Motoryzacja

Przegląd 2022: zwycięzcy i przegrani

  • 24 grudnia, 2022
  • 6 min read
Przegląd 2022: zwycięzcy i przegrani


elon musk na imprezie 2022

Getty Images/Taylor Hill

Reklama — czytaj dalej poniżej

Mówią, że geniusz to 1 procent natchnienia i 99 procent potu. W przypadku nowego rekordu Guinnessa Scota Burnera powiedzielibyśmy, że to 99 procent inspiracji. Zdobył certyfikat za najszybszą milę przejechaną na biegu wstecznym, osiągając średnio 48 mil na godzinę, okrążając swoją Corvette C7 wokół toru wyścigowego National Corvette Museum Motorsports Park w Kentucky. Zrobiliśmy coś podobnego w 2011 roku z wynajmowanymi samochodami, przez co czterech naszych pracowników zostało dożywotnio wyrzuconych z Avis. Okazuje się, że zapobieganie stratom nie ma poczucia humoru. Jeśli wyczyn Burnera zainspiruje Cię do pobicia rekordu, znajdź Lincoln Town Car. Jak może ci powiedzieć nasza dziesięcioletnia historia, zrobi przerażające 63 mil na godzinę na biegu wstecznym, 9 mil na godzinę szybciej niż największa prędkość, jaką widział Burner. Hertz może nadal mieć kilka w służbie.

Nazywanie swojego MC20 Cielo może nie wydawać się dużo L dla Maserati na powierzchni. W końcu dach jest zdejmowany, a cielo to po włosku niebo. Ale w 1999 roku Buick przedstawił swój własny Cielo, naprawdę kiepski samochód koncepcyjny oparty na królewskim sedanie. Koncepcyjny Goldleaf Chromaflair — metaliczny pomarańczowy — nie miał dachu i miał wygląd, który mógł być inspirowany plastikową torbą na zakupy. Po prostu rozłożymy to tutaj: Ten rodzaj projektowania i myślenia doprowadził do powstania takich rzeczy jak Pontiac Aztek. Cielo Maserati jest wspaniałe, ale kiedy słyszymy Cielo, widzimy tylko tego Buicka.

W ruchu prosto z umysłów nastoletnich graczy Ross Chastain ruszył pełną parą na ostatnim okrążeniu wyścigu Xfinity 500 2022 na torze Martinsville Speedway. Co to jest „pełna wysyłka”, pytasz? W tym przypadku jest to ostatni wysiłek, aby zapewnić sobie miejsce w Championship 4 – zawiłej fazie play-off NASCAR – poprzez przyciśnięcie przepustnicy do podłogi i prawą stroną samochodu do ściany w ostatnich dwóch zakrętach wyścigu. Tym posunięciem Chastain nadrobił pięć miejsc, o trzy więcej niż potrzebował. W połowie spodziewaliśmy się, że NASCAR zareaguje nową zasadą, ruchem, który wylądowałby tutaj w kategorii przegranych. Ale Chastain powiedział mediom: „Nie mam pomysłów ani planów, aby kiedykolwiek to powtórzyć, ponieważ nie było to przyjemne”. Na pewno fajnie się to oglądało.

Warto przeczytać!  Odbicie Mitsubishi Motors do zainwestowania ponad 10 miliardów dolarów w pojazdy elektryczne

Perspektywy dla start-upu EV Faraday Future pogorszyły się. W lutym jej prezes ustąpił z powodu potencjalnie wprowadzających w błąd inwestorów spółki w sprawie zamówień w przedsprzedaży. Następnie Komisja Papierów Wartościowych i Giełd wezwała członków kierownictwa Faradaya. Było to mniej niż rok po tym, jak Faraday wszedł na giełdę za pośrednictwem SPAC (spółki specjalnego przeznaczenia), która pozwala uniknąć kontroli procesu IPO. Cena akcji wyniosła 14,82 USD dzień po tym, jak Faraday dołączył do NASDAQ w lipcu 2021 r. i od tego czasu skurczyła się do mniej niż dolara.

