Rozrywka

Przeprosiny Colleen Ballinger ukelele wciąż pojawiają się po oskarżeniach o niewłaściwe zachowanie

  • 6 lipca, 2023
  • 8 min read
Przeprosiny Colleen Ballinger ukelele wciąż pojawiają się po oskarżeniach o niewłaściwe zachowanie


YouTuber Colleen Ballinger, znana z roli „Miranda Sings”, która przyniosła jej serial w serwisie Netflix, znalazła się pod ostrzałem po tym, jak filmy przedstawiające jej niewłaściwe zachowanie w przeszłości ponownie pojawiły się w Internecie.

Ballinger opublikowała przeprosiny – grając na ukulele – po tym, jak została oskarżona o niewłaściwe zachowanie wobec nieletnich. Mimo to fani nadal ją potępiają i wypominają niewłaściwe zachowanie, w tym wideo, w którym wydaje się, że ma czarną twarz.

Ballinger zaczęła publikować komediowe filmy online około 15 lat temu, rozwijając swoją najsłynniejszą postać „Miranda Sings” i gromadząc 10,7 miliona subskrybentów na stronie YouTube, którą stworzyła dla niezdarnej, głuchej piosenkarki z rozmazaną czerwoną szminką. Teraz publikuje filmy w stylu vloga o swoim życiu i rodzinie na własnej stronie YouTube, która ma 3,31 miliona subskrybentów.

W zeszłym tygodniu na TikToku pojawiły się wcześniejsze oskarżenia, że ​​Ballinger miał nieodpowiednie relacje z nieletnimi, a niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych odtwarzali stare klipy, a inni dzielili się swoimi osobistymi doświadczeniami z Ballingerem. W niektórych przypadkach Ballinger odniósł się do zarzutów wiele lat temu.

Komik Colleen Ballinger aka Miranda Sings.

Michaela Kovaca/Getty Images


Mężczyzna o imieniu Adam McIntyre twierdził w 2020 roku, że Ballinger wysłał mu swoją bieliznę cztery lata wcześniej, gdy był nastolatkiem. Twierdził również, że Ballinger robiła mu nieodpowiednie komentarze prywatnie w Internecie i na czacie grupowym z nastoletnimi fanami, które nazwała „Colleeny’s Weenies”.

Ballinger opublikowała film zatytułowany „Addressing Everything” w 2020 roku, nie tylko odnosząc się do zarzutów McIntyre, ale także nieodpowiednich komentarzy, które poczyniła w poprzednich filmach na temat rasy, ludzi z nadwagą, znęcania się nad zwierzętami i innych kontrowersyjnych tematów.

W filmie z 2020 roku przeprasza za zranienie kogokolwiek komentarzami poczynionymi, gdy była młodsza, i powiedziała, że ​​zarzuty McIntyre dotyczące bielizny zostały wyrwane z kontekstu. Powiedziała, że ​​kupiła „naprawdę brzydką parę bielizny”, o której mówiła podczas transmisji na żywo w 2016 roku, pytając fanów, czy by ich nie chcieli. Następnie zdecydowała się wysłać je do McIntyre.

Najnowsze oskarżenia i przeprosiny ukelele

W zeszłym miesiącu użytkownicy TikTok zaczęli przeglądać niektóre z wcześniejszych nieodpowiednich komentarzy Ballingera, w tym McIntyre, która 10 czerwca opublikowała wideo krytykujące sposób, w jaki Ballinger poradziła sobie z jego zarzutami, mówiąc, że „zredagowała” kontekst, aby „sprawić, by dziecko wyglądało źle”.

W innych filmach TikTok oraz w wywiadzie dla Huffington Post McIntyre powiedziała również, że kiedy Ballinger przechodziła rozwód, polegała na czacie grupowym z nastolatkami, aby dać upust emocjom i powiedziała im, aby bronili jej publicznie w Internecie. „Byłem tak zaangażowany w życie tej kobiety, że wstyd jest patrzeć wstecz” – powiedział McIntyre. „Było kilka dni, w szkolną noc, nie spałem do czwartej nad ranem, próbując ją uspokoić”.

Inni użytkownicy TikTok udostępniali klipy z poprzednich występów Ballinger na żywo, z których wielu twierdziło, że seksualizowała nieletnich, często zapraszając ich na scenę do udziału w części o porno. Jedna z kobiet twierdziła, że ​​Ballinger wezwał ją na scenę, gdy miała 14 lat i sprawił, że poczuła się wykorzystana seksualnie, kładąc ją na scenie i rozkładając nogi.

Po tym, jak coraz więcej filmów zostało opublikowanych na TikTok, w których nawoływano do niewłaściwego zachowania Ballingera w przeszłości, YouTuber opublikował film zatytułowany „cześć”. w zeszłym tygodniu grała na ukulele i śpiewała o „toksycznym pociągu plotek”, którego doświadcza, mówiąc, że niektóre z zarzutów wobec niej to kłamstwa.

Przyznała się do popełnienia błędów, mówiąc, że w przeszłości mogła „przesadzać” z młodymi fanami, ale powiedziała, że ​​zmieniła swoje zachowanie.

„Myślałaś, że chcesz, żebym wzięła na siebie odpowiedzialność, ale nie o to chodzi w twojej mafijnej mentalności, prawda? Nie. Twoim celem jest zrujnowanie życia osoby, którą gardzisz, podczas gdy dramatyzujesz swoje kłamstwa i zarabiasz na ich śmierci” – śpiewa.

