Marketing

Prognozy całego rynku żywnościowego: 10 najważniejszych trendów żywieniowych na rok 2024

  • 17 października, 2023
  • 11 min read
Prognozy całego rynku żywnościowego: 10 najważniejszych trendów żywieniowych na rok 2024


AUSTIN, Teksas (17 października 2023 r.) – Rada ds. Trendów Whole Foods Market przedstawiła dziś 10 najważniejszych przewidywanych trendów w żywności na rok 2024 w dziewiątym rocznym raporcie dotyczącym trendów. Kofeina z dodatkowymi korzyściami, powrót do podstaw w kategorii roślinnej, złożone ciepło z globalnej papryki oraz oszczędzanie i gospodarowanie wodą to jedne z trendów żywieniowych, które według przewidywań zyskają na popularności w branży w nadchodzącym roku.

Każdego roku Rada Trendów – składająca się z ponad 50 członków zespołu Whole Foods Market, w tym zbieraczy, kupców i ekspertów kulinarnych – opracowuje prognozy trendów w oparciu o dziesięciolecia doświadczeń i wiedzy specjalistycznej w zakresie pozyskiwania produktów i badania preferencji konsumentów, a także pogłębione warsztaty z pojawiającymi się i istniejącymi markami.

„Nasza coroczna lista prognoz trendów żywieniowych pozwala nam odsłonić kurtynę przed klientami i podzielić się wglądem w to, co nasi kupujący i eksperci kulinarni planują na nadchodzący rok” – powiedziała Cathy Strange, Ambasador Kultury Żywnościowej w Whole Rynku Żywnościowego i członek Rady Trendów. „Od konkretnych składników produktów i trendów smakowych po rosnące trendy w przemyśle spożywczym – nie możemy się doczekać, aż te trendy nabiorą tempa w nadchodzącym roku”.

10 najważniejszych prognoz trendów żywieniowych na rok 2024 według Whole Foods Market:

Umieść „roślinę” z powrotem w „roślinnej”

OG kuchni roślinnej powracają, ponownie umieszczając „wegetarianizm” w wegetariańskich burgerach i zmniejszając etykiety w całej kategorii roślinnej. Widzimy nowe i pojawiające się produkty zawierające białko, zawierające grzyby, orzechy włoskie, tempeh i rośliny strączkowe zamiast złożonych zamienników mięsa. W programie biorą udział nawet roślinne zamienniki mleka, a niektóre marki upraszczają etykiety do zaledwie dwóch składników – idealne rozwiązanie dla wegetariańskich purystów.

Wypróbuj trend: Actual Veggies Green Burger, steki Meati Carne Asada, organiczne grzyby z małych gospodarstw Blue Oyster i Lion’s Mane, Abbot’s Butcher Plant-Based Chopped Chick’n (dostępne w wybranych sklepach), Atlantic Sea Farms Basil Pesto Sea Veggie Burger (wprowadzony na rynek w listopadzie 2023 r.), Organiczne, oryginalne niesłodzone mleko migdałowe Three Trees

Użyj całego kakao

Wykorzystywanie produktów ubocznych, takich jak miazga kakaowa, jest praktykowane w innych krajach od stuleci, a obecnie marki takie jak Blue Stripes zwracają uwagę na całe kakao w swoich atrakcyjnych produktach, docierając do jeszcze większej liczby konsumentów. Na Uniwersytecie EARTH w Kostaryce, gdzie studenci-badacze zajmują się niektórymi z największych systemowych problemów środowiskowych, zazwyczaj wyrzucaną miazgę kakaową przetwarza się na galaretki i dżemy. Pojawienie się proszków owocowych kakao w 2023 r. stwarza również szansę dla marek poszukujących nowej alternatywy dla cukru bez kompromisów w zakresie słodkiego, ambrozyjnego smaku.

