Biznes

Prezes Toyoty, Akio Toyodo, przeprasza za oszukiwanie w testach pojazdów, wstrzymuje produkcję 3 modeli | Wiadomości ze świata

  • 3 czerwca, 2024
  • 4 min read
Prezes Toyoty, Akio Toyodo, przeprasza za oszukiwanie w testach pojazdów, wstrzymuje produkcję 3 modeli |  Wiadomości ze świata


Prezes Toyoty, Akio Toyoda, przeprosił w poniedziałek za masowe oszustwa podczas testów certyfikacyjnych siedmiu modeli pojazdów, gdy producent samochodów zawiesił produkcję trzech z nich.

Prezes i dyrektor generalny Honda Motor, Toshihiro Mibe (po lewej), kłania się na początku konferencji prasowej w Tokio 3 czerwca 2024 r. Toyota oświadczyła 3 czerwca, że ​​zawiesiła krajowe dostawy trzech modeli samochodów po tym, jak naruszyła rządowe zasady certyfikacji oraz Japońscy rywale Honda, Mazda, Suzuki i Yamaha. (Zdjęcie: JIJI Press / AFP) / Japonia OUT(AFP)

Szeroko zakrojone błędne testy u wiodącego japońskiego producenta samochodów polegały na wykorzystaniu nieodpowiednich lub nieaktualnych danych w testach zderzeniowych oraz nieprawidłowych testach napełnienia poduszek powietrznych i uszkodzeń tylnych siedzeń podczas wypadków. Stwierdzono również, że testy mocy silnika zostały sfałszowane.

Bądź świadkiem ostatniego rozdziału wyborów do Lok Sabha na HT, obserwując na żywo liczbę głosów i wyniki. Przeglądaj teraz! Przeglądaj teraz!

Toyota Motor Corp. z siedzibą w mieście Toyota w środkowej Japonii zawiesiła produkcję w Japonii modeli Corolla Fielder, Corolla Axio i Yaris Cross. Wadliwe testy wykryto także w modelach wycofanych z produkcji.

Firma stwierdziła, że ​​wykroczenie nie ma wpływu na bezpieczeństwo pojazdów już poruszających się po drogach, w tym subkompaktowej Corolli i luksusowych pojazdów Lexus.

„Szczerze przepraszamy” – powiedział Toyoda, kłaniając się głęboko na konferencji prasowej w Tokio.

Dochodzenie rządu japońskiego w sprawie Toyoty rozpoczęło się w styczniu. Najnowsze problemy nie dotyczą zagranicznej produkcji Toyoty.

Warto przeczytać!  LOT ma nowego prezesa - TVN24 Biznes

Również w poniedziałek japoński rywal Mazda Motor Corp. zgłosił podobne nieregularne testy certyfikacyjne i wstrzymał produkcję dwóch modeli, Roadstera i Mazdy 2. Stwierdzono, że w testach użyto nieprawidłowego oprogramowania sterującego silnikiem.

Mazda, z siedzibą w Hiroszimie na południowym zachodzie, również przyznała się do naruszeń w testach zderzeniowych trzech wycofanych modeli. Naruszenia nie mają wpływu na bezpieczeństwo pojazdów.

Tokijska firma Honda Motor Co. również przeprosiła w poniedziałek późnym wieczorem za niewłaściwe testy, np. dotyczące poziomu hałasu i momentu obrotowego, szeregu modeli, których starsze wersje, których dotyczył problem, nie są już produkowane, takich jak Accord, Odyssey i Fit. Jak dodał, nie ma to wpływu na bezpieczeństwo pojazdów.

Około dwa lata temu problemy z certyfikacją pojawiły się w spółkach grupy Toyota, producentach ciężarówek Hino Motors i Daihatsu Motor Co., specjalizujących się w małych modelach, oraz Toyota Industries Corp., która produkuje maszyny i części samochodowe.

Shinji Miyamoto, dyrektor Toyoty nadzorujący satysfakcję klientów, powiedział, że Toyota zaczęła przyglądać się własnym testom w związku z problemami w spółkach grupy.

Warto przeczytać!  Firma produkująca wagony kolejowe Multibagger odnotowuje 165-procentowy wzrost zysku netto!

Widoczne rozwikłanie systemów testowych w Toyocie i spółkach należących do jej grupy jest wstydem dla producenta samochodów, który od dziesięcioleci szczyci się finezją produkcji i kulturą korporacyjną opartą na umożliwianiu pracownikom wytwarzania „coraz lepszych samochodów”.

Toyoda stwierdziła, że ​​firmie mogło zbyt zależało na przeprowadzeniu testów i skróciła je w czasie, gdy liczba odmian modeli była coraz większa.

Toyota sprzedaje na całym świecie ponad 10 milionów pojazdów.

Toyoda, wnuk założyciela firmy, zasugerował, że niektóre zasady certyfikacji mogą być zbyt rygorystyczne, zauważając, że tego typu testy różnią się na całym świecie. Wielokrotnie powtarzał jednak, że nie toleruje naruszeń.

„Nie jesteśmy firmą idealną. Jeśli jednak zobaczymy coś złego, cofniemy się o krok i będziemy dalej próbować to naprawić” – powiedział Toyoda.

Ta historia została opublikowana z kanału agencyjnego bez modyfikacji tekstu. Zmieniono jedynie nagłówek.


Źródło

Warto przeczytać!  30-godzinny opóźniony lot linii Air India: wielu pasażerów miało trudności z otrzymaniem bagażu rejestrowanego po przylocie do San Francisco