Wielu użytkowników mediów społecznościowych skrytykowało pozornie nonszalanckie wideo, twierdząc, że zarzuty są poważne – niektórzy oskarżają ją o „uwodzenie” fanów lub wykorzystywanie ich młodego wieku do manipulowania nimi – i potępiają Ballingera za brak odpowiedzialności.

Ponieważ film z przeprosinami był dla wielu niezadowalający, użytkownicy mediów społecznościowych nadal wyświetlali poprzednie filmy pokazujące niewłaściwe zachowanie Ballingera. w wideo wysłane przez użytkownika Twittera w środę, Ballinger tańczy do „Single Ladies” Beyonce w czymś, co wydaje się być czarną twarzą. Film, nagrany pięć lat temu, nadal znajduje się na stronie YouTube, którą Ballinger stworzyła dla swojej postaci Mirandy Sings.

Co składa się na dobre przeprosiny?

Kimberly A. Hall, profesor nadzwyczajny anglistyki i studiów nad mediami cyfrowymi w Wofford College w Południowej Karolinie, powiedziała CBS News, podczas gdy Ballinger próbowała się bronić i zadośćuczynić w wideo z ukulele: „Te dwie rzeczy działają przeciwko sobie w ramach przeprosin. ” Powiedziała, że ​​reakcja użytkowników mediów społecznościowych na ponowne pojawienie się innych złych czynów Ballinger „wydaje się być próbą potwierdzenia zasadności roszczeń przeciwko niej i ponownego potwierdzenia potrzeby przejęcia przez Ballinger odpowiedzialności za jej działania”.

„Przepraszanie nie polega na obronie siebie” – powiedział Hall, który napisał artykuł naukowy analizujący przeprosiny Facebooka po skandalu z Cambridge Analytica w 2018 roku. „Przeprosiny to moment, w którym sprawca uznaje roszczenia ofiary i daje jej jasno do zrozumienia, że ​​w przyszłości zachowa się inaczej”.

Chociaż wielu uznało przeprosiny Facebooka z 2018 r. za porażkę, Hall pisze, że firma pomyślnie przeprosiła po tym, jak Cambridge Analytica ujawniła, że ​​gigant mediów społecznościowych gromadził i sprzedawał dane osobowe użytkowników bez ich wiedzy. Częściowo przypisuje sukces tak zwanemu „gestowi rozdzielania”, w którym przestępca, w tym przypadku Facebook, dzieli się na dwie części, przyznając, że popełnił błąd w przeszłości, ale przepraszając, oddziela swoje obecne ja od dawnego siebie to uraziło.

„Całe stypendium na temat przeprosin jasno pokazuje, że w przeprosinach sprawca musi przyznać się do błędu i wziąć odpowiedzialność za swoje czyny, jednocześnie uznając szkodę, którą wyrządził” – powiedział Hall w CBS News. „Muszą również wyjaśnić, w jaki sposób będą zachowywać się inaczej w przyszłości. Co najważniejsze, muszą przeprosić! To kluczowy element, którego brakuje w filmie Ballingera”.

Hall mówi, że cała strona YouTube poświęcona jest analizowaniu i ocenianiu filmów z przeprosinami osób publicznych. Powiedziała, że ​​to, co sprawia, że ​​przeprosiny są skuteczne, to „często nie same przeprosiny, ale działania, które następują po przeprosinach, które wykonują pracę mającą na celu przywrócenie reputacji osoby lub marki”.

Hall porównał przeprosiny ukulele Ballingera do przeprosin Mario Batali w 2017 roku po tym, jak stanął w obliczu zarzutów o molestowanie seksualne przez wiele kobiet. „Przyznał się do winy i bezpośrednio przeprosił, ale na końcu przeprosin załączył przepis na pizzę z ciasta cynamonowego” – powiedziała. „Podobnie jak użycie ukulele przez Ballingera, nadało to zupełnie nieodpowiedni ton, który podważył wszelkie poczucie skruchy lub odpowiedzialności w samych przeprosinach”.

Wskazała Lizzo jako osobę, która skutecznie przeprosiła, ponieważ podjęła działania, aby naprawić swój błąd, gdy fani skrytykowali niektóre teksty jej piosenki „GRRRLS” z 2022 roku jako zdolne. „Dokonała natychmiastowej zmiany w tekście, o którym mowa, i potwierdziła, że ​​zmiana była zgodna z (jej) własnym doświadczeniem szkodliwego języka i uznała swoją własną moc jako„ wpływowej artystki ”- powiedział Hall. „Jej przeprosiny połączyły jej wartości, tożsamość i działania naprawcze, czyniąc je bardzo skutecznymi”.

Ballinger niedawno uruchomiła podcast z inną YouTuberką Trishą Paytas, która opublikowała w tym tygodniu wideo odnoszące się do zarzutów wobec jej współpracownika. „Nie byłem świadomy tych najnowszych rzeczy, które wychodzą” – powiedział Paytas. „Wszyscy wiedzą, że mam bardzo, bardzo, bardzo stanowcze stanowisko w rozmowach z kimkolwiek nieletnim, platonicznym lub nie”. Powiedziała, że ​​ma traumę związaną z niewłaściwymi związkami, które miała, gdy była nieletnia i była „zszokowana” wideo z ukulele Ballingera.




Źródło

Warto przeczytać!  MrBeast kontratakuje transfobicznych krytyków przyjaciela Chrisa Tysona – Rolling Stone