Motoryzacja

Przepisy dotyczące emisji pojazdów mogą zmusić producentów samochodów do przyspieszenia planów pojazdów elektrycznych

  • 14 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Przepisy dotyczące emisji pojazdów mogą zmusić producentów samochodów do przyspieszenia planów pojazdów elektrycznych


„To duży krok w kierunku zmierzchu silnika spalinowego” – powiedział Nick Nigro, założyciel grupy badawczej EV Atlas Public Policy. „Przedsiębiorstwa motoryzacyjne muszą w najbliższym czasie dokonać trudnych wyborów dotyczących rodzaju produktu, w który zamierzają zainwestować, oraz produktów i linii produktów, z których chcą zrezygnować na rzecz elektryfikacji”.

Prognozy EPA dotyczące EV są bardziej agresywne niż cel Bidena, który był wspierany przez głównych producentów samochodów prawie dwa lata temu.

Rozporządzenie wykonawcze Bidena wymagało, aby do 2030 r. pojazdy ZEV – elektryczne, hybrydowe typu plug-in i ogniwa paliwowe – stanowiły 50 procent sprzedaży nowych pojazdów. Od tego czasu więcej producentów samochodów zobowiązało się do realizacji celów związanych wyłącznie z pojazdami elektrycznymi, a niektórzy chcą prześcignąć cel i inni pozostający w tyle.

Ale w przeciwieństwie do celu Bidena w zakresie ZEV i dobrowolnych zobowiązań producentów samochodów, należy przestrzegać norm zanieczyszczenia samochodów EPA.

„To rozporządzenie… wprowadza pewne wiążące ograniczenia i pociąga producentów do odpowiedzialności za te obietnice” – powiedział Dave Cooke, starszy analityk ds. pojazdów w Union of Concerned Scientists. „Ale nie sądzę, żeby to wychodziło poza miejsce, w którym sam przemysł samochodowy miał dobrą pozycję”.

Warto przeczytać!  Grać, by wygrać: jak dealerzy motoryzacyjni mogą czerpać korzyści z marketingu sportowego

Producenci samochodów już zainwestują 1,2 biliona dolarów w elektryfikację na całym świecie do 2030 r., zgodnie z Alliance for Automotive Innovation, które reprezentuje wielu producentów samochodów dążących do od 40 do 50 procent sprzedaży ZEV w USA w tym okresie.

W Stanach Zjednoczonych producenci samochodów i ich partnerzy w zakresie akumulatorów przeznaczyli co najmniej 110 miliardów dolarów na elektryfikację swoich produktów.

Inwestycje te częściowo były napędzane przez takie polityki, jak zachęty produkcyjne i ulgi podatkowe dla konsumentów w ustawie o redukcji inflacji, a także finansowanie ładowarek pojazdów elektrycznych i aktualizacje sieci elektrycznej w ustawie o inwestycjach w infrastrukturę i miejscach pracy.

Żadne z tych praw nie zostało uchwalone, gdy Biden wyznaczył cel ZEV w 2021 roku.

„Obecnie obowiązują oba te ogromne przepisy inwestycyjne, które powinny przyspieszyć zdolność producentów samochodów i ciężarówek do spełnienia bardziej ambitnych standardów niż oczekiwał prezydent w 2021 r.”, powiedziała Margo Oge, była dyrektor Biura Transportu EPA i jakości powietrza.

Odniosła się do standardów jako „najważniejszej inicjatywy regulacyjnej administracji Bidena” mającej na celu walkę ze zmianami klimatycznymi.

Mimo to, jeśli chodzi o propozycję EPA, dyrektor generalny Alliance, John Bozzella, powiedział, że jest to „agresywne pod każdym względem”, dodając, że cel 50-procentowy „zawsze był celem rozciągającym”, zależnym od kilku warunków, takich jak wspierająca polityka publiczna, powszechne i niezawodne ładowanie pojazdów elektrycznych infrastruktura, przystępność cenowa pojazdów i dostęp do minerałów krytycznych dla akumulatorów.

Warto przeczytać!  Renault, Nissan ponownie uruchamiają sojusz z 5 nowymi wspólnymi projektami

„Pytanie nie brzmi, czy można to zrobić, ale jak szybko można to zrobić” – powiedział – „i jak szybko będzie zależeć prawie wyłącznie od posiadania odpowiednich polityk i warunków rynkowych, aby osiągnąć wspólny cel, jakim jest sieć- zeroemisyjna przyszłość motoryzacji”.

Jednak dużym ryzykiem dla tej przyszłości jest infrastruktura, którą Nigro nazwał jednym z głównych wyzwań i niewiadomych dla osiągnięcia celów, nazywając obecne ramy polityki USA „niewystarczającymi do wykonania zadania”.

„Niezależnie od tego, czy są to zakłady energetyczne, czy dostawcy usług ładowania, nie są w stanie zbudować infrastruktury niezbędnej do zaspokojenia popytu, który prawdopodobnie będzie wynikał nie tylko z przepisów EPA, ale także z tego, co już robił przemysł samochodowy, ” powiedział.


Źródło