Wypróbuj trend: Woda kakaowa w niebieskie paski, mieszanki szlaków, muesli, suszone owoce kakaowe Batony czekoladowe i ziarna kakaowe w czekoladzie; i herbata Knoops Cacao Husk Tea (dostępna w sklepach w Wielkiej Brytanii)

Zapnij pasy dla gryki

Zyskująca popularność jako roślina okrywowa wspierająca zdrowie gleby, gryka jest materiałem siewnym typu superfood zawierającym białko, węglowodany i błonnik. Co więcej, jest naturalnie bezglutenowy. Być może widziałeś go w postaci makaronu soba, ale wraz z pojawieniem się większej liczby marek, których misją jest ulepszenie rolnictwa w zakresie Twoich ulubionych produktów, możesz zobaczyć grykę we wszystkim, od roślinnych zamienników mleka po krakersy i muesli.

Warto przeczytać!  The Hershey Company wybiera firmę in4mation, LLC, zajmującą się analizami marketingowymi, do Media Mix Modeling, aby pomóc odblokować przyszły wzrost

Wypróbuj trend: Maine Crisp Gryczane krakersy Pikantne figi i tymianek (dostępne w wybranych sklepach), Whole Foods Market Sesame Soba Noodle & Mushroom Bowl (wprowadzenie na rynek w 2024 r.), Lil Bucks Clusterbucks Buckwheat Granola Bites Chocolate Sea Salt (dostępne w wybranych sklepach), Lotus Foods Gryka i Makaron soba z brązowym ryżem, mieszanka naleśników i gofrów z mąki gryczanej Bob’s Red Mill, Fancy Pants Wegańskie ciasteczka czekoladowe z kardamonem i mąką gryczaną (wprowadzenie na rynek w grudniu 2023 r.), Organiczny makaron soba Hakubaku, Mleko gryczane BAM (część oferty Whole Foods Market Kohorta wczesnego wzrostu 2023 LEAP)

Fantazyjne sztuczne ryby

Wraz z popularyzacją konserw rybnych i kawioru na początku tego roku, nadszedł najlepszy czas, aby trend fantazyjnych ryb zanurzył płetwy w wegańskim stawie. Na szczęście niektóre godne marki roślinne owoce morza wkraczają na rynek i oferują smak i konsystencję potrzebne do rywalizacji z prawdziwymi produktami. Uważaj na marchewkę zamiast łososia, trąbki na przegrzebki i konjac z warzyw korzeniowych, który pojawia się w rolkach sushi i miskach do szturchania. Niezależnie od tego, czy jesteś w pełni roślinny, czy chcesz jeść mniej owoców morza, czeka na Ciebie sztuczna ryba.

Wypróbuj trend: Roślinna pikantna bułka z tuńczykiem i roślinna pikantna bułka z krabem Sno w lokalach sushi Whole Foods Market, Świadoma roślinna bułka kalifornijska i roślinna bułka z tuńczykiem Poke Bowl, Roślinne ciastka krabowe Good Catch w stylu Nowej Anglii, TMRW Ocean Cakes (dostępna w sklepach w Kanadzie), Sałatka na bazie roślinnego wędzonego łososia i tuńczyka Save da Sea (dostępna w sklepach w Kanadzie), Roślinne owoce morza w puszkach Seed to Surf (część oferty Whole Foods Market Kohorta wczesnego wzrostu 2023 LEAP)

Czyść i oszczędzaj: zarządzanie wodą

Marki znajdujące się we wszystkich alejkach promują oszczędzanie wody, a konsumenci słuchają. Nowe marki wody korzystają z wody pochodzącej z ubocznych produktów owocowych, która w przeciwnym razie zostałaby wyrzucona. Wraz z rosnącym trendem rolnictwa regeneracyjnego, certyfikacja organiczna regeneracyjna wymaga również inicjatyw w zakresie zdrowia gleby, które ostatecznie oszczędzają wodę. I nie kończy się to na ochronie — organizacje pozarządowe okazują swoje wsparcie dla ostryg hodowlanych, wykorzystując akwakulturę do filtrowania wody i pomagania w przywracaniu ekosystemów przybrzeżnych. Marki lifestylowe promują także produkty oszczędzające wodę, takie jak suche szampony, szampony w kostkach i arkusze detergentów do prania. Nawet domowe środki czyszczące — takie jak produkty Whole Foods Market zawierające świadome składniki, opracowane częściowo po to, aby zapobiegać przedostawaniu się niektórych składników do dróg wodnych — wywierają wpływ. Niezależnie od tego, czy chodzi o czyszczenie, czy konserwację, zarówno konsumenci, jak i marki jednoczą się, aby wspierać ruchy wody.

