Przegląd recenzji Apple Vision Pro: wszystkie dotychczasowe werdykty
Każdy widział już zestaw słuchawkowy Apple Vision Pro, ale bardzo niewielu miało szczęście go wypróbować. Aby więc sprawdzić temperaturę prawdopodobnie największej jak dotąd premiery technologicznej dekady, podsumowaliśmy wszystkie wczesne werdykty i przemyślenia tych, którzy zostali zaproszeni na demonstrację „komputera przestrzennego” w Apple Park .
Jest o wiele za wcześnie na pełne recenzje Vision Pro, które pojawią się w USA dopiero „jeszcze w tym roku”. Ale starannie zaaranżowane 30-minutowe dema, które Apple przekazało niektórym z najlepszych umysłów dziennikarstwa technicznego (w tym oczywiście TechRadar), dały nam wczesny posmak jego mocnych i słabych stron oraz błędów.
Co ciekawe, większość dotychczasowych recenzji pierwszego spojrzenia jest w dużej mierze zgodna co do Apple Vision Pro. To ekscytujący, wysokiej jakości, wadliwy, odważny i dziwny zestaw słuchawkowy, który jest wyraźnie pierwszym krokiem do nowej platformy komputerowej. Ale co jest szczególnie dobre i złe w doświadczeniu Vision Pro i czy powinieneś zacząć oszczędzać na jednym?
Oto podsumowanie wszystkich dotychczasowych kluczowych recenzji, w tym nasza własna praktyczna recenzja Apple Vision Pro. A jeśli chcesz tylko jedno meta-podsumowanie wszystkich ich odkryć, możesz przejść do sekcji „wczesny werdykt” na naszym pasku nawigacyjnym.
Apple Vision Pro: jak dotąd wczesne recenzje
MKBHD: „Najbardziej imponujące jest śledzenie wzroku”
Dla Marquesa Brownlee (znanego również jako MKBHD) główną atrakcją Apple Vision Pro jest śledzenie ruchu gałek ocznych. „Nawet nie żartuję, to śledzenie wzroku jest chore” – mówi YouTuber, który nie jest znany z hiperboli. „Zwykle nie nazywam technologii tak magiczną ani surrealistyczną, ale nawet w przypadku przedpremierowego produktu było to niewiarygodne, jak dobrze sobie radzi”.
Ale chociaż „telepatyczny” interfejs użytkownika i imponujące przejścia („najlepsze, jakie kiedykolwiek widziałem”) były godne pochwały, były też wady. Cyfrowe persony, które możesz tworzyć dla połączeń FaceTime, zabłądziły zbyt daleko w „niesamowitej dolinie”, podczas gdy EyeSight (który pokazuje widzom twoje oczy) został opisany jako „przerażający”.
Mimo to, chociaż zdarzają się pomyłki, ogólne wrażenia były dobre. „Niektóre części zestawu słuchawkowego, które wypróbowałem, są najlepsze, jakie kiedykolwiek widziałem w jakimkolwiek zestawie słuchawkowym VR o milę”, podsumował. Brownlee był również wylewny, jeśli chodzi o potencjał rozrywki. „Mogę osobiście powiedzieć na podstawie mojego demo, że tak, do diabła, zapłaciłbym za oglądanie meczu NBA na korcie w goglach VR”.
W skrócie
Dobro
- Śledzenie wzroku jest „chore”
- Najlepsza przejściówka w historii
- Potencjał rozrywkowy
Złe
- Kamera 3D „nie była fajna”
- Cyfrowe persony są zbyt niesamowite
- EyeSight jest „przerażający”
Mrwhosetheboss: „Pewnego dnia prawdopodobnie zastąpi smartfon”
Mrwhosetheboss, który zgromadził ponad 15 milionów subskrybentów YouTube, przedstawia szersze spojrzenie na Apple Vision Pro w swoim filmie z pierwszymi wrażeniami. Zauważając wiele takich samych pozytywów, jak inni recenzenci, w tym interfejs – opisany jako „najbardziej naturalny sposób interakcji z zestawem słuchawkowym VR lub AR” – spędza również czas na omawianiu niektórych „bardzo uzasadnionych obaw związanych z taką technologią”.
