Projekt Mondo G to Mercedes G-Wagen w puchowej kurtce
- Projekt Mondo G jest wynikiem współpracy między niemieckim gigantem samochodowym a marką modową Moncler
- Pojazd to Mercedes G-Wagen ubrany w kurtkę puchową włoskiej firmy produkującej odzież wierzchnią, łącznie z zamkiem błyskawicznym
- Opony w stylu Monster Truck są również udrapowane błyszczącym nylonowym materiałem używanym do płaszczy marki o wartości ponad 1000 funtów
Współpraca motoryzacyjna i modowa nie jest czymś zupełnie nowym. Pomyśl na przykład o Paulu Smithie i jego różnych mini kreacjach na zamówienie.
Ale ten najnowszy przykład jest czymś nieco bardziej lewicowym, wynikającym ze współpracy między niemieckim gigantem samochodowym Mercedes-Benz i luksusowym włoskim domem mody Moncler.
Nazywany Projektem Mondo G, jest to Mercedes G-Class o wartości 131 000 funtów, ubrany w puchową kurtkę. I jest to prawdopodobnie najdziwniejsza maszyna zrodzona ze współpracy między dwoma sektorami, jaką widzieliśmy.
Tylne i boczne szyby modelu 4X4 oraz ogromne opony w stylu monster trucka są pokryte błyszczącą nylonową tkaniną używaną do produkcji luksusowych płaszczy tej marki, a dach – również owinięty tym materiałem – ma nawet zamek błyskawiczny biegnący od górnej części przedniej szyby do pokrywy bagażnika.
Jeśli nie słyszałeś o Moncler, dom mody z Mediolanu specjalizuje się w efektownej odzieży wierzchniej, a jego kurtki puchowe zazwyczaj kosztują grubo ponad 1000 funtów za sztukę.
Ta wyjątkowa koncepcja została stworzona we współpracy z Mercedesem w ramach pokazu marki „The Art of Imagination” podczas Londyńskiego Tygodnia Mody, który rozpoczął się 17 lutego i trwa do dziś.
Projekt łączy w sobie cechy Klasy G i płaszcze tej marki modowej, tworząc jedną z najdziwniejszych czterokołowych kreacji, jakie kiedykolwiek widzieliśmy.
Powiązane artykuły
JAK TO PIENIĄDZE MOGĄ POMÓC
To pierwsza współpraca motoryzacyjna, w którą zaangażował się Moncler. A jeśli ten projekt ma się wydarzyć, mamy nadzieję, że ostatni.
„Temat„ Art of Imagination ”jest inspirującym przesłaniem, aby marzyć o wielkich rzeczach i odkrywać własne nowości: otwierać nowe możliwości, osiągać niemożliwe i odkrywać bez ograniczeń” – mówi Mercedes.
Britta Seeger, szefowa marketingu i sprzedaży Mercedes-Benz Group AG, opisuje stworzenie G-Wagen jako „moment marki X-factor”.
Dodała: „W Mercedes-Benz angażujemy się w kulturę i społeczeństwo.
„Nasze współtworzenie z Moncler oferuje nieoczekiwane doświadczenie obu marek.
„Ta debiutancka współpraca z Moncler otwiera nowe horyzonty i potencjał możliwości dla kolejnych nowości, które pojawią się wkrótce”.
Połączenie klasy G 4X4 i „definiującej styl” kurtki puchowej Moncler zaowocowało księżycowym buggy, który nie wyglądałby nie na miejscu w tle popularnego świątecznego hitu East 17 z 1994 roku, Stay Another Day.
Mercedesowi nadano efekt patyny, a panele zostały spryskane, aby uzyskać postarzały wygląd.
„To stanowi wizualny kontrapunkt dla doskonałych powierzchni odblaskowych o wysokim połysku, które stanowią podstawę roszczenia do luksusu” – wyjaśniają obie firmy.
Marki dodają, że ogromny zamek błyskawiczny jest „kolejnym celowo uderzającym i przyciągającym wzrok elementem”, dodając: „Zamek błyskawiczny jest praktycznym odniesieniem do wszechstronności i zmienności zarówno produktów, pojazdu, jak i kurtki”.
Ogromne opony zwiększyły wysokość G-Wagena o ponad pół metra, podnosząc go z 2,2 do 2,8 metra, podczas gdy masa pozostała na tym samym poziomie 2,5 tony.
Pikowane koła sprawiają również, że kreacja Klasy G ma szerokość 3,4 metra – wzrost w stosunku do 2 metrów standardowego samochodu.
Oznacza to, że Project Mondo G ma taką samą szerokość jak dwa Fordy Fiesty.
Owinięte w błyszczącą tkaninę, wątpimy, czy zapewniają dobrą przyczepność. A sam ich rozmiar oznacza, że kierowca nie byłby w stanie zastosować dużego kąta skrętu przednich kół.
Zaparkowanie tego okropnego mercedesa śnieżnego nie byłoby łatwe!
Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. To pomaga nam finansować This Is Money i zapewniać swobodę użytkowania. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.