Motoryzacja

Projektanci Stellantis nadają ton markom za pomocą pojazdów koncepcyjnych

  • 16 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Projektanci Stellantis nadają ton markom za pomocą pojazdów koncepcyjnych


NOWY JORK — Zespół projektowy Stellantis był zajęty tworzeniem samochodów koncepcyjnych, które pokazują, dokąd zmierza każda z jego marek w dobie elektryfikacji.

Jedna z najnowszych kreacji, koncepcja Ram 1500 Revolution, która zadebiutowała w styczniu, nadaje ton marce samochodów ciężarowych przed jej wejściem w świat wozideł o zerowej emisji. Jego styl można zobaczyć w schemacie oświetlenia kamertonu elektrycznego 1500 REV, który został pokazany w tym miesiącu w Nowym Jorku i ma wejść do sprzedaży pod koniec 2024 roku.

Szef projektu Stellantis, Ralph Gilles, powiedział, że koncepcja Revolution jest wykorzystywana jako element dyskusji, aby zobaczyć, czego opinia publiczna oczekuje od elektrycznych przetworników. Posiada takie funkcje, jak wyjmowane siedzenia do skoku w trzecim rzędzie oraz system mocowania szyny, który umożliwia zmianę położenia siedzenia i konsoli w celu zwiększenia elastyczności kabiny.

Inne niedawne koncepcje elektryczne Stellantis obejmują crossover Chrysler Airflow i Dodge Charger Daytona SRT Banshee.

Gilles powiedział, że koncepcje — lub „manifesty”, jak je nazywał — są czasem niezbędne do wyznaczenia nowych kierunków dla marek. 53-letni Gilles rozmawiał z reporterem Vincem Bondem Jr. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku na temat znaczenia samochodów koncepcyjnych i niektórych pomysłów zespołu projektowego stojących za 1500 REV. Oto zredagowane fragmenty.

Q:To był bardzo pracowity czas dla twojego zespołu projektowego ze wszystkimi pojazdami elektrycznymi i koncepcjami, więc jakie to uczucie być w czołówce firm?

Warto przeczytać!  Chińscy producenci samochodów zalewają Australię tanimi, luksusowymi samochodami

O: To ekscytujące. Zajmujemy się wieloma projektami marek i naprawdę cieszymy się sztuką pakowania, sztuką ponownego komunikowania tych różnych celów dla każdej marki. Lubimy to, ale jednocześnie wydobywamy przyszłość. To, co widzisz, to praca, która rozpoczęła się jakiś czas temu, a kolejne są w drodze.

Przez ostatnie półtora roku robiliście naprawdę odważne koncepcje. Jaka jest główna korzyść dla ciebie jako projektanta?

Nazywamy je manifestami. Ram [Revolution] jest jednym z nich, tym, który pokazaliśmy kilka miesięcy temu. Ustanowienie naszej Gwiazdy Północnej było ważne — oto pojazd, który ucieleśnia wszystko, co chcemy spróbować zrobić, spróbujemy zrobić i zrobimy w przyszłości, a zobaczysz, jak jeden po drugim jego elementy spadają na obecny produkt. W rzeczywistości koncepcja wpłynęła na pojazd produkcyjny w czasie rzeczywistym i doskonale wiedzieliśmy, że ludzie będą pytać: „Dlaczego masz oba? Dlaczego masz produkcję i koncepcję?”

Koncepcja jest kociołkiem wszystkiego, o czym myślimy i chcemy to wydobyć, aby uzyskać reakcję, więc jest to trasa koncertowa po kraju. Używamy tego jako elementu dyskusji, aby zobaczyć, czego ludzie naprawdę chcą, ponieważ nie możemy zrobić absolutnie wszystkiego. Moglibyśmy, ale nie byłoby to, powiedzmy, przystępne cenowo. Chcemy zobaczyć, co z tego wyniknie, gdy będziemy tworzyć następną generację, ale w tej chwili jesteśmy bardzo dumni z obecnej, więc jest tego dużo. Tworzymy przyszłość, teraźniejszość i odległą przyszłość jednocześnie.

