Motoryzacja

Prezes Citroena przedstawia długoterminowy plan francuskiej marki

  • 11 października, 2022
  • 3 min read
Prezes Citroena przedstawia długoterminowy plan francuskiej marki


Wielu uważa, że ​​Europa zmierza w kierunku recesji. Jak zaplanować taki scenariusz?

Mam bank zamówień obejmujący ponad pięć miesięcy sprzedaży. Mam ogromne problemy z dostawami z powodu COVID, chipów i logistyki. Mam kilku klientów, którzy dostarczają swoje samochody miesiąc, dwa miesiące, trzy miesiące później niż obiecano, nawet jeśli średni czas dostawy dzisiaj wynosi pięć lub sześć miesięcy. Ale nawet jeśli jest chaotyczny, można powiedzieć, że jest to trochę kraina marzeń dla producentów samochodów. Walczymy ze sobą od lat, a teraz jest sytuacja, w której jest większy popyt niż podaż. Ale można sobie wyobrazić, że za 9 do 12 miesięcy będziemy w recesji, kiedy to prywatne kanały sprzedaży ulegną załamaniu, a kanały B2B będą bardziej wrażliwe na ceny i zrównoważony rozwój, co rodzi ogromne pytanie o to, jak czy sfinansujemy przejście na elektryfikację. Jedziemy na fali, ale są skały, w których fala się załamie. Żeby było jasne, nie mam odpowiedzi. Gdyby ktoś powiedział mi: „Chciałbym zainwestować 50 miliardów euro w zwiększenie mocy produkcyjnych i realizację szeregu zamówień”, czy nacisnąłbyś ten przycisk? Prawdopodobnie nie. Będziesz więc frustrować klientów przez kilka miesięcy, ponieważ nie ma sensu inwestować w perspektywie 10 lat w sytuacji, która prawdopodobnie potrwa dziewięć miesięcy.

Warto przeczytać!  Pracownicy Tesli rozpoczynają kampanię związkową

W przeszłości Citroen miał bardzo ambitne cele sprzedażowe, które nie zostały zrealizowane. Jak definiujesz sukces Citroena?

W perspektywie krótkoterminowej przyglądamy się udziałowi w rynku europejskim i rentowności. Mamy ugruntowaną bazę i musimy utrzymać fort pod ogromną presją ewolucji wielkości rynku, zmian regulacyjnych, inflacji cen i bezlitosnej konkurencji. W perspektywie średniookresowej chcę zrównoważyć sprzedaż w Europie i poza Europą, przechodząc z 85-15 procent do 67-33 procent, i chcę chronić przystępność cenową, jednocześnie wspierając przejście na elektryfikację. W dłuższej perspektywie chcę, abyśmy byli istotni dla społeczeństwa. Koncepcja Oli to duża część tego, czym chcemy być. Chcemy ekscytującej, motywującej, elektryzującej, zrównoważonej, odpowiedzialnej, innowacyjnej, zaskakującej marki. To nie jest nic nowego. To samo mógłbym powiedzieć 80 lat temu. Potem pojawił się 2CV, pojawił się Traction Avant, wyszedł DS, wyszedł Mehari. Chcemy być zsynchronizowani ze społeczeństwem w ten sam sposób.

W tym roku zrezygnowałeś z wersji osobowego Berlingo z silnikami spalinowymi na rzecz wyłącznie elektrycznych, podobnie jak Peugeot i Opel. Czy utrata tej objętości z bardzo popularnego modelu była rozczarowująca?

Kiedy widzisz, że istnieje trend zmierzający w kierunku elektryfikacji, w pewnym momencie musisz zdecydować, kiedy możesz i powinieneś to zrobić. Kiedy podjęliśmy tę decyzję, mieliśmy zamówienia na te pojazdy na dziewięć miesięcy i wiemy, że za 12 do 18 miesięcy pojazdy te staną się złożonym tematem pod względem emisji CO2 ze względu na ich wagę i aerodynamikę. Więc w pewnym momencie lepiej być przed grą niż za nią. Było trochę frustracji ze strony klientów, ale penetracja EV Berlingo jest wyższa, niż mogliśmy przewidzieć. Bądźmy szczerzy, nie mamy wystarczającej liczby żetonów, aby wyprodukować każdy samochód. Więc jeśli musiał być czas, kiedy mogliśmy to zrobić, może to był właściwy czas.

Warto przeczytać!  Trip To Iqaluit In Nunavut A Canadian Arctic City


Źródło