Biznes

Premiera Bajaj Pulsar NS400: czego się spodziewać

  • 2 maja, 2024
  • 3 min read
Premiera Bajaj Pulsar NS400: czego się spodziewać


Nadchodzący Bajaj Pulsar NS400 po raz kolejny został w pełni ujawniony na zdjęciu szpiegowskim z czegoś, co wygląda na oficjalną sesję zdjęciową produktu. Po wprowadzeniu na rynek 3 maja 2024 r. nowy Bajaj Pulsar NS400 będzie najpotężniejszym modelem w rodzinie Bajaj Pulsar. Najnowsze zdjęcia szpiegowskie ujawniają sporo elementów konstrukcyjnych nowego Pulsara NS400, który po wprowadzeniu na rynek będzie najmocniejszym Pulsarem, ale także najtańszym motocyklem o pojemności 400 cm3 oferowanym w sprzedaży w Indiach.

Przeczytaj także: Bajaj Pulsar NS 400 szpiegowany przed premierą 3 maja

Projekt i funkcje

Pulsar NS 400 charakteryzuje się zupełnie nową konstrukcją reflektorów oraz muskularnymi przedłużeniami zbiorników paliwa, mimo że sylwetka nawiązuje do Pulsara NS.

Jak widać, NS400 nie odbiega zbytnio od języka projektowania serii Pulsar NS, ale stanowi raczej ewolucję tego samego języka projektowania, z bardziej nowoczesnymi i współczesnymi akcentami. Najbardziej zauważalnymi zmianami w designie Pulsara NS400, charakteryzującymi się nagą ulicą, są nowe reflektory LED z dwoma paskami DRL w kształcie błyskawicy biegnącymi wzdłuż boku reflektora. Muskularny zbiornik paliwa ma podobny kształt jak w NS200, ale jego przedłużenia wyglądają na mocniejsze i muskularne.

Warto przeczytać!  Royal Enfield Classic 350 2024: 7 najważniejszych momentów

Konfiguracja dzielonego siedzenia i ostra część tylna wydają się być mniej więcej takie same jak w NS200, łącznie z dzieloną rączką. Oczekuje się, że Pulsar NS 400 będzie wyposażony w ten sam cyfrowy wyświetlacz, który zastosowano w nowych modelach Pulsara, który będzie oferował łączność Bluetooth i długą listę połączonych funkcji. Wydech jest umieszczony pod brzuchem, w przeciwieństwie do jednostki montowanej z boku w Dominarze 400.

Przeczytaj także: Bajaj Pulsar NS400 dokuczał przed premierą

Wydajność silnika

Jednocylindrowy silnik o pojemności 373 cm3, prawdopodobnie wspólny z Bajajem Dominarem 400.

Oczekuje się, że Bajaj Pulsar NS400 będzie korzystał z tego samego silnika o pojemności 373 cm3 pochodzącego z KTM, jaki zastosowano w Bajaj Dominar 400, a nie z nowego silnika o pojemności 399 cm3, stosowanego w KTM 390 Duke obecnej generacji. Oczekujemy zatem, że moc wyjściowa będzie wynosić około 40 KM i 35 Nm, przy czym możliwe są niewielkie zmiany w zasilaniu, które nada mu nieco inny charakter.

Podwozie i zawieszenie

Ogólna konstrukcja jest podobna do Pulsara NS 200, a tylna część jest mniej więcej identyczna z NS200.

Warto przeczytać!  Nowe kwoty wolne od potrąceń. To kolejna zmiana dla pracowników od 1 stycznia

Silnik jest zamontowany na ramie obwodowej, a rower jest zawieszony na pozłacanych przednich widelcach typu upside down i amortyzatorze typu monoshock, z 17-calowymi felgami aluminiowymi i rozmiarami opon, które mają być takie same jak w modelu Dominar 400. NS400 ma jednak prosty stalowy wahacz o przekroju skrzynkowym, być może w celu utrzymania konkurencyjnych cen, choć oczekuje się, że otrzyma wszystkie nowoczesne udogodnienia pod względem funkcji, w tym przełączany trójstopniowy ABS i kontrolę trakcji.

Cena i konkurencja

Oczekuje się, że po wprowadzeniu na rynek Bajaj Pulsar NS400 będzie najtańszym motocyklem o pojemności 400 cm3 w Indiach, którego cena wyniesie około rupii indyjskich. 2 lakh (były salon). Bajaj Dominar 400 kosztuje 150 rupii indyjskich. 2,30 lakh (były salon), podczas gdy Triumph Speed ​​400 kosztuje rupii indyjskich. 2,33 lakh (były salon). KTM 390 Duke jest droższy i kosztuje Rs. 3,10 lakh (były salon), a teraz przeszedł zmianę generacji i jest napędzany nieco większym i mocniejszym silnikiem o pojemności 399 cm3, który jest również współdzielony z Husqvarna Svartpilen 401, wyceniony na Rs. 2,92 lakh (były salon).

Warto przeczytać!  Ważne: 5 rzeczy na które czeka rynek w tym tygodniu


Źródło