Biznes

Producenci pojazdów dwukołowych widzą powrót nabywców po raz pierwszy z obszarów wiejskich w roku finansowym 25

  • 8 maja, 2024
  • 5 min read
Producenci pojazdów dwukołowych widzą powrót nabywców po raz pierwszy z obszarów wiejskich w roku finansowym 25


Główni indyjscy producenci oryginalnego wyposażenia (OEM), w tym Hero MotoCorp i TVS Motor Company, spodziewają się znacznego ożywienia gospodarczego, czemu sprzyjają korzystne prognozy monsunowe, dynamiczny rozwój nowych produktów oraz zachęty rządowe wspierające segment pojazdów elektrycznych (EV).

Dobry występ Hero i TVS

W środę Hero MotoCorp i TVS Motor Company zaprezentowały dobre wyniki finansowe w czwartym kwartale roku budżetowego 24.

Hero MotoCorp odnotował przychody w wysokości 9519 crore, nieco powyżej szacunków Bloomberga 9401 crore, z dochodem netto w wysokości 1016 crore wbrew prognozom 1048 crore i Ebitda w wysokości 1359 crore, przekraczając oczekiwania 1323 crore. Ebitda odnosi się do zysku przed odsetkami, podatkami, amortyzacją.

Z kolei TVS Motor Company odnotowała przychody w wysokości 8169 crore za kwartał zakończony 31 marca, przekraczając przewidywane 7975 crore, mimo że jej dochód netto wynosi 485 crore spadło poniżej oczekiwań 530 crore z powodu godziwej straty w wycenie niektórych inwestycji. Jego Ebitda wynosi 926 crore przekroczyło prognozę 883 crore.

Wzrost liczby kupujących po raz pierwszy

Niranjan Gupta, dyrektor generalny Hero MotoCorp, powiedział analitykom podczas telekonferencji po ogłoszeniu wyników, że firma odnotowuje obiecujący wzrost liczby osób kupujących motocykle po raz pierwszy, szczególnie w segmencie motocykli dla początkujących.

Warto przeczytać!  Szykują się duże zmiany w bankomatach. Część z nich może zniknąć

„(Nastroje konsumentów w marcu były zdecydowanie pozytywne. Kwiecień był pozytywny. Nawet teraz dynamika jest nieco większa. Jednak w maju nie ma terminów ślubów (co prowadzi do większego popytu na jednoślady), ale myślę, że jest niewielki skok w liczbie kupujących po raz pierwszy. Jeśli chodzi o nastroje konsumentów, coś się dzieje, że ludzie priorytetowo traktują swoją osobistą mobilność. Ogólnie rzecz biorąc, postrzegamy to jako pozytywną dynamikę i jest ona dość szeroka w różnych regionach, które obserwujemy” – stwierdził Gupta.

„Rynek wiejski zmienia się powoli i stale; Widzę, że następuje pewne ożywienie” – powiedział KN Radhakrishnan, dyrektor generalny TVS Motor Company. „Mam nadzieję, że w tym roku, mimo że wszyscy borykamy się z bardzo, bardzo wysokimi temperaturami i poważnymi falami upałów, jestem spodziewam się, że monsun będzie normalny, myślę, że to zdecydowanie pomoże w znacznie szybszym rozwoju obszarów wiejskich (sprzedaży), dlatego w roku budżetowym 25 mamy nadzieję na lepszą poprawę sytuacji na obszarach wiejskich, w przeciwieństwie do tego, co widzieliśmy w zeszłym roku.

Elektryczne jednoślady napawają optymizmem

Producenci jednośladów oświadczyli również, że optymistycznie patrzą na rozwój w segmencie elektrycznych pojazdów dwukołowych pomimo ograniczenia oferowanych przez rząd dotacji związanych z popytem konsumenckim, oczekując, że zrównoważą to korzyściami z programu motywacyjnego powiązanego z produkcją (PLI). dla branży motoryzacyjnej.

Warto przeczytać!  Dane z USA w centrum uwagi, gorąco na Orlenie i JSW

Chociaż obecna oferta pojazdów elektrycznych Vida firmy Hero MotoCorp nie jest gotowa na PLI, nadchodzące produkty spodziewane w pierwszej połowie roku lub w drugim kwartale roku budżetowego 25 spełnią te kryteria, co oznacza znaczącą zmianę w portfolio pojazdów elektrycznych Hero MotoCorp, a także co czyni ją uprawnioną do otrzymywania świadczeń PLI, stwierdziła firma.

„W tym kwartale wpływ wydatków na działalność związaną z pojazdami elektrycznymi na naszą marżę wyniósł 130 punktów bazowych, zmniejszając ogólną marżę Ebitda do 14%. W przyszłości skupimy się na wzroście wolumenu, ulepszaniu naszego portfolio premium i dwucyfrowym wzroście w branży części, a także intensyfikowaniu działań mających na celu oszczędzanie kosztów w całym łańcuchu wartości” – powiedział Gupta. Jeden punkt bazowy to jedna setna procenta punkt.

Z drugiej strony TVS Motor Company oświadczyła, że ​​chociaż poszerzy swoją obecną ofertę skuterów elektrycznych iQube, ma także w końcu wprowadzić elektryczny trójkołowiec, pomimo obecnie pozostających w tyle konkurentów, takich jak Bajaj Auto i Piaggio. „Więcej opcji w obecnym iQube będzie dostępnych wkrótce. Nowe produkty, zarówno w segmencie silników spalinowych, jak i pojazdów elektrycznych, są na zaawansowanym etapie i na pewno zostaną wprowadzone w tym roku finansowym” – powiedział Radhakrishnan, nie określając wyraźnie, których segmentów będą dotyczyć te produkty.

Warto przeczytać!  Mikroinstalacja OZE w blokach ma być bardziej opłacalna. Rząd przyjął projekt o prosumencie lokatorskim

„Oczekuje się, że sprzedaż pojazdów jednośladowych będzie rosła w zdrowym tempie 8-9% w roku finansowym 2025. W ostatnich miesiącach popyt detaliczny również był zachęcający. Wyniki marży zarówno Hero MotoCorp, TVS, jak i wcześniej Bajaj Auto były dobre i są zgodne z szacunkami nieznacznie wyższymi od naszych i ulicznych szacunków. Podstawowe marże ICE dla użytkowników pojazdów dwukołowych w dalszym ciągu pozostają wysokie, choć występują pewne trudności w zakresie krótkoterminowych marż pojazdów elektrycznych, ale ostatecznie oczekuje się, że ulegną poprawie wraz ze zmniejszeniem skali i kosztów” – Jay Kale, starszy. – powiedziała wiceprezes Elara Capital.

Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!

Śledź wszystkie wiadomości branżowe, bankowe i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

Mniej więcej

Opublikowano: 8 maja 2024, 20:44 czasu wschodniego


Źródło