Filmy

Projekt dźwiękowy Caped Crusader dodaje dinozaury do animowanego Gothma

  • 6 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Projekt dźwiękowy Caped Crusader dodaje dinozaury do animowanego Gothma


Przywrócenie postaci Batmana do jego komiksowych korzeni to psychodeliczne ćwiczenie intelektualne, ponieważ postać ta jest zawsze tak zaawansowana technologicznie. Ultrabogaty playboy Bruce Wayne nabywa tylko najlepsze narzędzia, aby wspierać swoje powołanie, jakim jest przebieranie się w maskę i pelerynę oraz wymierzanie sprawiedliwości przestępcom z Gotham City. Bez względu na to, w jakiej epoce się znajduje, Batman nadal musi działać w ten sposób.

Więc nowy serial animowany Bruce’a Timma, „Batman: Caped Crusader”, musi zachowywać się jak powrót do epoki, ale mieć wystarczająco dużo ozdobników, aby jego Batman (Hamish Linklater) był nadal rozpoznawalnym Batmanem. Oczywiście, ma to wpływ na styl animacji, projekt postaci i fabułę napisaną przez weterana komiksów Eda Brubakera, ale robi się naprawdę ciekawie, gdy chodzi o projekt dźwiękowy serialu.

CLEVELAND, OHIO - 28 GRUDNIA: Mike Ford nr 28 z drużyny Cleveland Browns świętuje odzyskanie piłki po stracie w meczu z New York Jets na stadionie Cleveland Browns 28 grudnia 2023 r. w Cleveland w stanie Ohio. (Zdjęcie: Nick Cammett/Getty Images)
Disney+ z Hulu

Nadzorujący montaż dźwięku Rob McIntyre i jego zespół musieli zerwać z wieloma nowoczesnymi konwencjami dźwiękowymi, aby serial brzmiał jak wspaniały hołd dla filmu noir, którym jest. „Wiele współczesnych filmów animowanych jest niemal tym, co nazywamy hiperrealnością, gdzie słyszysz każdy najmniejszy szczegół wszystkiego” – powiedział McIntyre portalowi IndieWire.

To podejście nie jest bezpodstawne, zwłaszcza w animacji, gdzie, jak powiedział McIntyre, „Zaczynasz od zera. Nie ma dosłownie nic. Nie ma żadnego dźwięku produkcyjnego poza dialogiem. W dużych [live-action] filmy, oczywiście tworzysz masę rzeczy, ale w animacji naszym zadaniem jest zanurzenie widzów we wszystkim. Więc wizualizacje opowiadają historię, dialogi opowiadają historię, ale dźwięk jest tym, co otoczy widzów i umieści ich tam”.

Warto przeczytać!  „Alfa” – trzeci film Julii Ducournau trafia do NEON

McIntyre i jego zespół badali więc filmy noir i inne filmy z lat 40. XX wieku, aby dowiedzieć się, jak Oni umieścić widzów w ich światach. I odkryli, że stare hollywoodzkie filmy stosują stosunkowo minimalistyczne podejście do tego, co faktycznie słyszymy. Ma pewien poziom wierności temu, co widzimy na ekranie, ale jest również bardzo elastyczny.

Ordynans
„Batman: Zamaskowany Krzyżowiec”Dzięki uprzejmości Prime

McIntyre i jego zespół podkreślają tylko te dźwięki w miksie, które mają znaczenie. Ufają, że widzowie „Batman: Caped Crusader” nie będą potrzebować ciągłego bombardowania tłem, aby utrzymać uwagę. „Musieliśmy niemal złamać pewne tendencje niektórych bardziej współczesnych programów i zmiksować je tak, jakby to był stary hollywoodzki film” — powiedział McIntyre.

To podejście, które wysuwa dźwięk na pierwszy plan tylko wtedy, gdy naprawdę się liczy. „Są chwile, kiedy możesz nie słyszeć [the characters] w ogóle nie słychać kroków — jakby ktoś po prostu chodził w przestrzeni — ale jeśli ktoś biegnie alejką, można usłyszeć kroki, np. bach bach bach bach gdy uciekają. Naśladujemy ten stary styl Hollywood” — powiedział McIntyre. „A potem jest [dialogue scenes] „Gdy po prostu wstają z krzeseł lub szeleszczą ubraniami, a ty ledwo słyszysz te wszystkie szczegóły”.