Wypróbuj trend: Lundberg Family Farms Regeneracyjny certyfikowany organiczny ryż basmati, SIMPLi Regenerative Organic Certified Gigante Fasola, Garcia de la Cruz Organiczna codzienna oliwa z oliwek Extra Virgin (dostępna w wybranych sklepach), Pacha Soap Hydrate Szampon i odżywka w kostce, Zestaw startowy mydła do rąk Blueland (dostępny w grudniu 2023), regeneracyjna ekologiczna certyfikowana czerwona i francuska soczewica zielona z certyfikatem Whole Foods, odpowiedzialnie uprawiana sekwoja kumamoto, ostrygi Great White i Moondancer, chrupki szklarniowe Gotham Greens

Złożone ciepło

Warto przeczytać!  Glossy Pop Newsletter: Sol de Janeiro to odpowiedź pokolenia Z na zapach deseru

Złożone ciepło kontynuuje swoją ewolucję, a globalna papryka zyskuje popularność w każdym przejściu – a trend staje się coraz gorętszy. Specjalne odmiany, takie jak papryka Scorpion, Guajillo czy węgierska papryka kozia, występują w postaci świeżej, w całości, mielonej lub marynowanej, a nowa fala sosów botanowych i olejków chili pojawia się w półkach z przyprawami w całym kraju. Napoje pieprzowe to nie tylko kombucha, soki tłoczone na zimno i koktajle, a gotowe napoje, takie jak tepache w puszkach, napełniają lodówkę orzeźwiającym kopnięciem. Nawet Tajín rozszerza ofertę ze słodyczy i koktajli na doprawianie sushi, deserów i innych produktów ze sklepów spożywczych.

Wypróbuj trend: Ostry sos PERi-PERi XX Nando, papryczki Kick Butt Mama Lil’s marynowane gorące węgierskie papryczki „Goathorn” w oleju (dostępne w wybranych sklepach), meksykańskie chipsy chili SOMOS z orzechami i nasionami, Fly By Jing Sichuan Gold, Mina Spicy Harissa, pełnowartościowa żywność Rynek kalabryjska chili pieprz i czosnek oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia, 365 brand Mango Chili Lime Fruit Bites, 365 brand Thai Curry Cashews, De La Calle Mango Chili Picante Tepache, FILLO’S Bean Salsa Habanero Walking Tamales, Silva Sausage Louisiana Hot Link i portugalska kiełbasa Linguiça ( dostępne w wybranych sklepach), GOODLES Down the Hatch Macaroni & Cheese, Divina Chopped Calabrian Peppers, Mango Yuzu California Roll z chipsami Tajin w tempurze w lokalach sushi Whole Foods Market

Wiadomości o makaronie

Kupujący od lat szukają sposobów na udekorowanie błyskawicznego ramenu w domu, ale w miarę jak marki intensyfikują swoje działania, miłośnicy makaronu mogą przejmować mniej pracy. Co więcej, marki tworzą więcej opcji dla smakoszy, które mogą konkurować z klasykami bez niektórych konserwantów i dodatku MSG. Ponieważ ludzie szukają prostych i błyskawicznych posiłków, makaron zapewnia łatwość i wygodę ciepłej miski z wysokiej jakości składnikami i kuszącymi smakami.

Wypróbuj trend: Momofuku Tingly Chili Wavy Noodles and Spicy Soy Noodle, immi Black Garlic „Chicken” Ramen, Lotus Foods Spicy Kimchi Rice Ramen Noodle Soup, Sun Noodles 1955 Miso Ramen (dostępne w wybranych sklepach), Omsom Saucy Noodles Chili Sesame and Soy Garlic, Hakubaku Ramen , Soba i Udon Noodles, A-SHA Universtar Noodle with Galaxy Spicy Sauce, Lazy Food Co. Włoskie dania makaronowe (część oferty Whole Foods Market Kohorta wczesnego wzrostu 2023 LEAP)

Małe luksusy

Twórcy TikToka wprowadzili „Kulturę małych przysmaków” w ducha czasu, a my się z tym zgadzamy. Znamy z pierwszej ręki moc smakołyku, takiego jak makaronik kupiony pod wpływem impulsu lub gazowany, funkcjonalny i aromatyczny napój. Marki wpisują się w ten trend, biorąc pod uwagę zarówno koszt, jak i format – na przykład indywidualne pakiety porcji, które dodają radości bez nadwyrężania budżetu, a sklepy takie jak The Kitchn regularnie udostępniają listy „Małych luksusów” znalezionych za 10 dolarów lub mniej. Niezależnie od tego, czy jest to codzienny rytuał, taki jak wypicie mlecznej herbaty w drodze do domu, czy spontaniczna nagroda, taka jak bomba do kąpieli w wózku spożywczym, przygotuj się, aby zrobić miejsce na te małe luksusy.

