Rozrywka

Producent GuiltyBeatz mówi – Rolling Stone

  • 10 lutego, 2023
  • 9 min read
Producent GuiltyBeatz mówi – Rolling Stone


Nawet jeśli nie znasz nazwiska Ronalda Banfula, znasz jego pracę. Jako GuiltyBeatz, DJ i producent z Ghany miał swój udział w najważniejszych utworach muzycznych ostatnich kilku lat: był niezbędnym współpracownikiem przy Tems Gdyby Orange był miejscem i kilka piosenek Beyoncé, w tym renesans wyróżniający się „Ruch”.

GuiltyBeatz był w Los Angeles na niedzielnej gali Grammy. Widział, jak Beyoncé ustanowiła rekord większości nagród Grammy wszechczasów, ale potem poniosła niespodziewaną — lub, jeśli śledzisz Grammy, niezbyt zaskakującą — porażkę w kategorii Album Roku. Porażka pozostawiła supergwiazdę jeden na 18 w kategoriach Wielkiej Czwórki przez cały czas, przygnębiająca statystyka, która sugeruje większe problemy instytucjonalne z Akademią. Rozmawialiśmy z GuiltyBeatz tuż po ceremonii na temat afrontu, pracy z Beyoncé, nowej muzyki Tems i nie tylko.

Jak było w Los Angeles? Jaka energia była wokół renesans?
Tak, oczywiście ludzie byli z tego zadowoleni. Został nominowany do Electronic/Dance…

I Album Roku.
To był mój pierwszy raz na Grammy i wszystkiego doświadczyłem. Więc jaki jest czerwony dywan, widziałem, gdzie odbywają się wszystkie wywiady, [thinking of] jak się zachowywać, przebywając w takich środowiskach. Prowadząc do rzeczy, byłem trochę zdenerwowany. Pomyślałem: „O mój Boże, jak to będzie?” Ale potem się uspokoiłem. byłem fajny.

Z kim byłeś?
byłem z [my manager] Nikita i ja byliśmy z Temsem.

Więc byłeś tam, kiedy zdobyła swoją pierwszą nagrodę Grammy. Nie wiem, czy od tamtej pory rozmawialiśmy Gdyby Orange był miejscem [Tems’ last EP, which GuiltyBeatz heavily produced] wyszło, ale wasza współpraca jest świetna.
Tak, nadal pracujemy. Album nadchodzi, więc się tym zajmujemy.

Porozmawiajmy o stworzeniu „Move”, a następnie renesans utwór, którego współproducentem. Czy możesz opowiedzieć o tym, jak ty i producent P2J współpracowaliście nad bitem i jaki był wkład Tems jako osoby występującej w piosence?
Myślę, że ta piosenka krąży już od jakiegoś czasu. Tak, zrobiliśmy to kilka lat temu, ja i P2J. Byłem z Temsem, pracowałem nad Gdyby Pomarańczowy Był Miejscem, a potem zostaliśmy zaproszeni do biura Parkwood w Los Angeles do pracy nad „Move”. Więc dotarliśmy tam i zagrali nam instrumental, i pomyślałem: „Muszę zmienić zakończenie i dodać kilka akordów”. … Czy rozumiesz? Aby dodać im więcej duszy. Tems powiedział: „Tak, zróbmy to”. Więc zrobiłem to. Całkowicie zmieniono zakończenie. I tak właśnie Tems napisała wszystkie swoje teksty, wszystko na miejscu. Otóż ​​to.

Warto przeczytać!  Wokalista nagrodzonego Grammy zespołu rockowego Cage The Elephant Matt Shultz, lat 39, zostaje aresztowany

Potem A&Rs, od tego momentu pokochali to. Kiedy Beyoncé usłyszała to następnego dnia, pokochała to. Chcieli, żebyśmy po prostu dokończyli piosenkę. Następnie Beyoncé zaśpiewała to, co napisał Tems i zachowała tam część wokali Temsa. Powiedziałbym, że to był szybki zwrot, ponieważ jestem prawie pewien, że była to jedna z ostatnich rzeczy, nad którymi pracowali nad albumem.

