Rozrywka

Premiera drugiego sezonu „Dom smoka” „Krew i ser” Śmierć

  • 17 czerwca, 2024
  • 8 min read
Premiera drugiego sezonu „Dom smoka” „Krew i ser” Śmierć


UWAGA SPOILER: Ta historia zawiera główne spoilery z premiery drugiego sezonu serialu HBO „House of the Dragon”.

Po zamknięciu pierwszego sezonu szybką i szokującą śmiercią dziecka – syna Rhaenyry Targaryen (Emma D’Arcy), Lucerysa Velaryona – „Dom smoka” rozpoczął drugi sezon serią wyborów podyktowanych żalem i podstępnych planów, które doprowadziły do najbardziej makabryczne morderstwo innego dziecka: Jaehaerysa Targaryena, wnuka Alicent Hightower (Olivia Cooke).

Mały Jaehaerys, syn króla Aegona II (Tom Glynn-Carney) i królowej Helaeny (Phia Saban), zostaje zabity w swoim łóżku przez dwóch mężczyzn przezwisłych „Krew i Ser”, z których jeden to potężny były członek Straży Miejskiej, a drugi inny królewski łapacz szczurów. Para wkrada się do pałacu na zlecenie Daemona Targaryena (Matt Smith), aby znaleźć i zabić Aemonda Targareyna (Ewan Mitchell), aby dokonać zemsty, której Rhaenyra pragnie za rolę Aemonda w śmierci Luke’a.

Zamiast tego Jaehaerys zostaje zabity, gdy Blood and Cheese nie może znaleźć Aemonda, i spotyka królową Helaenę i jej dwoje śpiących bliźniaków – chłopca i dziewczynkę – i żąda, aby wiedzieć, który z nich jest mężczyzną, ponieważ wierzą, że to zaspokoi „syna na zawsze”. syn” – część śmierci, o którą prosił Demon. Helaena wskazuje na syna, po czym ucieka wraz z córką Jaehaerą w bezpieczne miejsce w pokoju swojej matki Alicent. Tam zastaje Alicenta śpiącego z Criston Cole (Fabien Frankel).

Cała ta sekwencja śmierci w Krwi i Serze różni się pod wieloma względami od ohydnego czynu popełnionego w książce George’a RR Martina „Fire & Blood”, uniwersum „Gry o tron”, która opowiada fikcyjną historię rodziny Targaryenów i służy jako materiał źródłowy za „Dom Smoka”.

W „Fire & Blood” Jaehaerys nadal zostaje zabity przez Krew i Ser. Jednak w książce „historycy” Westeros twierdzą, że mężczyźni nie otrzymali wyraźnego polecenia od Daemona Targaryena, aby zabili Aemonda, tak jak ma to miejsce w „Domie smoka”, ale raczej po prostu otrzymali rozkazy „oko za oko, syn dla syna.

Również w podręczniku historii: Rhaenyra nie wzywa do śmierci Aemonda; morderstwo Jaehaerysa ma miejsce w sypialni Alicent, a nie w sypialni Helaeny, gdzie Blood and Cheese związuje Alicent i używa jej jako przynęty, czekając, aż Helaena i dzieci przyjdą i powiedzą dobranoc. Dodatkowo, zamiast wskazywać na Jaehaerysa, aby pokazać, że jest chłopcem i skutecznie wybrać jego śmierć, Helaena wybiera swojego najmłodszego syna, Maelora, na śmierć, mając nadzieję, że Krew i Ser oszczędzą Jaehaerysa. Ale i tak zabijają Jaehaerysa.

Warto przeczytać!  Timothy Olyphant powraca z nowym rozdziałem „Justified”

„Jedną z rzeczy, która stanowi wyzwanie w przypadku adaptacji „Ognia i krwi”, jest celowo sprzeczna narracja w książce, w której często pojawiają się trzy różne punkty widzenia na historię, które nie pokrywają się ze sobą” – „House of Smok” – mówi showrunner Ryan Condal. „Dlatego naszym zadaniem, jako adaptatorów, jest znalezienie w tym obiektywnej linii, aby wprowadzić widzów w narrację tak, jak naszym zdaniem została ona ułożona”.

Dom Smoka Sezon 2

HBO

Zaczynając od zmiany polegającej na tym, że Rhaenyra wzywała krew Aemonda, Condal mówi: „Miałem wrażenie, że Rhaenyra, mimo że jest w żałobie, szuka zemsty, ale wybrała cel, który miałby jakąś przewagę strategiczną lub militarną. Oczywiście, jeśli rzeczywiście pozbyłbyś się Aemonda, nie tylko zostałby on bezpośrednio ukarany za zdradę i morderstwo Luke’a, ale wyeliminowałoby to jeźdźca największego smoka na świecie i natychmiast zapewniłoby im przewagę.

„Rhaenyra pozwala, aby wściekłość zawładnęła jej głosem i myślę, że nie jest to coś, co widzieliśmy zbyt często – zwłaszcza u starszej Rhaenyry – w sezonie pierwszym” – mówi D’Arcy. „Zawsze próbowała pośredniczyć w tym ogniu. A w tym sezonie, po śmierci Luca, w końcu pozwoliła tej rzeczy spłonąć.

Condal twierdzi, że wyeliminowanie wyboru Helaeny między Maelorem i Jaehaerysem „po prostu jeszcze nie istnieje w tej wersji historii”, ponieważ w pierwszym sezonie trzeba było skompresować czas w taki sposób, że dzieci Helaeny i Aegona, a także Daemon i Najmłodsze dzieci Rhaenyry są „młodsze w tej części narracji niż w oryginalnej książce”.

