WordPress

Przekierowanie 302 a przekierowanie 301

  • 8 maja, 2024
  • 9 min read
Przekierowanie 302 a przekierowanie 301


Zastanawiasz się, jaka jest różnica pomiędzy przekierowaniami 302 i 301?

Przekierowania są ważne, ponieważ zapewniają wygodę użytkownika i pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoją witrynę. 302 i 301 to typy przekierowań, których możesz używać w różnych sytuacjach.

W tym artykule porównamy przekierowanie 302 z przekierowaniem 301. Pokażemy także najlepsze praktyki przy korzystaniu z przekierowań w WordPressie.

Przekierowanie 301 na 302

Przekierowanie 302 a przekierowanie 301 – jaka jest różnica?

Przekierowanie w WordPress pozwala na wysyłanie użytkowników i robotów wyszukiwarek na inny adres URL niż ten, na który kliknęli.

Będziesz musiał skonfigurować przekierowania, jeśli usuniesz stronę w swojej witrynie WordPress, przeniesiesz się do nowej domeny, przeprowadzisz eksperymenty A/B i nie tylko.

Bez przekierowań użytkownicy nie mogliby zobaczyć treści, o które prosili. Zamiast tego zobaczą stronę błędu 404, która negatywnie wpływa na komfort korzystania z Twojej witryny i rankingi w wyszukiwarkach.

Przykład strony 404

Jeśli chodzi o konfigurowanie przekierowań, natkniesz się na dwa najpopularniejsze typy: przekierowania 301 i 302. Przyjrzyjmy się każdemu z nich i zobaczmy, jaka jest różnica.

Co to jest przekierowanie 301?

Przekierowanie 301 jest przekierowaniem trwałym. Jeśli Twoja witryna lub strona internetowa została trwale przeniesiona do nowej lokalizacji, możesz zastosować przekierowania 301, aby skierować użytkowników we właściwym kierunku.

Na przykład, gdy użytkownik wpisze adres Twojej witryny lub kliknie link, przekierowanie 301 automatycznie zmieni żądany adres na nowy.

Co to jest przekierowanie 302?

Przekierowanie 302 pomaga również wskazać użytkownikom i wyszukiwarkom właściwy kierunek, ale tymczasowo.

W przeciwieństwie do przekierowania 301, które jest przekierowaniem stałym, przekierowania 302 są tymczasowe. Możesz przenieść ruch w witrynie do nowej lokalizacji na ograniczony czas, a następnie w dowolnym momencie powrócić do pierwotnego adresu URL.

Kiedy warto używać przekierowań 301 i 302?

Teraz, gdy znasz już główną różnicę między tymi dwoma typami przekierowań, możesz zastanawiać się, kiedy jest najlepszy czas na użycie przekierowań 301 i 302.

Pod pewnymi warunkami i celem, który chcesz osiągnąć, sensowne jest użycie przekierowań 301. Natomiast w innych sytuacjach lepiej zastosować przekierowania 302.

Kiedy stosować przekierowanie 301?

Ponieważ przekierowania 301 są trwałe, oto kiedy z nich korzystać:

Kiedy stosować przekierowanie 302?

Z drugiej strony, jeśli nie chcesz na stałe kierować odbiorców na nową stronę lub inną lokalizację, lepiej zastosować przekierowania 302. Oto kilka sytuacji, w których użycie przekierowania 302 ma sens:

  • Przeprowadzanie testów A/B pod kątem projektów, układu i funkcji nowej witryny lub strony
  • Tymczasowe przekierowanie użytkowników na stronę sprzedażową lub ofertę promocyjną
  • Kieruj użytkowników do właściwej wersji Twojej witryny w oparciu o ich preferencje dotyczące języka lub lokalizacji
  • Zbieraj opinie użytkowników na temat nowego produktu lub usługi bez wpływu na swoje obecne rankingi SEO
Warto przeczytać!  Przedstawiamy generator podpisów e-mail — łatwe projektowanie profesjonalnych podpisów e-mail

Wpływ przekierowań 301 i 302 na SEO

Jeśli chodzi o korzystanie z przekierowań 301 lub 302, musisz wziąć pod uwagę wpływ, jaki będzie to miało na SEO Twojej witryny WordPress (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek).

Wyszukiwarki działają poprzez indeksowanie stron Twojej witryny za pomocą botów i indeksowanie ich w wynikach wyszukiwania. Te boty wyszukiwarek korzystają z łączy, aby odkrywać nowe treści i znajdować różne strony w Twojej witrynie.

