Marketing

Profesor przynosi piosenki i uśmiechy na zajęcia z marketingu

  • 7 maja, 2023
  • 5 min read
Profesor przynosi piosenki i uśmiechy na zajęcia z marketingu


Niekonwencjonalny głos jest czasem kluczem do edukacji marketingowej, przynajmniej takie jest przesłanie nowego albumu profesora Grega Richa.

Kiedy zaczął zauważać nudę wkradającą się wśród studentów na jego wprowadzającym kursie marketingowym online na Uniwersytecie Stanowym w Bowling Green, Rich wykorzystał swoje umiejętności muzyczne, aby sprzedać swoją klasę.

„Rok temu postanowiłem urozmaicić zajęcia, pisząc inną piosenkę o każdym rozdziale podręcznika” — powiedział Rich. „Wszyscy są powiązani z różnymi koncepcjami marketingowymi… To była wiosna 2022 roku i byłem na kursie online. Wykłady wideo online z kursów, wielu studentów uważa, że ​​oglądanie wykładu wideo jest nudne”.

„The 4 Ps of Marketing” został wydany jako cyfrowy album na Spotify zeszłej jesieni i zawierał 15 utworów, takich jak „Maslow’s Theory” i „Bases of Segmentation”.

„To jak Schoolhouse Rock” — powiedział Rich. „Stąd wpadłem na pomysł”.

Warto przeczytać!  Bęben | Wysoki zwrot z inwestycji i odważne innowacje wprowadzają podcasty do marketingu mix

Zrobił to z grupą muzyków sesyjnych w Nashville, pracując jako jego zespół rezerwowy.

Fani lokalnej sceny muzycznej mogą usłyszeć go na koncertach w okolicach Bowling Green.

Rich przeniósł się do Bowling Green 28 lat temu. Trochę ponad trzy lata temu zaczął grać muzykę na żywo ze swoim zespołem Illegal Smiles, cover bandem Johna Prine’a.

„Byłem fanem Johna Prine’a prawie przez całe życie” — powiedział Rich.

Prine pojawił się w latach 70., z czymś, co Rich nazywa „rodzajem kultu. … Nie był zbyt dobrze znany. Jest teraz znacznie bardziej znany”.

Prine została pierwotnie wrzucona do muzycznego miksu jako piosenkarka i autorka tekstów muzyki country, ale dziś uważa się ją bardziej za kategorię Americana lub folk. Rich stał się fanem w wieku 10 lat, kiedy jego starszy brat przywiózł do domu kilka albumów Prine z college’u.

„Sweet Revenge” był pierwszym albumem Prine, którego słuchałem jako dziecko. Mało kto wiedział, kim był John Prine. Ludzie śmiali się ze mnie za granie muzyki country. Wydaje mi się, że to ja śmiałem się ostatni, ponieważ przez lata stał się bardziej popularny i fajnie było być jego fanem” – powiedział Rich.

Warto przeczytać!  Mentor Dyrektor ds. marketingu, Amanda Reid, opowiada o sukcesie zespołu

Jest fanem sposobu wyrażania się Prine’a, a jego wpływ jest oczywisty w piosenkach marketingowych.

„Po raz pierwszy kupiłem gitarę w 1983 roku, kiedy byłem studentem. Niedługo po tym zacząłem pisać piosenki. Przez wiele lat grałem głównie dla przyjaciół i rodziny, okazjonalnie chodząc na otwarty mikrofon. Zacząłem występować bardziej regularnie około 10 lat temu dzięki Timowi Concannonowi i Hump Day Revue” – powiedział Rich. „Fajnie jest spotykać się z innymi ludźmi i grać muzykę”.

Po jednej z tych rewii Hump Day wpadł na pomysł założenia zespołu grającego covery Johna Prine’a. Illegal Smiles, nazwa wywodząca się z piosenki Prine, utworzona ze skrzypaczką Kathleen Schnerer, JP Stebalem na perkusji i Mattem Webbem na mandolinie. Często mają też Mike’a Williamsa na saksofonie.

Ich pierwszy koncert odbył się na Green Porchfest w 2021 roku. W tym roku ponownie zagrają na tym wydarzeniu 3 czerwca. Koncentruje się wokół Eberly Avenue, gdzie zespoły grają głównie krótkie sety, na gankach frontowych iw garażach.

„Uwielbiam koncepcję Porchfest. Myślę, że to świetna impreza społeczna. Jestem za wszystkim, co wspiera muzykę na żywo” – powiedział Rich.

Warto przeczytać!  OMÓWIENIE I ANALIZA SYTUACJI FINANSOWEJ ORAZ WYNIKÓW DZIAŁALNOŚCI ZARZĄDU NLIGHT, INC. (formularz 10-K)

To dokładnie ten rodzaj intymnego programu, który on preferuje. Są wystarczająco duże, aby używać sprzętu ze wzmacniaczem, ale wciąż wystarczająco małe, aby dość szybko je ustawić i zdjąć.

Zaleca również, aby ludzie na Porchfest zobaczyli Mike’a Williamsa grającego w swoim solowym koncercie, a także posłuchali Freight Street.

„Mike gra z Illegal Smiles, Moths in the Attic i swoim solowym show” — powiedział Rich.

Jeśli chodzi o piosenki marketingowe, mogą być zabawne, ale wydają się być skutecznym sposobem pomocy w nauczaniu, a Rich ma na to dowody empiryczne. Chociaż przyznaje, że korelacja nie oznacza związku przyczynowego, może pokazać, że uczniowie, którzy studiują piosenki, radzą sobie lepiej w klasie.

— Piszę na ten temat pracę naukową — powiedział Rich. „Analizuję, jak dobrze uczniowie znają piosenki, jak dobrze znają teksty i patrzę, jak dobrze wypadają na egzaminach. … Z pewnością istnieje korelacja. Poza tym to fajna sprawa. Dodaje element zabawy do klasy.

Pomysł na piosenkę też się przyjął.

„Otrzymuję pozytywne opinie od studentów i jestem pewien, że są tacy, którzy przewracają oczami i myślą, że to głupie, ale są na tyle mili, że mi tego nie mówią. W rzeczywistości jest używany przez innych profesorów w całym kraju, którzy uczą marketingu” – powiedział Rich. „Stworzyłem teledyski do każdej piosenki i są one używane przez innych wykładowców”.




Źródło