Porsche oferuje teraz namiot dachowy do 911. Pozornie zaprojektowany dla tych, którzy uważają, że hałas z autostrady Pirellis serii 305 nie jest wystarczająco głośny, namiot z twardą skorupą jest dostępny u dealerów Porsche. Jesteśmy pewni, że wiele z tych pop-topów za 7029 USD (1029 USD za namiot, 6000 USD za wydrukowanie na nim „Porsche”) trafi na model 911 Dakar w stylu Safari, który Porsche zadebiutował na salonie samochodowym w Los Angeles. Jedynym problemem jest to, że Porsche mówi, że prędkość pojazdu powinna być ograniczona do 81 mil na godzinę z namiotem na szczycie. Nigdy nie wiedzieliśmy, że Porsche nie jest poważne, więc posłuchalibyśmy tego ostrzeżenia.

Warto przeczytać!  Komercyjne startupy EV pokazują pojazdy na targach CES

Czy ktoś powiedział, że „startupy EV potrzebują więcej złych wiadomości”? W październiku Trevor Milton, założyciel i były prezes firmy Nikola, został skazany przez sąd federalny za oszustwo (zamierza złożyć apelację). Nikola, jeśli pamiętasz, zamierzał sprzedawać elektryczny pickup o nazwie Borsuk, ale firma zmieniła bieg, aby całkowicie skupić się na elektrycznych półciężarówkach. Pomimo konieczności wycofania ich z drobnego problemu, firma dostarczyła 93 ciężarówki w 2022 roku.

Statek towarowy zapalił się i zatonął na Atlantyku w marcu. Wszystkich 22 członków załogi przeżyło, ale 3965 pojazdów Grupy Volkswagen nie przeżyło, w tym 85 samochodów Lamborghini i 189 samochodów Bentley. Media spekulowały, że pożar samochodu elektrycznego był żarem, który wybuchł w Felicity Ace, ale jesteśmy tutaj, aby stłumić ten pomysł, ponieważ przyczyna jest nieznana. Być może nigdy nie dowiemy się na pewno, co się stało, ponieważ statek znajduje się obecnie prawie dwie mile (0,5 ligi) pod powierzchnią morza. Tam na dole są samochody warte około 401 milionów dolarów, więc może jakiś bogaty ekscentryk zorganizuje akcję ratunkową. Jeśli tak się stanie, uważaj na zerową milę Aventador LP 780-4 Ultimae reklamowaną na Autotrader za piosenkę.

Formuła 1, jeden z najpopularniejszych seriali sportowych na świecie, w końcu znalazła znaczną liczbę widzów w amerykańskich gospodarstwach domowych dzięki reality show w stylu telenoweli o nazwie Drive to Survive na Netflix. Nie powinniśmy się dziwić, że w F1 pojawiła się odrobina dramatyzmu, biorąc pod uwagę, że firma o nazwie Liberty Media nabyła Grupę Formuły 1 – firmę zarządzającą F1 – za fajne 8 miliardów dolarów w 2017 roku. Pomiędzy sukcesem Teda Lasso i zakup walijskiego klubu piłkarskiego przez Ryana Reynoldsa, spodziewaj się, że piłka nożna będzie kolejnym sportem, który odnotuje gwałtowny wzrost w Stanach Zjednoczonych, ale prawdopodobnie nie.

Tak, możesz wygrać i przegrać w tym samym roku. Podczas gdy F1 podbiła serca amerykańskich fanów, straciła też trochę integralności. Dowód A: Mistrzostwa kierowców 2021 zostały rozstrzygnięte na ostatnim okrążeniu ostatniego wyścigu. Przepisy zostały nagięte, aby wyścig nie zakończył się za samochodem bezpieczeństwa. Skorzystał na tym Max Verstappen z Red Bulla, wygrywając zarówno wyścig, jak i mistrzostwo, a Mercedes i Lewis Hamilton czuli, że to oni dali się nabrać. Przewińmy do października 2022 r. i dok. B: Przegląd budżetu z poprzedniego roku wykazał, że Red Bull wydał za dużo, jeszcze bardziej niszcząc Mercedesa. Ci w sporcie są podzieleni co do wynikającej z tego grzywny i kary, a Mercedes ląduje po stronie zbyt łagodnej. Niektórzy powiedzieliby, że zasady to zasady – w końcu F1 ma ich 329 stron. To cały dramat. Pamiętaj, firma medialna jest właścicielem F1.

Reklama — czytaj dalej poniżej


Źródło