Czy P2J miał podstawowy instrumental, a potem dokonałeś modyfikacji? Czy tak to działało?
Tak. Bicie tam było. Zrobiłem zupełnie inny bit dla partii Temsa.

I napisała większość tekstów, które śpiewa Beyoncé?
W większości tak.

Jak to było, gdy ogłoszono Album Roku? Myślę, że wśród fanów, w tym mnie, panuje frustracja, która mówi: „O ile ciężej mogłaby pracować?” Może dla ludzi, dla których jest to ich pierwsza lub druga nominacja, albo ich pierwszy raz w Wielkiej Czwórce, może pojawić się takie uczucie: „OK, mam zamiar kontynuować”.
To tak, jakby mogli dać jej wszystko, co najlepsze Ten, najbardziej cokolwiek. Ale Album Roku, [they’ve] zawsze próbowałem z nią o to walczyć. Dlaczego ona nie dostaje To? To chyba głęboka rozmowa.

Co myślisz o tej rozmowie?
Myślę, że potrzebujemy więcej głosujących członków, którzy są tacy jak my. Masz mnie?

Masz na myśli ludzi, którzy rozumieją czarną muzykę i…
Którzy również rozumieją naszą kulturę — ​​powinni faktycznie uczestniczyć w procesie podejmowania decyzji. Myślę, że większość ludzi, którzy podejmują decyzje, nie rozumie, na czym polega kultura. Mam na myśli, gratulacje, najwyraźniej zamiata wszystkie nagrody Grammy. Ale Album Roku jest Albumem Roku i mam na to ochotę renesans jest albumem roku, dosłownie. Nie ma takiego albumu; jak czuli się ludzie. Ludzie byli przygnębieni i smutni przez ostatnie dwa, trzy lata. I wydała album, aby w zasadzie sprawić, że ludzie poczuli się: „Hej, możesz być wolny. Możesz być kim chcesz”. I nie został nagrodzony. To trochę dziwne, wiesz?

Warto przeczytać!  Jonathan Glazer: Żydowskie gwiazdy, w tym Debra Messing i Eli Roth, potępiają przemówienie reżyserów podczas wręczania Oscarów

W ciągu ostatnich kilku lat był taki ruch, w którym pojawiły się nagłówki o poszerzaniu bazy wyborców; nadchodzące klasy wyborcze są bardziej zróżnicowane niż kiedykolwiek. Więc tak, mam na myśli, myślę, że jest to pytanie: „Co się teraz stanie?” Jak powinny wyglądać te wysiłki w przyszłości, jeśli nadal nie widzimy postępów, na które liczymy?
Czuję, że muszą dodać więcej Czarni ludzie do głosujących członków. Czy rozumiesz? Tak, dosłownie o to chodzi.

Jest jedna pani, która wygrała. Myślę, że tak, nie wiem, czy to muzyka country, ale ona się była tak zaskoczona, że ​​wygrała tę kategorię. Rozumiem, że świat jest ogromny i istnieją pewne grupy demograficzne, do których muzyka może nie docierać, może młodzież lub ludzie na całym świecie, może z Afryki, może z Europy, Ameryki. Są miejsca, w których możemy nie usłyszeć określonego rodzaju piosenek —

Och, myślę, że Bonnie Raitt jest tą, o której mówisz. Wygrała Piosenkę Roku.
Tak. Ale była tym zaskoczona. Jednocześnie rozumiem, bo oczywiście są ludzie, którzy mówią: „Kochamy jej muzykę”. Ale są też ludzie, którzy ciężko pracowali, aby ich muzyka stała się ogólnoświatowa. Tak jak, na całym świecie. Oznacza to, że gdziekolwiek na świecie — jeśli grają „Break My Soul”, ludzie o tym wiedzą. Bo muzyka Beyoncé jest na całym świecie.