Dla aktorki Helaeny, Phii Saban, wyeliminowanie postaci z równania „Krew i ser” oraz fakt, że Helaena wskazuje bezpośrednio na Jaehaerysa, co doprowadziło do jego śmierci, jest „prawie więcej bolesny.”

„Jest coś w tym, że nie może uciec od faktu, że powiedziała: «Tak, ten» i to bardzo ją obciąża” – mówi Saban. „Ale myślę też, że naprawdę czuła, że ​​nie ma wyboru, ponieważ uważam, że stawka jest tak wysoka – najwyższa stawka w jej życiu – więc kiedy on jej mówi: „Wskaż mi właściwą albo ja” Zrobię okropne rzeczy twoim dzieciom” – wierzy mu. Ona na to: Nie mogę tego zepsuć, muszę być całkowicie szczera. I myślę, że bardziej bolesne jest to, że jest szczera.”

Warto przeczytać!  Temat, data, jak oglądać, wszystko, co warto wiedzieć

Condal zdecydował, że śmierć rozegra się słyszalnie w cieniu i wizualnie na twarzy Helaeny, zamiast pokazywać sam akt na ekranie. Jak twierdzi, było to „przedmiotem jakiejś debaty” w pokoju pisarzy.

„Wiedzieliśmy, że to będzie przerażające i brutalne. Nie chcieliśmy, żeby było nieuzasadnione lub przesadzone” – mówi Condal. „Ideą tej sekwencji było udramatyzowanie nieudanego napadu. Odchodzimy więc od centrum narracji Daemona, Rhaenyry, Alicenta i świata Aegona i nagle podążamy za tymi dwiema postaciami, które właśnie spotkaliśmy w alejce w Flea Bottom. Daemon dał im zadanie, aby weszli i odnaleźli Aemonda Targaryena, a my ich śledzimy, śledzimy ich, nie odcinamy się i nie wracamy do innych narracji – o Boże, co się stanie?”

Pomysł, mówi Condal, jest następujący: „Teraz nagle znajdujemy się w subiektywnym punkcie widzenia Helaeny — podążamy za tymi dwoma facetami, a potem wchodzimy do jej świata i widzimy, jak to na nią wpływa, i odczuwamy przez to jej doświadczenia”.

„Tak, to małe dziecko i jest okropne. Ponieważ jednak tak naprawdę nie znamy Jaehaerysa z punktu widzenia, bardziej sensowne było przeżycie tego strasznego wydarzenia oczami Helaeny” – dodaje Condal. „Instynktownie wiesz, co dzieje się poza ekranem, ale myślę, że to emocjonalny uścisk, jaki daje przeżycie tego oczami Helaeny, naprawdę mnie uspokaja, a widziałem to 100 razy”.

Jest też znacząca różnica w miejscu morderstwa – Alicent nie jest świadkiem śmierci swojego wnuka, a zamiast tego leży w łóżku z Cristonem Cole’em, kiedy zostaje on zamordowany.

„To dodaje poziom wstydu i poczucia winy, który różni się od wszystkiego, czego Alicent kiedykolwiek doświadczył, poprzez niedyspozycję wobec szefa Gwardii Królewskiej, który powinien był pełnić służbę i dopilnować, aby zamek był zamknięty” – mówi Cooke. „To temat przewijający się przez cały sezon: gdyby nie wdali się w ten romans, czy doszłoby do tego? Ponoszą całkowitą odpowiedzialność.”

Warto przeczytać!  Rozstanie Carla Radke i Lindsay Hubbard

Choć premiera kończy się tragedią i obietnicą nadejścia mroczniejszych dni, zaczyna się od odrobiny obsługi fanów: pierwsze spojrzenie „House of the Dragon” na Północ, dom Jona Snowa i rodziny Starków, z oryginału „ Gra o tron.”

„To był ważny moment w książce, a kto nie chciałby jeszcze raz zobaczyć Winterfell?” Condal pyta retorycznie. „Pomyślałem, że będzie to świetna gratka dla fanów. Nie widzieliśmy Północy od czasu oryginalnej serii, a minęło wiele, wiele lat. Ale nie chcieliśmy tam jechać bez powodu.”

Konkretnym powodem w tym przypadku było przedstawienie postaci Cregana Starka (w tej roli Tom Taylor) i jego przyjaźni z najstarszym synem Rhaenyry, Jacaerysem Velaryonem (Harry Collett), tuż przed tym, jak Jace dowiedział się o śmierci swojego brata Luca.

„Staram się nie robić rzeczy, które po prostu lubimy” – mówi Condal. „Ale ta sekwencja to tak naprawdę ostatnie miejsce, gdzie jeszcze nie rozeszła się ta straszna wiadomość, ponieważ Północ jest tak daleko. Zaczynamy więc od kruka, który niesie wiadomość o śmierci Luca aż na północ. I widzimy Jace’a w tej ostatniej, czystej chwili, w której przynajmniej w jego umyśle jego brat wciąż żyje.

Condal zauważa, że ​​ma to dodatkowo pokazać, że świat Westeros jest większy niż ta walcząca rodzina na południu.

„Poszerza także zasięg świata i przypomina ludziom, że jest tu więcej miejsc niż Smocza Skała i Królewska Przystań — i że Północ ma ogromny udział w tym, co nadejdzie” – mówi Condal. „Tam w górze jest ściana, a za nią kryje się wielka moc, która być może nie będzie miała wpływu na postacie w tym okresie, ale będzie miała wpływ na linię czasu Daenerys Targaryen i Jona Snowa”.

Michaela Zee przyczyniła się do powstania tej historii.


Źródło