Warto przeczytać!  3 marki, które opanowały sztukę i naukę marketingu

Wypróbuj trend: Petit Pot Crème Brûlée i truskawkowy sernik, Fishwife Tinned Seafood Co. Sardynki z konserwowaną cytryną i sardynki z ostrą papryką (obecnie dostępne w wybranych sklepach, premiera we wszystkich sklepach w 2024 r.), Samoobsługowe makaroniki Whole Foods Market, Kombucha Blueberry Lavender marki 365 , Mayawell Prebiotic Beverage Sparkling Ananas Turmeric (dostępny w wybranych sklepach), Whole Foods Market Caviar, Whole Foods Market Brown Butter Latte, Funky Mello Marshmallow Cremes, Kinship Milk Tea (część oferty Whole Foods Market Kohorta wczesnego wzrostu 2023 LEAP)

Zdrowie kobiet: od tabu do najważniejszych kwestii

W tym roku w mediach społecznościowych zaobserwowaliśmy, jak popularne są przepisy na leki hormonalne, w tym sałatkę z surowej marchwi na kontrolę estrogenów, energetyczne przekąski na każdą fazę cyklu i „makiety śpiącej dziewczyny”. Widzimy, że coraz więcej marek wytwarza produkty wspomagające okres, ciążę, poród, menopauzę, a nawet sen, które uwzględniają etapy życia i objawy wcześniej zamiatane pod dywan. Innowatorzy żywności przedstawiają na targach i konferencjach branżowych specjalnie opracowane batony i przekąski sprzyjające zdrowiu podczas cyklu, takie jak batony energetyczne w okresie menopauzy. Ponadto marki wspierają zdrowie kobiet na inne sposoby — marka kosmetyków dla kobiet Here We Flo co miesiąc przekazuje datki na rzecz organizacji charytatywnych zajmujących się menstruacją.

Wypróbuj trend: Suplement wspierający okres okołomenopauzalny Wile, probiotyk MaryRuth 3 w 1 do codziennego wspomagania pochwy, libido dla kobiet Gaia Herbs, komfort nocny dla kobiet Gaia Herbs, nowy rozdział 35+ prenatalny, rytualna multiwitamina poporodowa, zrównoważona ajurwedyjska herbata dla kobiet Herbal Cup (w wybranych sklepach), Tradycyjne leki Herbata z mlekiem matki na laktację, 365 marek Organiczny tarty sok wiśniowy, 365 marek Organiczne całe siemię lniane, 365 marek Organiczne nasiona dyni, 365 marek Sezam

Lepsze wzmocnienie

Niezależnie od tego, jakie jest Twoje źródło kofeiny, istnieją nowe sposoby na maksymalne wykorzystanie porannej lub popołudniowej dawki energii. Połączenie zastrzyku energii z korzyściami nigdy nie było łatwiejsze dzięki nowym kawom i napojom energetycznym z dodatkiem grzybów, probiotyków i nie tylko. Nigdy nie było lepszego momentu na przeszukanie przestrzeni „czystej kofeiny” w poszukiwaniu kolejnej obsesji.

Wypróbuj trend: Organiczna kawa Four Sigmatic Think z grzybami Lion’s Mane, półdniowa prebiotyczna zielona herbata z miodem i żeń-szeniem (dostępna w wybranych sklepach), GORGIE Energy Drink Sparkling Electric Berry i Peachy Keen (dostępne w wybranych sklepach), Kuloodporne ulepszone saszetki z kawą, NuRange Cold Brew z Korzyści (dostępne w wybranych sklepach), Woda gazowana Ardor Mexican Lime Energy


Źródło