Problemy finansowe Tork Motors dotykają pracowników, dealerów, Auto News, ET Auto
Kryzys finansowy doprowadził do ponurego scenariusza dla producenta motocykli elektrycznych Tork Motors, jego dealerów i pracowników, jak poinformowały liczne źródła zaznajomione ze sprawą w rozmowie z ETAuto.
Firma z siedzibą w Pune produkująca pojazdy elektryczne (EV), która obecnie sprzedaje jeden model Kratos R, nie była w stanie wysłać pojazdów do swoich dealerów od grudnia ubiegłego roku. Tę informację potwierdziło pięciu dealerów, z którymi rozmawiał ETAuto.
„Otrzymywaliśmy zapytania od klientów, ale od zeszłego miesiąca przestaliśmy przyjmować nowe rezerwacje. Ostatnia wiadomość otrzymana od firmy mówiła, że otrzymamy nową przesyłkę do końca czerwca, ale jak dotąd nie ma żadnych aktualizacji” — powiedział jeden z dealerów, prosząc o zachowanie anonimowości.
„Mamy duże kłopoty. Bez nowej wysyłki przez ostatnie sześć miesięcy firma nie odpowiada, a większość klientów anulowała swoje rezerwacje” — powiedział inny dealer.
ciąg dalszy poniżej
Źródło zbliżone do sprawy podało, że produkcja w zakładzie firmy w Chakan wstrzymana jest od ubiegłego roku.
Wiele telefonów i wiadomości od ETAuto do Kapila Shelkego, założyciela i dyrektora generalnego Tork Motors, pozostało bez odpowiedzi.
Według źródeł, kilku pracowników opuściło firmę w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Chociaż nie udało się zweryfikować dokładnej liczby rezygnacji, wiele osób potwierdziło, że pracownicy nie otrzymali swoich wynagrodzeń w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.
18 lipca kilka osób w firmie otrzymało telefon od kierowników swoich działów z prośbą o odbycie okresu wypowiedzenia wynoszącego trzy miesiące i znalezienie innej pracy. Podczas gdy wypłaty za sześć miesięcy są w toku, nie ma oficjalnej informacji od HR ani żadnej obietnicy pakietu odprawczego.
W lutym tego roku media donosiły, że Tork Motors zebrał około 50 crore INR w nowej rundzie finansowania. Jednak osoby z wewnątrz sugerują, że chociaż finansowanie było na dobrej drodze, zostało odłożone na półkę w ostatniej chwili.
Wraz z wycofaniem dotacji startupy EV w branży przeżywają ostatnio ciężkie chwile. Weteran branży, z którym rozmawiał ETAuto, zasugerował, że finansowanie będzie trudne dla wielu startupów w przyszłości, a konsolidacja z pewnością nastąpi w nadchodzących latach.
Założona w 2010 r. firma Tork Motors jest również producentem układów napędowych do pojazdów dwu- i trzykołowych. Większościowy udział w firmie posiada główny producent podzespołów samochodowych Bharat Forge. E-mail wysłany do Bharat Forge przez ETAuto pozostał bez odpowiedzi. Inni inwestorzy to Maxis Capital, przemysłowiec Ratan Tata i inni.
Tork odnotował siedmiokrotny wzrost przychodów operacyjnych do 35,5 crore INR w roku obrotowym 2023 w porównaniu do 4,5 crore INR w roku obrotowym 2022. Jednak straty wzrosły o 5,7 razy, wzrastając do 47,9 crore INR w roku obrotowym 2023 z 8,34 crore INR w roku obrotowym 2022, zgodnie z danymi pochodzącymi z platformy TheKredible zajmującej się analizą danych startupów.
Najczęściej czytane w kategorii Jednoślady
Dołącz do społeczności ponad 2 milionów profesjonalistów z branży
Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.
Pobierz aplikację ETAuto
- Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
- Zapisz swoje ulubione artykuły