Warto przeczytać!  Wznowienie budowy fabryki akumulatorów Stellantis EV

Wygląda na to, że robisz teraz więcej koncepcji niż inne firmy.

Byliśmy z tego znani, więc w pewnym sensie wracamy do tego, ale jest to przemyślana sprawa. Nie są to tylko darmowe koncepcje ze względu na koncepcje i nie będziemy widzieć co roku gwarantowanej liczby koncepcji. Po prostu jest taki czas, kiedy kawałek manifestu jest niezbędny, aby wyznaczyć nowy kierunek dla marki.

Czy istniała jakaś presja, aby REV, którego widzieliśmy dzisiaj, bardziej przypominał koncept rewolucji?

Tam było. Przód nie miał tak wyglądać. Kiedy wszyscy spojrzeliśmy na koncepcję Ram Rev, zatrzymaliśmy się i wróciliśmy do wersji produkcyjnej z wieloma takimi elementami: z przodu, z tyłu. Sposób, w jaki wykonaliśmy frunk, był lepszy.

Co najbardziej wyróżnia Cię w REV?

Myślę, jak dobrze to wyszło. Myślę, że kiedy ludzie będą nim jeździć, naprawdę im się spodoba. Wzięliśmy wszystko, co dobre w dzisiejszej ciężarówce, która jest fantastyczną ciężarówką, i dodaliśmy to, czego potrzebowaliśmy, aby był to bardzo, bardzo dobry i wiarygodny samochód elektryczny.

Jestem bardzo dumny z nowej sygnatury świetlnej; przedni koniec kamertonu został dobrze przyjęty. Jest charakterystyczny, jest nasz, nikt inny go nie ma i jest również funkcjonalny. Porusza wszystko wokół, abyśmy mogli cieszyć się tym nowym szaleństwem.

Co było inspiracją dla tego projektu kamertonu?

Warto przeczytać!  Wiadomości o Gasgoo Auto - Gasgoo

Samo logo. Nowe jest również logo. To trochę ukrywa się na widoku, ale mamy zupełnie nowe logo, po raz pierwszy przerobiliśmy je od prawdopodobnie 15 lat, trzy litery Ram. Chcieliśmy nieomal zwrócić na to uwagę, dosłownie wszystko prowadzi do Barana.

Co myślałeś o tym, aby REV wyglądał bardziej tradycyjnie niż koncepcja?

Myślę, że nie widzimy tego w ten sposób. Nie chodziło o uczynienie go bardziej tradycyjnym. Chodzi o rozwinięcie go w dzisiejszej architekturze. A potem REV jest przyszłością, prawda? Więc tak naprawdę jest na odwrót. Jest to bardziej ucieleśnienie go za pomocą tak wielu charakterystycznych technologii, jak to tylko możliwe, ponieważ jest to młoda ciężarówka; 1500 jest bardzo młody. Konceptualny jest wizytówką tego, dokąd zmierzamy.

Co było największym wyzwaniem dla produkcji REV?

Wyzwanie jest bardziej po stronie inżynierskiej. Zależało nam na ciężarówce, która spełnia wiele wymagań: jest łatwa w użyciu, zapewnia ponadprzeciętne osiągi, jest czysta, atrakcyjna, inteligentna i ma poczucie wartości. Kiedy na to spojrzysz, mam nadzieję, że będzie miało wartość, której potrzebujemy, aby cała sprawa biznesowa zadziałała. Wnętrze jest oszałamiające. Kiedy otwierasz drzwi, to jest jak: „Proszę bardzo”. To jest Rama. Ram ustalił tę niesamowitą dbałość o szczegóły, a teraz zintegrowaliśmy technologię i szczegóły w jednym pięknym pakiecie.


Źródło