Zwracając uwagę na nową funkcję iPadOS 17 o nazwie Screen Distance, która zachęca dzieci do trzymania tabletów dalej od twarzy, zauważa, że to „trochę zabawne”, że w tej samej prezentacji Apple „wprowadził urządzenie, które trzyma ekrany jeden cal od twarzy”.
YouTuber (prawdziwe nazwisko, Arun Maini) zwraca również uwagę, że „między nami a naszą technologią jest już bardzo mała separacja” i że „kiedy urządzenie jest na twojej twarzy, nie ma od tego ucieczki”.
Maini sugeruje nawet, że Vision Pro może być „początek końca wspólnych doświadczeń”. Więc chociaż dochodzi do wniosku, że pojawienie się zestawu słuchawkowego Apple oznacza, że „AR i VR najprawdopodobniej będą kolejnym rozdziałem w technologii”, jego demo ostatecznie pozostawiło go podzielonego.
Konkluduje: „Jestem tak niesamowicie podekscytowany, że nadeszła kolejna era technologii, ale nigdy nie chciałem i nie chciałem, aby produkt istniał w tym samym czasie, co w przypadku tego”.
W skrócie
Dobro
- Superintuicyjny interfejs
- Zdjęcia/filmy 3D to wielka sprawa
- Najbardziej kompletny zestaw słuchawkowy pierwszej generacji
Złe
- Akumulator całkiem nie-Apple
- Cyfrowe persony przerażające
- Koniec wspólnych doświadczeń?
TechRadar: „To przyszłość wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości”
Amerykański redaktor naczelny TechRadar, Lance Ulanoff, wypróbował wszystkie główne gogle VR i mieszanej rzeczywistości, wracając do Google Glass. Jak więc znalazł Vision Pro? Pomimo zauważenia „pewnych problemów i przeszkód”, nasza praktyczna recenzja Apple Vision Pro określa go jako „pierwszy godny pożądania zestaw słuchawkowy VR” i „prawdziwą przyszłość wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości”.
„Pięknie się na to patrzy i właściwie oddaje większość kluczowych doświadczeń VR i AR” — mówi Ulanoff. „Nawet teraz, po miesiącach od premiery, jest to najbardziej intuicyjny interfejs VR, którego jeszcze nie ma na rynku”.
To powiedziawszy, wyświetlacz EyeSight, który pokazuje widzom oczy użytkownika, jest „prawdopodobnie błędem”, a zestaw słuchawkowy jest „niezwykle drogi”, szczególnie jeśli nosisz okulary i musisz kupić wkładki do soczewek Zeiss.
Podobnie jak inni, Lance również zauważył „doskonałe przejście”, które „wyglądało prawie tak, jakbym patrzył przez szkło”. A duże przypadki użycia Vision Pro są obecnie przeznaczone do pracy (zestaw słuchawkowy jest potencjalnie „najlepszym środowiskiem produktywności”) i rozrywki.
W skrócie
Dobro
- Stosunkowo wygodne
- Fantastyczne wrażenia wizualne
- Intuicyjny interfejs
The Verge: „Najlepszy riff oparty na bardzo znanych pomysłach, ale wciąż szukający celu”
Redaktor naczelny The Verge, Nilay Patel, był pod większym wrażeniem technologii Apple Vision Pro niż jego ogólnej koncepcji. Mówi, że Apple udało się rozwiązać wiele problemów sprzętowych zestawów słuchawkowych VR „poprzez lepszą inżynierię i wydatkowanie wszystkich innych, którzy próbowali”. Ale „zdecydowanie nie odpowiedział na pytanie, czym te rzeczy naprawdę są Do już.”
Na plus, recenzja Patel zauważa, że „sam wyświetlacz jest absolutnie szalony” i „z łatwością jest to wyświetlacz VR o najwyższej rozdzielczości, jaki kiedykolwiek widziałem”. Transmisja wideo była „podobnie imponująca”, pojawiając się z „zerowym opóźnieniem i była ostra, wyraźna i wyraźna”. Wszystko to oznaczało, że Patel „szczęśliwie używał mojego telefonu do robienia notatek podczas noszenia Vision Pro, na co żaden inny zestaw słuchawkowy nie jest w stanie realistycznie pozwolić”.
Ale pomimo tego „największego przeboju dem VR”, wczesny wniosek The Verge jest taki, że Vision Pro jest lepszym, ale niekoniecznie bardziej przekonującym doświadczeniem rzeczywistości mieszanej niż te, które widzieliśmy do tej pory.
