Próba życia w kamperze

• 5 lipca, 2024

Oleh_Slobodenjuk/E+/Getty Images

Podróżowanie kamperem daje Ci swobodę eksplorowania nowych miejsc bez konieczności szukania pokoju hotelowego.

Uwaga redaktora: Nazywaj je pasjami. Nazywaj je obsesjami. To wyjątkowe rzeczy, bez których pracownicy CNN nie wyobrażają sobie życia. Dzielimy się naszymi zachwytami i miłością, niezależnie od tego, czy chodzi o obiekt, miejsce, doświadczenie czy niszowy temat, który nas pasjonuje. Nie musisz korzystać z naszych rekomendacji, ale mogą one zmienić twoje życie.

CNN

Dom jest tam, gdzie jesteś. Dom jest tam, gdzie go tworzysz. Dom na strzelnicy. Dom jest… w kamperze? Absolutnie!

Kiedy po raz pierwszy spróbowałem życia w kamperze, poszedłem na całość. Przez trzy tygodnie, W listopadzie 2019 r. mój mąż i ja przejechaliśmy przez Amerykę Północną kompletnie wyposażonym vanem Ford Econoline z 2012 r., z północnego New Jersey do Los Angeles, krętą trasą Route 66.

To był odważny ruch, ale wiedziałem, że jest najbardziej opłacalny i wydajny-efektywny sposób, aby zobaczyć jak najwięcej z „Matki Drogi”. Miałem nadzieję, że wynajmując kampera, zaoszczędzimy pieniądze na zakupionych posiłkach i pokojach hotelowych, a także poczujemy się bardziej zanurzeni w podróży i głęboko związani z każdym miastem, które odwiedzimy.

Nasza pierwsza noc na parkingu Walmart w Bloomington, Illinois, była trochę nerwowa. Leżałam w śpiworze, słuchając aktywności za furgonetką i zastanawiając się, czy damy radę z tą przygodą. Ale po pierwszym udanym nocowaniu szybko wpadliśmy w rutynę.

Każdego ranka budziliśmy się, żeby szybko skorzystać z toalety, a nawet wziąć prysznic w jednym z zaskakująco luksusowych parków dla pojazdów rekreacyjnych, które odwiedzaliśmy. Następnie gotowaliśmy śniadanie na kuchence kempingowej z tyłu furgonetki i ruszaliśmy w drogę o 8:30 lub 9 rano.

Warto przeczytać!  10 miejsc z zachodami słońca, plażami i nie tylko

Po dniu spędzonym na przebyciu około 200 kilometrów i zwiedzaniu zabytków, lokalnych muzeów, dawnych stacji benzynowych oraz dumnych, kiczowatych atrakcji przydrożnych wzdłuż Route 66, upewnialiśmy się, że dotrzemy do celu naszej wieczornej wycieczki o 16:30 — w listopadzie zachód słońca zapada wcześnie.

Kiedy pod koniec listopada zostawiliśmy furgonetkę w pobliżu międzynarodowego lotniska w Los Angeles, miałem wrażenie, że żegnam się z nowym, ale bliskim przyjacielem w ostatnim dniu letniego obozu.

Dan Cichalski

Kampery pozwalają zaoszczędzić pieniądze, ponieważ możesz samodzielnie przygotowywać posiłki — gdziekolwiek i kiedykolwiek chcesz.

Odpoczywaliśmy, zwiedzaliśmy zabytki miasta, jedliśmy kolację z dala od furgonetki, a potem kładliśmy się spać w śpiworach i robiliśmy to samo następnego dnia. (Dwie trzecie podróży spędziliśmy śpiąc w furgonetce, a pozostałą jedną trzecią w historycznych kwaterach wzdłuż trasy, takich jak Boots Court w Carthage w stanie Missouri i El Rancho w Gallup w Nowym Meksyku).

Nie mówię, że musisz spędzić tygodnie na epickiej podróży samochodem, aby w pełni doświadczyć radości z kampera. I z pewnością nie mówię, że musisz sprzedać wszystkie swoje rzeczy i zostać pełnoetatowym van liferem — jestem wdzięczny, że mogę wracać do domu i kotów po każdej podróży. Ale nawet kilka dni podróżowania i mieszkania w kamperze może dać ci zupełnie nową perspektywę na siebie i otaczający cię świat.

