Rozrywka

Przedstawienia szkolne to najnowsze kulturalne pole bitwy

  • 4 lipca, 2023
  • 8 min read
Przedstawienia szkolne to najnowsze kulturalne pole bitwy


Stevie Ray Dallimore, aktor i nauczyciel, przez dekadę prowadził program teatralny w prywatnej szkole dla chłopców w Chattanooga, ale nigdy nie miał do czynienia z rokiem szkolnym takim jak ten.

Powiedział, że proponowana produkcja „Ona zabija potwory” w sąsiedniej szkole dla dziewcząt, w której uczestniczyliby jego uczniowie, została odrzucona ze względu na treści gejowskie. „Zakochany Szekspir” w szkole dla dziewcząt, w którym wystąpiliby jego chłopcy, został odrzucony z powodu przebierania się. Jego szkolna produkcja „Trzech sióstr”, klasyka Czechowa, została odrzucona, ponieważ dotyczy cudzołóstwa i pojawiły się obawy, że niektórzy chłopcy mogą grać kobiety, jak to miało miejsce w przeszłości – powiedział.

Przedstawienia szkolne – od dawna ważny element edukacji artystycznej i formacyjne doświadczenie twórczej młodzieży – stały się ostatnim polem bitwy w momencie, gdy podziały polityczne i kulturowe w Ameryce doprowadziły do ​​gwałtownego wzrostu zakazów książek, konfliktów dotyczących tego, jak rasa i seksualność są nauczane w szkołach. szkół i wysiłki niektórych polityków mające na celu ograniczenie występów drag queen i transpłciowej opieki zdrowotnej dla dzieci i nastolatków.

Przez dziesięciolecia produkcje studenckie były analizowane pod kątem tego, czy są odpowiednie dla wieku, a ostatnio lewicowi uczniowie i rodzice sprzeciwiali się wielu programom, w jaki sposób przedstawiają kobiety i osoby kolorowe. Ostatnia fala sprzeciwu pochodzi głównie od prawicowych rodziców i urzędników szkolnych.

Ostatni akt całorocznego dramatu Dallimore’a w Chattanooga? Dowiedział się, że jego stanowisko w McCallie School, wraz ze stanowiskiem jego odpowiednika w pobliskiej Szkole Przygotowawczej dla Dziewcząt, zostało zlikwidowane. Zostali zaproszeni do ubiegania się o jedno nowe stanowisko nadzorujące teatr w obu szkołach; obaj nauczyciele są teraz bez pracy.

„Jest to oczywiście problem ogólnokrajowy, którego jesteśmy niewielką częścią” – powiedział Dallimore. „To zdecydowanie część większego ruchu – mocno skoordynowanego wysiłku polityki i religii idących ręka w rękę, zakazujących książek i próbujących wymazać historię i oczerniać inność”.

Rzeczniczka McCallie, Jamie Baker, przyznała, że ​​zlikwidowano dwa stanowiska w szkolnym teatrze, aby można było połączyć programy, ale powiedziała, że ​​„sugerowanie lub zapewnianie w jakikolwiek sposób, że kontrakt z dyrektorem teatralnym McCallie nie został przedłużony z powodu obaw dotyczących treści, byłoby niedokładne. ”. Zauważyła, że ​​szkoła ma „judeochrześcijańskie dziedzictwo i przywiązanie do zasad chrześcijańskich” i dodała: „To, że będziemy i nadal będziemy podejmować decyzje zgodne z tymi zobowiązaniami, nie powinno nikogo dziwić”.

Warto przeczytać!  Kto wrócił do domu – ostateczny termin

Nauczyciele teatru w całym kraju twierdzą, że ich wybór programów jest coraz bardziej sprawdzany, a tytuły, które były akceptowane zaledwie kilka lat temu, nie mogą już być wystawiane w niektórych dystryktach. Stowarzyszenie Teatrów Edukacyjnych opublikowało w zeszłym miesiącu ankietę wśród nauczycieli, z której wynika, że ​​67 procent twierdzi, że obawy związane z cenzurą wpływają na ich wybory na nadchodzący rok szkolny.

