Motoryzacja

Problemy finansowe Tork Motors dotykają pracowników, dealerów, Auto News, ET Auto

  • 20 lipca, 2024
  • 3 min read
Problemy finansowe Tork Motors dotykają pracowników, dealerów, Auto News, ET Auto


Tork Kratos R

Kryzys finansowy doprowadził do ponurego scenariusza dla producenta motocykli elektrycznych Tork Motors, jego dealerów i pracowników, jak poinformowały liczne źródła zaznajomione ze sprawą w rozmowie z ETAuto.

Firma z siedzibą w Pune produkująca pojazdy elektryczne (EV), która obecnie sprzedaje jeden model Kratos R, nie była w stanie wysłać pojazdów do swoich dealerów od grudnia ubiegłego roku. Tę informację potwierdziło pięciu dealerów, z którymi rozmawiał ETAuto.

„Otrzymywaliśmy zapytania od klientów, ale od zeszłego miesiąca przestaliśmy przyjmować nowe rezerwacje. Ostatnia wiadomość otrzymana od firmy mówiła, że ​​otrzymamy nową przesyłkę do końca czerwca, ale jak dotąd nie ma żadnych aktualizacji” — powiedział jeden z dealerów, prosząc o zachowanie anonimowości.

„Mamy duże kłopoty. Bez nowej wysyłki przez ostatnie sześć miesięcy firma nie odpowiada, a większość klientów anulowała swoje rezerwacje” — powiedział inny dealer.

ciąg dalszy poniżej

Źródło zbliżone do sprawy podało, że produkcja w zakładzie firmy w Chakan wstrzymana jest od ubiegłego roku.

Wiele telefonów i wiadomości od ETAuto do Kapila Shelkego, założyciela i dyrektora generalnego Tork Motors, pozostało bez odpowiedzi.

Warto przeczytać!  Podsumowanie cotygodniowych wiadomości samochodowych Nutsona 14–20 maja 2023 r

Według źródeł, kilku pracowników opuściło firmę w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Chociaż nie udało się zweryfikować dokładnej liczby rezygnacji, wiele osób potwierdziło, że pracownicy nie otrzymali swoich wynagrodzeń w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

18 lipca kilka osób w firmie otrzymało telefon od kierowników swoich działów z prośbą o odbycie okresu wypowiedzenia wynoszącego trzy miesiące i znalezienie innej pracy. Podczas gdy wypłaty za sześć miesięcy są w toku, nie ma oficjalnej informacji od HR ani żadnej obietnicy pakietu odprawczego.

W lutym tego roku media donosiły, że Tork Motors zebrał około 50 crore INR w nowej rundzie finansowania. Jednak osoby z wewnątrz sugerują, że chociaż finansowanie było na dobrej drodze, zostało odłożone na półkę w ostatniej chwili.

Wraz z wycofaniem dotacji startupy EV w branży przeżywają ostatnio ciężkie chwile. Weteran branży, z którym rozmawiał ETAuto, zasugerował, że finansowanie będzie trudne dla wielu startupów w przyszłości, a konsolidacja z pewnością nastąpi w nadchodzących latach.

Założona w 2010 r. firma Tork Motors jest również producentem układów napędowych do pojazdów dwu- i trzykołowych. Większościowy udział w firmie posiada główny producent podzespołów samochodowych Bharat Forge. E-mail wysłany do Bharat Forge przez ETAuto pozostał bez odpowiedzi. Inni inwestorzy to Maxis Capital, przemysłowiec Ratan Tata i inni.

Warto przeczytać!  FTC zakazuje telemarketingu dostawców ochrony samochodów

Tork odnotował siedmiokrotny wzrost przychodów operacyjnych do 35,5 crore INR w roku obrotowym 2023 w porównaniu do 4,5 crore INR w roku obrotowym 2022. Jednak straty wzrosły o 5,7 razy, wzrastając do 47,9 crore INR w roku obrotowym 2023 z 8,34 crore INR w roku obrotowym 2022, zgodnie z danymi pochodzącymi z platformy TheKredible zajmującej się analizą danych startupów.

  • Opublikowano 20 lipca 2024 o 17:23 IST

Najczęściej czytane w kategorii Jednoślady

Dołącz do społeczności ponad 2 milionów profesjonalistów z branży

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać najnowsze informacje i analizy.

Pobierz aplikację ETAuto

  • Otrzymuj aktualizacje w czasie rzeczywistym
  • Zapisz swoje ulubione artykuły


Źródło