Biznes

Projekt Pant pozyskuje seryjnie 425 mln Runda prowadzona przez Sorin Investments | Startupy

  • 19 czerwca, 2024
  • 4 min read
Projekt Pant pozyskuje seryjnie 425 mln Runda prowadzona przez Sorin Investments |  Startupy


LR, Dhruv Toshniwal i Udit Toshniwal, założyciele The Pant Project

LR, Dhruv Toshniwal i Udit Toshniwal, założyciele The Pant Project

Pant Project, marka modowa skierowana bezpośrednio do konsumenta (D2C), skupiająca się na szytych na miarę i gotowych do noszenia spodniach na każdą okazję, zebrała 4,25 miliona dolarów w rundzie serii A. Runda ta jest prowadzona przez Sorin Investments – fundusz venture capital założony przez byłego dyrektora generalnego KKR India, Sanjaya Nayara, który niedawno zamknął się kwotą 1350 crore rupii, co oznacza pierwsze finansowanie instytucjonalne startupu.

W rundzie uczestniczyli także inwestorzy marki MGA Ventures, Huddle, Dexter Ventures, Indian Silicon Valley, a także doświadczeni aniołowie, tacy jak Arjun Vaidya, Avni Biyani, Nikhil Bhandarkar i Vijay Taparia. Wyłącznym doradcą finansowym The Pant Project przy tej transakcji była firma Dexter Capital Advisors.

Projekt Pant został założony w 2020 roku jako cyfrowo natywna marka przez Dhruva Toshniwala i Udita Toshniwala, a jego celem jest dostarczanie spodni szytych na miarę dla Hindusów wszystkich rozmiarów ciała. W 2023 roku przyjęła strategię omnichannel, wchodząc jednocześnie w stronę gotowych spodni. Marka oferuje spodnie zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, w ponad 250 stylach, od formalnych po chinosy, dżinsy, bojówki, joggery, spodnie z dzianiny ze stretchem, luksusową pościel i wełnę. Warto zauważyć, że Dhruv i Udit pochodzą z rodziny Banswara Syntex – spółki giełdowej z 50-letnią tradycją w produkcji tekstyliów.

Warto przeczytać!  Ford Explorer, wrażenia po pierwszym kontakcie. Ceny wiosną 2024, dostawy w połowie przyszłego roku

Wypowiadając się na temat finansowania, współzałożyciel The Pant Project, Dhruv Toshniwal, powiedział: „Nasza pierwsza runda finansowania, nasza pierwsza runda finansowania, która działała przez ostatnie 4 lata, będzie miała istotne znaczenie dla napędzania naszej kolejnej fazy wzrostu, ponieważ naszym celem jest bycie wiodącą indyjską marką odzieży dolnej dzięki obecność omnichannel. Nasza największa fosa leży w naszym zrozumieniu łańcucha dostaw odzieży i dostępie do najlepszych, światowej jakości tkanin i projektów dla naszych klientów. Dysponujemy danymi na temat dopasowania odzieży ponad 100 000 indyjskich mężczyzn i wykorzystujemy je do ciągłego doskonalenia. Dzięki tym funduszom planujemy rozwijać nasz zespół, możliwości technologiczne, świadomość marki i obecność w sklepach detalicznych”.

Toshniwal powiedział, że szansa na wykorzystanie indyjskiego rynku spodni szytych na miarę i gotowych do noszenia wynosi około 4 miliardy dolarów.

Obecnie najważniejszym kanałem sprzedaży The Pant Project jest własna strona internetowa, na którą przypada 65% całkowitej sprzedaży. Cieszy się również silną obecnością na rynkach internetowych, takich jak Amazon i Myntra, a także w sklepach stacjonarnych w Bombaju i Bengaluru. Budując kapitałowo efektywne przedsiębiorstwo od samego początku, w ciągu ubiegłych 4 lat marka obsłużyła już ponad 1 lakh klientów. Firma planuje otworzyć nowe sklepy stacjonarne w całym kraju i poszerzyć swoją ofertę odzieży dolnej, wprowadzając opcje bardziej swobodne i sportowe. Firma ma zamiar przekroczyć 100 crore rupii przychodów w ciągu następnych 18–24 miesięcy.

Warto przeczytać!  Biden zakazuje oprogramowania antywirusowego Kaspersky w USA ze względów bezpieczeństwa

Startup odnotował efektywny kapitałowo wzrost, osiągając przychody w wysokości 31 crore rupii w roku finansowym 24. Dhruv Toshniwal powiedział, że około 60 procent jego klientów pochodzi z miast poziomu I, a 40 procent z miast poziomu II.

„Pant Project wyrobił sobie silną pozycję marki jako miejsca docelowego odzieży dolnej na każdą okazję, czego dowodem jest głęboka miłość do klientów i powtarzalne zachowania. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Dhruv (Toshniwal) i Udit (Toshniwal), którzy mają dogłębną wiedzę na temat mody męskiej i powiązanego z nią łańcucha dostaw, w połączeniu z DNA innowacji produktowych, które jest widoczne dzięki ich wysokowydajnym tkaninom zapewniającym lepsze dopasowanie i komfort. Jesteśmy wielkimi zwolennikami indyjskiej gospodarki konsumpcyjnej, a zespół Pant Project wykazał się umiejętnością skutecznego zaspokajania zmieniających się zachowań i potrzeb klientów. Sorin zamierza wnosić wartość dodaną poprzez swoją sieć oraz głębokie zrozumienie i doświadczenie w zakresie marek D2C” – powiedział Mandar Dandekar, partner w Sorin Investments.

„Głęboko wierzymy, że upraszczając garderobę, można uprościć swoje życie, pozwalając sobie skupić się na tym, co naprawdę ważne. Dlatego naszą misją zawsze było oferowanie najwygodniejszych spodni na każdą okazję” – powiedział Udit Toshniwal, współzałożyciel The Pant Project.

Warto przeczytać!  Ciągle widzisz tweety Elona Muska na Twitterze? Nie jesteś sam. Elon postanowił wszak co nieco podkręcić

Dzięki ponad 50-letniemu rodzinnemu doświadczeniu w branży tekstyliów Dhruv Toshniwal, absolwent finansów Wharton, zarządza operacjami biznesowymi, a Udit Toshniwal z The School of the Art Institute of Chicago kieruje kreatywną wizją.

Opublikowane po raz pierwszy: 19 czerwca 2024 | 6:05 IST


Źródło