Prezes Sergio Buniac, ET Retail
Producent telefonów komórkowych Motorola Mobility zamierza znaleźć się w pierwszej trójce producentów smartfonów w Indiach i na świecie w ciągu najbliższych trzech lat, czterokrotnie zwiększając sprzedaż w tym samym okresie, powiedział jego prezes Sergio Buniac.
Producent telefonów zwiększa w tym roku swoje inwestycje w Indiach, aby podwoić sprzedaż, a także otworzy swoje pierwsze laboratorium fotograficzne w tym kwartale.
„…znów dużo inwestujemy w markę, a zobaczysz, że nasze inwestycje znacznie wzrosną. Wiemy, że żaden indyjski konsument nie jest wyrafinowany, a nasze produkty są gotowe na wzrost liczby wyszukiwań. Indie to ważny rynek i nie ma sposobu na osiągnięcie naszych globalnych celów bez odniesienia sukcesu w Indiach” – powiedział ET dyrektor generalny. Zapewnił jednak, że marka nadal będzie nastawiona na rentowny wzrost.
Prashanth Mani, dyrektor wykonawczy Motorola na region Azji i Pacyfiku, powiedział, że w ubiegłym roku firma podwoiła swoją działalność. „W ciągu ostatnich pięciu kwartałów obserwowaliśmy co kwartał wzrost sprzedaży, aw pierwszym kwartale tego roku kalendarzowego podwoiliśmy wzrost z perspektywy sprzedaży. Rynek spadł o 14%, ale my odnotowaliśmy wzrost o 43% rok do roku” – powiedział.
Buniac, który objął stanowisko prezesa w 2018 roku, powiedział, że Motorola ma inwestycje badawczo-rozwojowe w Brazylii, Chinach, USA i Indiach. „Obecnie zakładamy nasze drugie laboratorium fotograficzne poza naszą siedzibą główną w Bengaluru w Indiach. Jesteśmy bardzo zaangażowani w sprawy Indii w dłuższej perspektywie”.
Dyrektor najwyższego szczebla powiedział, że firma współpracuje ze swoim indyjskim partnerem zajmującym się produkcją kontraktową, Padget Electronics, w celu zbudowania zdolności, które pomogą zaspokoić popyt w Indiach i USA. „Eksportujemy również z Indii na mniejsze rynki, takie jak Sri Lanka i Bangladesz”.
Mani powiedział, że obecność Motoroli w różnych segmentach cenowych pomoże jej w zwiększeniu wolumenu. „Jesteśmy zaangażowanym, pełnozakresowym graczem oferującym przystępne cenowo produkty”.
Firma nie zaleje rynku smartfonami z różnymi modelami w jednym przedziale cenowym.
„Czy zrobilibyśmy to, co niektóre inne marki, które dostają produkt za każde 500 rupii? Nie. Widzieliśmy, że lepiej być ostrym z jednym lub dwoma telefonami w każdym segmencie cenowym. Nasze podejście odniosło sukces” – powiedział Mani.
Firma jest „zadowolona” ze swojej strategii biznesowej związanej z inteligentnymi telewizorami i inteligentnymi urządzeniami. Odnotowuje stały wzrost w ostatnich kwartałach, powiedzieli kierownictwo.
Mani powiedział, że ma miejsce przejście na 5G, a klienci chcą uaktualnić telefony z 4G do 5G. „… to będzie napędzać wzrost przez następne dwa do trzech lat. Pesymizm z zeszłego roku był jednorazowy. To była korekta zapasów dla całej branży, a potem branża wróci do średniej jednocyfrowej wartości”.
Buniac powiedział, że następna fala innowacji w branży telefonów komórkowych będzie dotyczyć oprogramowania w porównaniu ze sprzętem.
„Sztuczna inteligencja nadchodzi bardzo silnie i zmieni sposób interakcji. Branża znajdowała się w stagnacji przez kilka lat, skupiając się wyłącznie na funkcjach i specyfikacjach. I w końcu nadchodzi czas, w którym można przewidzieć ekscytujące rzeczy, które pojawią się w nowych obudowach i potencjale sztucznej inteligencji. Nie możesz sobie wyobrazić AI grającej tylko w chmurze. Wiele ekscytujących rzeczy wydarzy się w ciągu najbliższych 12 do 18 miesięcy” – dodał.