Marketing

Przemysł spożywczy powinien dostosowywać strategie produktowe i cenowe, ponieważ inflacja ciąży na konsumentach

  • 27 lutego, 2023
  • 6 min read
Przemysł spożywczy powinien dostosowywać strategie produktowe i cenowe, ponieważ inflacja ciąży na konsumentach


Niedawny raport Boston Consulting Group sugeruje, że konsumenci zachowują się tak, jakby gospodarka była już w recesji, wycofując się z wydatków i zmniejszając handel, gdy kupują, ponieważ borykają się ze średnim spadkiem płac realnych o 3% w 2022 r.

Aby sobie z tym poradzić, konsumenci „szukają promocji, robią zakupy online, aby uzyskać lepsze ceny, rzadziej chodzą do sklepu i ograniczają wydatki na wypoczynek” – czytamy w raporcie.

Z kolei marketerzy CPG polegają na „wypróbowanych i prawdziwych podejściach, które ich zdaniem mają największy krótkoterminowy wpływ” – mianowicie na wyższych cenach katalogowych i mniejszych rozmiarach opakowań – w obliczu rosnących kosztów produkcji.

Jednak strategie te mogą nie być tak skuteczne, jak podczas poprzednich spadków, ostrzega BCG.

„Biorąc pod uwagę kryzys związany z kosztami życia, środki te mogą osiągać swoje praktyczne granice, pomimo sukcesów ostatnich kampanii” – powiedziała firma konsultingowa.

Na przykład, chociaż zmniejszenie rozmiaru opakowań może zapewnić przystępne ceny, „rezygnacja z mniejszej ilości tego samego produktu za te same pieniądze nie jest satysfakcjonującą okazją dla większości konsumentów o ograniczonych dochodach”.

BCG powiedział, że widział wiele firm skupiających się na natychmiastowych wynikach zamiast na zyskach średnio- i długoterminowych. Ale te, które przyjmują dłuższą perspektywę, często generują wyższe zyski dla akcjonariuszy.

Zrównoważ wzrost i zyski

Podczas gdy 60% firm CPG ankietowanych przez BCG wielokrotnie podniosło ceny w ciągu ostatnich 18 miesięcy, 70% stwierdziło, że potrzebuje „dodatkowych dźwigni, aby zrównoważyć wzrost i zyski”.

Warto przeczytać!  23XI Racing wzmacnia pozycję w NASCAR

Firma konsultingowa poradziła im, aby dostosowali swoje prognozy w celu zintegrowania metodologii sztucznej inteligencji zamiast polegania wyłącznie na danych historycznych, co mogłoby pomóc marketerom CPG zrozumieć, w jaki sposób konsumenci wybierają punkty cenowe i rozmiary produktów.


Źródło