W e-mailach i rozmowach telefonicznych w ciągu ostatnich kilku tygodni nauczyciele i rodzice przytaczali litanię przykładów. Z prawej strony pojawiły się sprzeciwy wobec homoseksualizmu w musicalu „The Prom” i sztuce „Almost, Maine” oraz innych często wystawianych przedstawieniach; z lewej strony pojawiły się obawy dotyczące przedstawiania rasy w „Południowym Pacyfiku” i „Na wskroś nowoczesna Millie” oraz płci w „Jak odnieść sukces w biznesie bez naprawdę próbowania” oraz „Bye Bye Birdie” i „Grease”. A w poszczególnych szkołach pojawiło się wiele nieoczekiwanych skarg na obecność zastraszania w „Wrednych dziewczynach” i brak białych znaków w „Fences”, na słowa „cholera” (w „Oklahomie”) i „bękarty” (w „Newsies”) i „Bóg” (w „Małej Syrence”).

Nauczyciele twierdzą, że wyzwania stojące przed szkolnymi produkcjami mają znacznie większą wagę niż kiedyś ze względu na spolaryzowany klimat polityczny i wzmacniającą siłę mediów społecznościowych.

„Widzimy wielu nauczycieli, którzy sami się cenzurują” — powiedziała Jennifer Katona, dyrektor wykonawcza Educational Theatre Association, organizacji zrzeszającej nauczycieli teatru. „Nawet jeśli jest to tylko grupa dziewczyn przebranych za chłopców z „Newsies”, co jeszcze kilka lat temu nie byłoby wielkim problemem, teraz jest to wielka sprawa”.

Nauczyciele desperacko szukają teraz tytułów, które w jakiś sposób są odpowiednie dla dzisiejszych nastolatków i mało prawdopodobne, aby wpakowały ich w kłopoty.

„Jest wiele osób, które nie chcą żadnych kontrowersji” – powiedział Chris Hamilton, reżyser teatralny w szkole średniej w Kennewick w stanie Waszyngton. Hamilton powiedział, że w zeszłym roku po raz pierwszy od 10 lat nauczania sztuka, którą proponowany został zakazany przez administratorów szkół: „Ona zabija potwory”, komedia o nastolatce, która znajduje ukojenie w Dungeons & Dragons, która jest siódmą najpopularniejszą szkolną sztuką w kraju i w której występują homoseksualni bohaterowie. „Poziom kontroli wzrósł” – powiedział Hamilton.

Warto przeczytać!  Oprah Winfrey reaguje na wirusowe komentarze Taraji P. Hensona na temat problemów płacowych

W całym kraju, zarówno w stanach niebieskich, jak i czerwonych, nauczyciele teatru twierdzą, że coraz trudniej jest znaleźć sztuki teatralne i musicale, które unikną krytyki, która, jak się obawiają, może kosztować ich pracę lub skutkować cięciem funduszy. „Ludzie tracą pracę za rezerwację niewłaściwego musicalu” — powiedział Ralph Sevush, dyrektor wykonawczy ds. biznesowych w Dramatists Guild of America.

„Spolaryzowane społeczeństwo toczy wojny kulturowe w szkołach średnich” – dodał.

Stephen Gregg, dramaturg, który od trzydziestu lat z powodzeniem pisze dla uczniów szkół średnich, powiedział, że w tym roku był zaskoczony, gdy jego wydawnictwo przesłało mu e-mail z prośbą o „główne poprawki” do jego komedii science fiction „Crush”. anegdotę o parze gejów z hetero i wyjaśniającą: „Ponieważ jesteśmy szkołą publiczną na Florydzie, nie możemy mieć homoseksualnych postaci”.

Gregg odrzucił prośbę, myśląc, jak powiedział, że „prawdopodobnie masz dzieci homoseksualne w swoim programie teatralnym i wysyła im to okropną wiadomość”.