Używanie odpowiedniego rodzaju przekierowań jest ważne, jeśli chcesz, aby Twoje wpisy na blogu były łatwo odkrywane przez roboty wyszukiwarek i nadal zajmowały wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Dzięki przekierowaniom 301 Google i inne wyszukiwarki będą wiedzieć, że witryna lub strona internetowa została przeniesiona na stałe. W ten sposób w pełni przekaże wartość łącza lub sok łącza do nowego adresu URL. Wartość linków jest jak wotum zaufania innych witryn, że Twoja strona jest wartościowa i warta promowania.

Z drugiej strony, jeśli wprowadzasz tymczasową zmianę i nie chcesz mieć żadnego wpływu na rankingi SEO swojej oryginalnej strony, lepiej użyć przekierowań 302. Nie przepuszcza w pełni soku z linków i informuje wyszukiwarki, że zmiana jest tymczasowa.

Jak skonfigurować przekierowania 301 i 302 w WordPress

Najłatwiejszym sposobem skonfigurowania przekierowań 301 lub 302 w Twojej witrynie jest użycie wtyczki przekierowania WordPress.

Na przykład możesz użyć All in One SEO (AIOSEO) do skonfigurowania przekierowań. Jest to najlepsza wtyczka SEO dla WordPressa, oferująca potężne narzędzie do zarządzania przekierowaniami.

Pamiętaj, że do korzystania z menedżera przekierowań będziesz potrzebować wersji AIOSEO Pro. Dostępna jest również wersja AIOSEO Lite, z której możesz korzystać bezpłatnie.

Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę AIOSEO. Jeśli potrzebujesz pomocy, zapoznaj się z naszym przewodnikiem dotyczącym instalacji wtyczki WordPress.

Po aktywacji zobaczysz ekran powitalny i kreator konfiguracji. Po prostu kliknij przycisk „Rozpocznijmy” i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby skonfigurować wtyczkę.

Kreator konfiguracji AIOSEO

Możesz także zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat prawidłowej konfiguracji All in One SEO dla WordPress.

Następnie musisz udać się do Wszystko w jednym SEO » Przekierowania z obszaru administracyjnego WordPress i kliknij przycisk „Aktywuj przekierowania”.

Aktywacja funkcji przekierowania AIOSEO

Gdy narzędzie Menedżer przekierowań jest już aktywne, możesz przejść do zakładki „Przekierowania” znajdującej się na górze.

Stąd możesz wpisać link, który chcesz przekierować, w polu „Źródłowy adres URL”. Następnie wprowadź nową lokalizację linku w polu „Docelowy adres URL”.

Warto przeczytać!  users — Jak programowo zmienić nazwę użytkownika (user_login)?
Wprowadź źródłowy adres URL i docelowy adres URL

Następnie możesz kliknąć menu rozwijane „Typ przekierowania” i wybrać przekierowanie 301 lub 302.

Gdy już to zrobisz, po prostu kliknij przycisk „Dodaj przekierowanie”. Możesz powtórzyć ten krok i dodać dowolną liczbę przekierowań.

Jeśli przewiniesz w dół, AIOSEO wyświetli dziennik przekierowań, które utworzyłeś dla swojej witryny.

Wyświetl logi przekierowań w AIOSEO

Poza tym AIOSEO umożliwia także wykonywanie pełnych przekierowań witryny bez wiedzy technicznej i kodu edycyjnego.

Najlepsze praktyki wdrażania przekierowań 302 i 301

Konfiguracja przekierowania w witrynie WordPress może być skomplikowana. Aby Ci pomóc, oto kilka najlepszych praktyk, których należy przestrzegać.

1. Testowanie przekierowań, aby upewnić się, że działają

Po skonfigurowaniu przekierowań 301 lub 302 lepiej przetestować każdy link kilka razy.

Ma to na celu zapewnienie prawidłowego działania przekierowań 301 i 302. Jeśli coś pójdzie nie tak, będzie to miało niekorzystny wpływ na komfort użytkowania Twojej witryny i rankingi SEO.

Prostym sposobem sprawdzenia jest odwiedzenie swojej witryny w trybie incognito i otwarcie przekierowanego linku. Jeśli otworzy nową lokalizację, oznacza to, że Twoje przekierowania działają poprawnie.

W internecie dostępne są także bezpłatne narzędzia, które sprawdzą za Ciebie przekierowanie. Możesz też skorzystać z wtyczki AIOSEO, która wyświetla logi Twoich przekierowań w panelu WordPress.

Wyświetl logi przekierowań w AIOSEO

2. Monitorowanie przekierowań pod kątem niedziałających linków

Następnie powinieneś także skonfigurować śledzenie niedziałających linków po dodaniu przekierowań 301 i 302 na swoją stronę.