Są ludzie [whose] muzyka nie poszła na cały świat. Oczywiście sprzedają swoje koncerty tu i tam, ale zasadniczo nie wszędzie, w porównaniu do innych. Więc jeśli wszyscy głosujący członkowie są tymi, którzy decydują: „OK, dajmy to tej osobie, dajmy to tej osobie” [then] tam jest za mało czarnych. To jest to. Sam będę głosującym. Więc mogę sprowadzić więcej moich przyjaciół, więcej ludzi.

Wiem, że Beyoncé ciężko nad tym pracowała renesans album. Wiem, że naciskała i czułem, że naprawdę nad tym pracowali. Czy rozumiesz? Dołączyła do TikToka, stało się to rzeczą. Była na tym. Staje się artystką, która zdobyła najwięcej nagród Grammy [all time]. O co w tym wszystkim chodzi? Dajesz jej wszystko [else] jakby była wszystkim, ale albumem roku, tak naprawdę tego nie robią. Więc jaki jest problem?

Warto przeczytać!  Sacha Baron Cohen zaprzecza zarzutom Rebela Wilsona dotyczącym „Braci Grimsby”.

Tak, myślę, że to jest pytanie. Zanim wyskoczymy, chcę uczcić album, ponieważ nawet w jej przemówieniu, w jej przemówieniu, w jej podziękowaniu wujkowi Johnny’emu, jej podziękowaniu społeczności queer za stworzenie sposobu, w jaki brzmi taniec i muzyka elektroniczna, jest to bardzo ważne. Jakie są dla ciebie największe sukcesy albumu? Dlaczego cieszysz się, że inni widzą w tym wartość?
Ze względu na rodzaj przesłania, jakie miała na albumie. Słuchała i obserwowała, jak wyglądał świat przez ostatnie kilka lat. Cieszę się, że usiadła i wyreżyserowała renesans w sposób, który wpłynąłby na życie ludzi. Ludzie czuli się związani z albumem. Mam wrażenie, że ludzie tańczyli i czuli się wolni, słuchając tego.

A co na poziomie muzycznym? Czy był to dla ciebie przełomowy album tylko pod względem muzyczności?
Tak, sposób, w jaki piosenki zsynchronizowały się ze sobą, był niesamowity. Jest to coś, co nawet sam przećwiczyłem na mojej pierwszej EP-ce. Zsynchronizowałem wszystkie piosenki ze sobą. Nie spiesz się, bo to dużo pracy; akordy, różne sposoby, w jakie podchodzi do muzyki. Nawet z tekstami i melodiami robi różne rzeczy, których nigdy nie robiła. Robi to od tak dawna, a to wciąż jest tak różne od wszystkiego, co robiła przez te wszystkie lata. Powiedziałbym, że jest coraz lepiej.

Popularne

Jak się teraz czujesz w związku z Grammy?
Wiesz co? Jestem wdzięczny, że wciąż byłem nominowany, wdzięczny za to, że mogłem być obecny na Grammy, niezależnie od tego, czy wygrał Album Roku, czy nie. Dla mnie osobiście to znak. To znak, że cokolwiek teraz robię, muszę dalej robić to, co robię. Czy rozumiesz? Pracuj nad kolejnym albumem Beyoncé, a wygra. Więc jestem wdzięczny. Wczoraj byłem trochę smutny, ale dzisiaj cieszę się, że idę do przodu.

Mam nadzieję, że album Temsa ukaże się na czas, by być nominowanym do nagrody Grammy w przyszłym roku.
Tak, jesteśmy przy tym. Nie, poważnie, jestem na to, dosłownie. Ponieważ jestem producentem, jestem producentem wykonawczym. Tak, nie martw się, zajmuję się tym.


Źródło