W skrócie
Dobro
- Niesamowite pokazy
- Imponujące przejście
- Najlepszy sprzęt do rzeczywistości mieszanej
Złe
- Samotne przeżycie
- Po co to naprawdę jest?
Przewodnik Toma: „Będzie potrzebować naprawdę zabójczych aplikacji, aby uzasadnić cenę 3500 USD”
Redaktor naczelny Tom’s Guide, Mark Spoonauer, jest „podekscytowany Apple Vision Pro pomimo astronomicznej ceny”, ale mówi, że będziemy musieli poczekać, aż programiści wykorzystają swoją magię, zanim zobaczymy jego prawdziwy potencjał. W tej chwili jego pierwsze spojrzenie na Vision Pro stwierdza, że „wydaje się, że nie ma jeszcze tego jednego niesamowitego doświadczenia ani zabójczej aplikacji, która zmusiłaby cię do wydania takich pieniędzy”.
Podobnie jak większość recenzentów, interfejs Vision Pro był główną atrakcją jego wersji demonstracyjnej. „Uwielbiam fakt, że nie musisz sięgać ani dotykać czegokolwiek z Vision Pro” — mówi. „Po prostu spojrzałem na ikonę aplikacji, a następnie wybrałem ją, stukając palcami o siebie”. Spoonauer został również „zdmuchnięty” przez wersję 3D Avatar: Droga wody, który widział „postacie CGI dosłownie wyskakują z podwójnych wyświetlaczy mikro-OLED”.
Z drugiej strony istnieje potrzeba podłączenia do zewnętrznej baterii, która zapewnia tylko dwie godziny pracy na baterii. „Jesteśmy bardzo, bardzo daleko od eleganckich okularów Apple” – czytamy w recenzji.
Zwracając uwagę na zdolność Vision Pro do robienia przestrzennych zdjęć i wideo, Spoonauer mówi również: „Nie jestem przekonany do przechwytywania treści 3D ze względu na to, jak wyglądasz w oczach innych”. Ale ogólnie rzecz biorąc, Vision Pro to „bardzo potężny zestaw słuchawkowy do rzeczywistości mieszanej o eleganckim wyglądzie, śledzący ruchy oczu i dłoni oraz ostre wyświetlacze mikro-OLED”.
W skrócie
Dobro
- Elegancki wygląd
- Super ostre wyświetlacze
- Pokrętło pozwala kontrolować zanurzenie
Złe
- EyeSight jest niepokojący
- Niezwykle drogie
- Krótki czas pracy na baterii
Apple Vision Pro: wczesne werdykty
Wszystkie powyższe pierwsze wrażenia z Apple Vision Pro są w dużej mierze zgodne – to niezwykle imponujący i niezwykle drogi sprzęt, który wciąż poszukuje aplikacji, które uzasadnią jego cenę.
Nie ma jeszcze zabójczej aplikacji, a za 3 499 USD nie jest to tak naprawdę produkt konsumencki. Ale Apple jest wyraźnie przekonany, że Vision Pro to pierwszy krok w kierunku kolejnej dużej platformy komputerowej.
Plusem jest to, że wszystkie powyższe pierwsze spojrzenia powszechnie zgadzają się, że interfejs Vision Pro bez kontrolera i przekazywanie wideo są najlepsze, jakie kiedykolwiek widzieliśmy w zestawie słuchawkowym rzeczywistości mieszanej. Gesty, śledzenie wzroku i interfejs użytkownika to wyraźnie przedsmak przyszłości.
Ale Apple nie do końca przybiło sprzęt. Większość recenzji zwraca uwagę na zewnętrzny zestaw baterii firmy Apple i nieco ciężką masę. Prawie wszyscy nie są pewni niektórych społecznych innowacji Apple: EyeSight, Digital Personas i możliwości kamery 3D zestawu słuchawkowego wydają się błędnymi osądami.
Mimo to Apple Vision Pro nareszcie zetknął się z rzeczywistością. Prawdopodobnie niektóre funkcje zostaną dopracowane lub po prostu usunięte. Teraz do programistów należy zbudowanie środowiska rzeczywistości mieszanej, dla którego Apple zbudowało wysokiej jakości fundament.