Jeśli przeniosłeś stronę internetową w inne miejsce lub tymczasowo odesłałeś użytkowników na nową stronę, a przekierowanie nie zadziałało prawidłowo, spowoduje to zepsucie linku. W rezultacie użytkownicy zobaczą w Twojej witrynie stronę błędu 404.

Śledzenie uszkodzonych linków po przekierowaniach 301 i 302 pomoże Ci szybko je naprawić, zapewnić użytkownikom lepszą obsługę i uniknąć wpływu na rankingi słów kluczowych.

Najlepszym sposobem na śledzenie niedziałających linków jest użycie wtyczki AIOSEO. Możesz włączyć „Dzienniki 404”, aby rozpocząć monitorowanie stron błędów 404.

Włącz dzienniki 404

Pamiętaj, że początkowo nie zobaczysz żadnych danych, ponieważ rejestrowanie uszkodzonych linków rozpocznie się dopiero po włączeniu tego ustawienia.

Gdy wtyczka zacznie zbierać informacje, możesz wyświetlić uszkodzone linki w swojej witrynie w zakładce Dzienniki 404.

Kliknij opcję menu dzienników 404

Aby szybko naprawić strony z błędami 404, możesz kliknąć opcję „Dodaj przekierowanie” i skonfigurować przekierowania 301 lub 302.

Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat wyszukiwania i naprawiania uszkodzonych linków w WordPress.

3. Unikaj tworzenia łańcuchów i pętli przekierowań

Łańcuch przekierowań ma miejsce wtedy, gdy istnieje wiele przekierowań między źródłowym i docelowym adresem URL. Google oficjalnie śledzi do 10 przeskoków w łańcuchu przekierowań. Jeśli jest więcej niż 10 przekierowań, w Google Search Console może pojawić się błąd przekierowania.

Dlatego najlepszą praktyką jest unikanie łańcuchów przekierowań i wskazywanie bezpośrednio nowej lokalizacji witryny lub strony. Jest to szczególnie ważne przy ustawianiu stałych przekierowań 301. Zbyt wiele przekierowań 301 może powodować błędy i pogarszać komfort użytkowania.

Poza tym powinieneś także unikać pętli przekierowań. Dzieje się tak, gdy adresy URL w łańcuchu przekierowują z powrotem do siebie i tworzą nieskończoną pętlę.

W rezultacie użytkownicy i wyszukiwarki nie zobaczą zamierzonej strony, a zamiast tego wyświetlą stronę oryginalną. Może to również spowodować błąd „przekierowano Cię zbyt wiele razy”.

Błąd zbyt wielu przekierowań

Jednym ze sposobów naprawienia tego jest usunięcie wszystkich przekierowań w łańcuchu i próba przekierowania do miejsca docelowego.

Aby dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak naprawić zbyt wiele problemów z przekierowaniami w WordPress.

4. Utwórz przekierowania, aby uniknąć powielania treści

Inną najlepszą praktyką dotyczącą korzystania z przekierowań 301 i 302 jest unikanie duplikacji treści, jeśli Twoja witryna ma wiele subdomen.

Na przykład, jeśli adres URL Twojej witryny zawiera protokoły HTTP i HTTPS, www i inne niż www, adresy URL pisane wielkimi i małymi literami, końcowe ukośniki (/) i inne.

Chociaż te subdomeny wskazują na ten sam adres internetowy, wyszukiwarki będą postrzegać je jako osobne witryny. W rezultacie może to prowadzić do problemów z powielaniem treści. Aby to naprawić, możesz po prostu przekierować wszystkie subdomeny na jeden adres URL witryny.

Jeśli przeprowadzasz migrację witryn i domen, możesz użyć przekierowania 302, aby pokazać Google i innym wyszukiwarkom, że się przenosisz, a treść nie będzie duplikowana w nieskończoność.

Następnie będziesz musiał utworzyć przekierowania 301, aby poinformować wyszukiwarki, która jest preferowaną wersją treści, którą chcesz zaindeksować.

Dodatkowe zasoby

Oto kilka innych przewodników i materiałów do przeczytania:

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci poznać różnicę między przekierowaniami 302 a przekierowaniami 301 i najlepszymi praktykami. Możesz także zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat różnicy między nazwą domeny a hostingiem i najlepszym oprogramowaniem do czatu na żywo dla małych firm.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zapoznać się z samouczkami wideo WordPress. Można nas znaleźć także na Świergot i Facebooku.




Źródło