Marketing

Przemysł tekstylny musi ujednolicić asortyment produktów

  • 27 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Przemysł tekstylny musi ujednolicić asortyment produktów


Przemysł tekstylny i odzieżowy w Kambodży musi dostosować swój asortyment produktów zgodnie z międzynarodowymi trendami zaopatrzeniowymi, zintegrować się wstecz, aby zmniejszyć zależność od importu i zdywersyfikować swój asortyment rynkowy, zgodnie z celami rządowej mapy transformacji przemysłowej przemysłu tekstylnego i odzieżowego na lata 2023-2027 (Rachunkowo-Rachunkowy ITM).

Mapa została zaprojektowana i sformułowana w oparciu o ocenę globalnego i kambodżańskiego sektora RCP oraz rządową strategię rozwoju sektora odzieżowego, obuwniczego i towarów podróżnych w Kambodży na lata 2022-2027.

Wskazując na znaczenie mapy rozwoju, Minister Gospodarki i Finansów Aun Pornmoniroth powiedziała w raporcie: „Ten ITM określa cztery dźwignie, w tym asortyment produktów i handel międzynarodowy; umiejętności i produktywność; technologia i zrównoważony rozwój oraz infrastruktura i zarządzanie. Ten ITM został zaprojektowany zgodnie z kontekstem rozwojowym Kambodży i zmianami w globalnej i regionalnej architekturze gospodarczej”.

„Wdrożenie R&A ITM przyczyni się do sprostania wyzwaniom strukturalnym w tej branży i umożliwi Kambodży gotowość do wykorzystania możliwości promowania zrównoważonego i sprzyjającego włączeniu społecznemu rozwoju tej branży, a także wzrostu gospodarczego i rozwoju społeczno-gospodarczego” – dodał.

Zgodnie z raportem rządowym celem jest zbudowanie konkurencyjnej branży RCP ze zwiększonym naciskiem na wartość dodaną, zrównoważony rozwój, przyjęcie technologii, umiejętności i przedsiębiorczość.

Warto przeczytać!  Inicjatywy dekarbonizacji zapewniają nowe możliwości rynkowe dla membran do separacji gazów, raporty IDTechEx

Ma cztery dźwignie, w tym asortyment produktów i handel międzynarodowy, umiejętności i produktywność, technologię i zrównoważony rozwój oraz infrastrukturę i zarządzanie.

W strategii rozwoju określono pewne obszary zainteresowania w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Obejmuje wzmacnianie zasobów ludzkich w celu zwiększenia produktywności i tworzenia ścieżek kariery dla pracowników-pracowników, poprawę warunków pracy i dobrobytu pracowników-pracowników, promowanie inwestycji krajowych i zagranicznych w branżach o wysokiej wartości dodanej oraz koncentrację na drogich i unikalnych produktach.

Ma również na celu przyciągnięcie inwestycji w branży wspierającej i promowanie dywersyfikacji marketingu odzieży, obuwia i toreb.

Mapa transformacji wykazała, że ​​oczekuje się, że zmiany w handlu, takie jak częściowe wycofanie korzyści handlowych EBA Kambodży przez UE i umowę o wolnym handlu między Wietnamem a UE, będą miały znaczący wpływ na handel RCP w Kambodży.

Zwrócono również uwagę, że wyzwania obejmują czynniki wewnętrzne, takie jak rosnące płace, niska produktywność, niski poziom zainteresowania młodych ludzi dołączeniem do branży RCP i ograniczone skupienie się na parametrach zrównoważonego rozwoju.

Wspominając, że model biznesowy musi zostać przekształcony z obecnego formatu cut-make-trim (CMT) do formatu Free on Board (FOB) o większej wartości dodanej oraz że potrzebne są reformy polityki w celu poprawy otoczenia biznesowego, zasugerowano kilka strategicznych środków dla kluczowa branża, która produkuje głównie prostą odzież z dzianiny dla głównych krajów eksportujących, takich jak UE, Stany Zjednoczone i Japonia.

Warto przeczytać!  Anzu i Livewire rozszerzają partnerstwo APAC na Europę

Stwierdzono, że asortyment produktów musi być dostosowany do międzynarodowych trendów zaopatrzeniowych, takich jak odzież wytwarzana przez MMF, która jest produktami o wysokiej wartości dodanej i jest dużym popytem na rynku międzynarodowym zamiast odzieży bawełnianej. „Trzy największe rynki odzieżowe Kambodży, a mianowicie USA, Japonia i Niemcy, stanowią 47 procent jej udziału w eksporcie odzieży, podczas gdy 10 największych rynków stanowi 81 procent eksportu odzieży Kambodży. Wskazuje to na skoncentrowaną mieszankę rynkową kraju, którą należy poszerzyć/zdywersyfikować w celu lepszej integracji z globalnym łańcuchem wartości i umiędzynarodowienia. W związku z tym Kambodża będzie promować rozwój przemysłu tekstylnego i tekstylnego poprzez wdrażanie strategii rozwoju produktów i wykorzystywanie obecnych mocnych stron produktów do dywersyfikacji rynku” – czytamy w raporcie.

Zasugerowano również, że należy zachęcać do wstecznej integracji w zakresie produkcji gotowych tkanin i przędzy.




Źródło