Kilka szkolnych produkcji pojawiło się w tym roku w wiadomościach, kiedy zostały odwołane z powodu obaw dotyczących treści. W hrabstwie Duval na Florydzie produkcja „Nieprzyzwoitej” została zabita z powodu lesbijskiej historii miłosnej. W Pensylwanii Okręg Szkolny Północnego Libanu zakazał „Rodziny Addamsów”, najpopularniejszego szkolnego musicalu w kraju, powołując się na jego mroczną tematykę.

„W tym roku szkolnym była bardzo wyraźna passa odwołań teatrów i dzieje się to równolegle i jest związane z wysiłkami zmierzającymi do zakazania książek” – powiedział Jonathan Friedman, dyrektor ds. Wolności wypowiedzi i programów edukacyjnych w PEN America. „Czasami wpływa to na sztuki w produkcji, a czasami na zatwierdzanie sztuk w przyszłości. Wpływa to na cały klimat”.

Niektóre produkcje pokonały obiekcje. W New Jersey Cedar Grove High School odwołała produkcję „The Prom”, musicalu, którego bohaterką jest lesbijka, ale potem ustąpiła i wystawiła ją pod presją opinii publicznej. W stanie Indiana, po tym, jak Carroll High School w Fort Wayne odwołała produkcję „Marian, czyli prawdziwa opowieść o Robin Hoodzie”, reklamowaną jako „naginająca płeć, łamiąca patriarchat, przezabawna nowa wersja klasycznej opowieści”, uczniowie wystawił go i tak w lokalnym teatrze plenerowym.

Warto przeczytać!  Tom Schwartz przerywa milczenie w sprawie skandalu związanego z oszustwem Toma Sandovala i Raquel Leviss

Autumn Gonzales, nauczycielka w Scappoose High School w Oregonie, spotkała się z sprzeciwem w związku z produkcją musicalu „The 25th Annual Spelling Bee hrabstwa Putnam”, w którym występują dwaj homoseksualni ojcowie. Trzymała się tego – program został wybrany przez jej uczniów – i pozwolono kontynuować produkcję. Ale jest bardzo ostrożna, jeśli chodzi o przyszły rok. Kiedy jej uczniowie wyrazili zainteresowanie „Wrzosami”, które mają motywy samobójcze, powiedziała im: „To się nie wydarzy”.

„Zawsze próbowałam znaleźć złoty środek” – powiedziała.

„Nie zamierzamy robić„ Przebudzenia wiosny ”- powiedziała, odnosząc się do musicalu z 2006 roku o młodych ludziach i seksualności. „To po prostu nie jest społeczność do tego. Ale nie zamierzam też zaprzeczać istnieniu gejów – to nie jest dobre dla moich aktorów-studentów. Nie zamierzam być podburzający ze względu na sztukę, ale nie zamierzam też unikać głębszych przesłań”.

Zwolennicy twierdzą, że ograniczenia mają wpływ na edukację przyszłych artystów i widzów.

„Studenci zasługują na możliwość kontaktu z szeroką gamą prac, nie tylko z najbezpieczniejszymi, najłagodniejszymi i najbardziej przyjaznymi rodzinie materiałami” — powiedział Howard Sherman, dyrektor zarządzający nowojorskiego Baruch Performing Arts Center, który śledząc problem od lat.

W niektórych rejonach zakwestionowanych sztuk nie można nawet czytać: w Kansas rada szkolna w Lansing, odpowiadając na sprzeciw jednego z rodziców, zabroniła uczniom szkół średnich czytania „Projektu Laramie”, szeroko wystawianej i nauczanej sztuki o zabójstwie Matthew Shepard, homoseksualny student z Wyoming.

„Każdego roku było kilka szkół, które zakazały przedstawienia, ale po raz pierwszy zakazano czytania sztuki” – powiedział główny autor sztuki, Moisés Kaufman, którego firma teatralna zaoferowała przesłanie scenariusza do dowolnego Student Lansing, który zapytał: „Nie chcę panikować, ale to jest niepokojące”.


Źródło