Warto przeczytać!  Od opracowania 50 nowych destynacji po promocję turystyki krajowej — jak ten budżet pomoże w rozwoju branży turystycznej

Kiedy jesteś w kamperze, wszystko, czego potrzebujesz, jest w zasięgu ręki — do pewnego stopnia. Uwielbiałam wyzwanie polegające na skondensowaniu naszego życia do około 75 stóp kwadratowych i znajdowaniu kreatywnych sposobów na wygodne, ale wydajne życie. Poranna kawa? Jest tuż obok. Twój strój na ten dzień? Wystarczy sięgnąć za siebie.

Jeśli musisz zmienić buty na buty trekkingowe, wziąć płaszcz przeciwdeszczowy na niespodziewany ulewny deszcz, uzupełnić zapasy szybką przekąską lub naładować się 20-minutową drzemką, nie musisz iść daleko. I nie musisz przepakowywać toreb, aby każdego ranka opuścić hotel.

Po pierwszej nocy zaakceptowałem bezpieczeństwo i schronienie w furgonetce, wiedząc, że cokolwiek mamy, jest wokół nas. Jeśli nie możemy tego od razu znaleźć, nie jest to stracone. Mieliśmy dokładnie wszystko, czego potrzebowaliśmy — wszystko, z wyjątkiem, cóż, łazienki, co prowadzi mnie do kolejnego zmieniającego życie aspektu kampera.

Życie w kamperze dodaje odwagi i pozwala się rozwijać. tam na zewnątrzwchodząc w interakcje z innymi i łącząc się ze światem. Zawsze jesteś W środowisko, nieoddzielone korytarzami i lobby hotelowymi. Odkrywasz kreatywne miejsca na nocleg, nie możesz się doczekać, aby porozmawiać z barmanami podczas kolacji w lokalnej restauracji lub po prostu odpowiadać na pytania nieznajomych dotyczące vana i Twojej podróży.

Podczas naszej przygody na Route 66 nasz van zachęcał nas do wymiany zdań i pozwalał nam przeżyć chwile, których prawdopodobnie nie moglibyśmy przegapić, gdybym podróżował wynajętym samochodem.

Warto przeczytać!  5 powodów, dla których warto zrezygnować z życiowych aspiracji vanem w 2023 roku

W Arcadii w Oklahomie zatrzymaliśmy się przy Pops 66 Soda Ranch i nawiązaliśmy rozmowę z kobietą podziwiającą nasz jaskrawo pomalowany kamper. Opowiedziała nam o jednym z krzeseł w pobliskim Oklahoma City National Memorial, które reprezentowało chłopca o imieniu Zackary, który uwielbiał kolekcjonować monety. Następnego ranka znaleźliśmy krzesło Zackary’ego i położyliśmy na nim monetę dla niego.

Ponieważ furgonetka pełniła funkcję pełnego zestawu kempingowego, nie musieliśmy zastanawiać się nad logistyką przywożenia lub wypożyczania sprzętu na kemping w Parku Narodowym Joshua Tree w Kalifornii. Spędziliśmy dwie noce w zachwycie wśród granitowych głazów, z Kasjopeją świecącą nad nami jasno, i dwa poranki budząc się ze słońcem i zapachem powietrza wysokiej pustyni.

Gotowy na podróż kamperem? Firmy wynajmują kampery w pełni wyposażone w mini kuchnie i pościel, więc jest to prawie tak proste, jak rezerwacja Airbnb. Niektóre mają nawet toalety i prysznice, więc nie musi to być przeszkodą. Wynajmij jeden na szybką, weekendową wycieczkę w obie strony lub zwiedzaj dalej, wybierając się w jedną stronę do innego ośrodka wynajmu, a następnie lecąc do domu.

Jeśli masz ochotę na nowy rodzaj doświadczenia podróżniczego, znajdziesz je za przesuwanymi drzwiami kampera. Jak głosi inne popularne powiedzenie: „Nie cel podróży jest ważny, ale podróż” — ale w kamperze docenisz oba jednocześnie.

Golibroda Casey jest gawędziarzem, artystą, strategiem kreatywnym i redaktorem strony internetowej Dobre historie kulinarne.