion Air Flight 610 i Ethiopian Flight 302” – powiedział Boeing w oświadczeniu dla Insidera. „Zdaliśmy sobie sprawę z okropnego wpływu tych tragicznych wypadków i z góry zobowiązaliśmy się do pełnego i sprawiedliwego zrekompensowania każdej rodzinie, która poniosła stratę”.
W oświadczeniu kontynuowano: „W ciągu ostatnich kilku lat dotrzymywaliśmy naszego zaangażowania, ponieważ rozstrzygnęliśmy znaczną większość roszczeń i czekamy na konstruktywne rozwiązanie pozostałych spraw, aby zapewnić rodzinom pełne i sprawiedliwe odszkodowanie”.
Około 75% spraw cywilnych wniesionych przeciwko Boeingowi w związku z katastrofą 737 MAX w Etiopii i kolejną kilka miesięcy wcześniej w 2018 r., w których zginęło łącznie 346 osób, zostało rozstrzygniętych.
Firma przeznaczyła również łącznie 600 milionów dolarów do rozdysponowania rodzinom i organizacjom charytatywnym, oprócz nadchodzących odszkodowań orzeczonych przez sąd, z czego 100 milionów dolarów miało miejsce wkrótce po wypadkach, oraz 500 milionów dolarów dodatkowego odszkodowania, które zostało dodane w ramach 2,5 miliarda dolarów ugody z Departamentem Sprawiedliwości.
OBEJRZYJ TERAZ: Popularne filmy od Insider Inc.
Ładowanie…
Uzyskaj tutaj najnowszą cenę akcji Boeinga.