Warto przeczytać!  Ostateczny złoczyńca X-Men otrzymuje perfekcyjną przebudowę, równą Phoenix Force

Życie w tej ukierunkowanej, naturalistycznej przestrzeni projektowania dźwięku pozwala „Batman: Caped Crusader” na podejmowanie kreatywnych wyborów, które naprawdę wspierają dramaturgię historii i budują świat w sposób, który ma największe znaczenie. Dźwięk Batmobilu, na przykład, zaczął się jako kolekcja zabytkowych roadsterów z lat 40. Jednak McIntyre i jego zespół chcieli, aby brzmiał równie imponująco, jak wydaje się pieszym w Gotham.

„Dodaliśmy trochę warczenia słonia, ponieważ, wiecie, sporo pracowałem nad serią „Jurassic World”, więc naśladowaliśmy tam trochę odgłosów T-Rexa za pomocą tych warczeń słonia, trochę grzmotów i błyskawic” – powiedział McIntyre.

Batman występuje w serialu animowanym o Batmanie „Batman: Caped Crusader” dostępnym na Amazon Prime Video
„Batman: Zamaskowany Krzyżowiec”Dzięki uprzejmości Prime Video

Dodanie małego dinozaura nadaje Batmobilowi ​​dziki, gardłowy pomruk i sprawia, że ​​samochód ożywa; McIntyre zrównoważył to, dodając dźwięki silnika motorówki, dzięki czemu Batmobil nadal wydaje się w pełni mechaniczny. To świetny przykład trudnego aktu równowagi, którego McInytre i jego zespół potrzebowali, aby uderzyć wszystkimi zabawkami i sprzętem Batmana, przeniesionymi z powrotem do świata filmu noir.

„Z hakiem Batmana jest taki rodzaj kabla zzzzz [that’s common but] to nie brzmiało dobrze w tym okresie. Prawdopodobnie byłoby to bardziej jak lina. Więc skończyliśmy na dźwięku pistoletu startowego, jak w wyścigu, i użyliśmy tego Puff dźwięk z odrobiną śladu liny” — powiedział McIntyre. „Uznałem, że pasuje to do całej idei okresu lat 40.”.

Warto przeczytać!  W cieniu Govindy podczas Bade Miyan Chote Miyan Amitabh Bachchan powiedział: „Maidaan khol do, dono dekhte hain kya hoga” | Wiadomości z Bollywoodu

Projekt dźwiękowy kształtuje również nasze postrzeganie Batmana, a nie tylko jego zabawek. „Jest bardziej detektywem, więc zrobiliśmy go trochę bardziej skrytym” – powiedział McIntyre. Zamiast złowrogiego szum ciężkiej peleryny, „Batman: Caped Crusader” pozwala mu być cichym i pozwala, aby brak dźwięku był tym, co ekscytuje w tym spadku. Wzmacnia ten moment i sprawia, że ​​ciężkie od dźwięku duże sekwencje akcji są o wiele bardziej wpływowe i ekscytujące.

„Jestem muzykiem o klasycznym wykształceniu. Oprócz dyplomu z filmu mam pięcioletni dyplom z wykonawstwa muzycznego. Byłem perkusistą” – powiedział McIntyre. „Więc kiedy podchodzę do czegokolwiek, co robimy, zwłaszcza w animacji, zawsze szukam rytmu muzycznego, a nie powtarzalności, jak na przykład, bang bang bang bang. Myślę, że w miarę rozwoju sekwencji akcji następuje crescendo. Jest takie uczucie, gdy rzeczy przypływają i odpływają; to prawie tak, jakbyś dyrygował orkiestrą”.

Orkiestracja dźwięku to sposób, w jaki McIntyre i jego zespół podchodzą nie tylko do akcji w „Batman: Caped Crusader”, ale do podróży dźwięku w ogóle. „Zawsze szukam tej muzykalności, ponieważ dla mnie to właśnie czyni ją naprawdę interesującą” — powiedział McIntyre.

„Batman: Caped Crusader” jest dostępny do obejrzenia na Prime Video.


Źródło