Rozrywka

Przestań wykorzystywać kobiety jako pionki w rapowych rozgrywkach, takich jak Drake i Kendrick Lamar

  • 7 maja, 2024
  • 10 min read
Przestań wykorzystywać kobiety jako pionki w rapowych rozgrywkach, takich jak Drake i Kendrick Lamar


Kiedy Drake i Kendrick Lamar postanowili zaatakować siebie nawzajem, wiedzieliśmy, że istnieje szansa na niskie ciosy; po prostu nie wiedzieliśmy, że skończymy pod ziemią. Cztery utwory, które wymienili 3 i 4 maja – „Meet the Grahams” i „Not Like Us” Kendricka, a także „Family Matters” i „The Heart Pt” Drake’a. 6” — przenieśli swoją szczelinę w ciemne miejsce. Drake nazywa Kendricka sprawcą przemocy domowej, a Kendrick nazywa Drake’a pedofilem. Teraz zastanawiamy się, jak wojna, która kiedyś toczyła się prawdopodobnie o to, kto jest największym autorem tekstów, przekształciła się w próbę przeanalizowania zarzutów o paskudne molestowanie.

Niezależnie od tego, czy wierzysz Drake’owi, Kendrickowi, czy żadnemu z nich, nie można zaprzeczyć, że ich oskarżenia o obrzucanie błotem odzierają kobiety z ich człowieczeństwa, przy czym matka dzieci Kendricka jest przywoływana z imienia, a inne rzekome hipotetyczne ofiary zamieniane są w figury szachowe przez dwóch mężczyzn na wojnie . Ta dynamika grozi zmniejszeniem ducha ich bitwy z zawodów hiphopowych w festyn plotkarski.

Obaj mężczyźni już na początku dali do zrozumienia, że ​​mają wobec siebie poważne zarzuty. Drake ostrzegł: „To nawet nie wszystko, co wiem, nie budź demona” w „Push Ups”, a Kendrick rymował: „Nie kłam o mnie, a ja nie powiem prawdy o tobie ” w „Euphoria”, piosence, której tytuł już nawiązywał do zarzutów dotyczących „certyfikowanego pedofila”, które później postawił w „Not Like Us”. Na pozór oba komentarze brzmiały jak zwykła zabawa. Jednak po faktycznych oskarżeniach obaj artyści (być może nieświadomie) prowadzili hiphopowy klub dla chłopców, nawet gdy byli ze sobą skłóceni. W zasadzie każdy mówił sobie nawzajem Nie wspomnę o twoich występkach, chyba że zostanę sprowokowany. Biorąc pod uwagę tę energię, nie jest zaskoczeniem, że raperzy tak rzadko mają coś do powiedzenia w sprawie oskarżeń kierowanych pod adresem takich osób jak Tory Lanez i Chris Brown.

Tama została naruszona w „Family Matters”, kiedy Drake zanucił: „Próbowałem to zachować PG”, a następnie spędził drugą połowę piosenki, twierdząc, że Kendrick jest w separacji ze swoją partnerką, Whitney Alford, i że ją zaatakował. Jeśli Drake myślał, że ta informacja będzie sztyletem, wyglądało to tylko na hipokrytę, ponieważ jeden z jego bliskich przyjaciół, raper Baka Not Nice, przyznał się do napaści na kobietę w 2015 roku. (Zarzuty dotyczące handlu ludźmi i prostytucji, które mu również postawiono, zostały umorzone po tym, jak kobieta odmówiła składania zeznań). Kiedy ten przyjaciel przebywał w więzieniu i czekał na wyrok, Drake triumfalnie rapował: „Mogę ogłosić to świętem, gdy tylko Baka wróci na trasę” Jeśli to czytasz, jest już za późno„Poznaj siebie”. Niedawno opublikował także historię na Instagramie, w której wzywa do „uwolnienia” Tory’ego Laneza, który został skazany za zastrzelenie Megan Thee Stallion w wyniku incydentu w 2020 roku. W innym miejscu w „Family Matters” rymuje: „Wiesz, kim nawet jest CB”, najwyraźniej odnosząc się do Chrisa Browna, który ma liczne zarzuty dotyczące przemocy wobec kobiet. Jakimś cudem Drake postanowił wykrzyczeć Browna i wykorzystać go jako atut w stosunku do kogoś, kogo karci za rzekome znęcanie się.

Warto przeczytać!  Dane śledzenia lokalizacji odrzutowca Taylor Swift są publiczne. Dlatego.

Zaledwie kilka minut później Kendrick wrzucił „Meet the Grahams”, w którym wysuwa obrzydliwe zarzuty na temat życia Drake’a, nazywając go „drapieżnikiem”, twierdząc, że „namawia przestępców seksualnych na motyce, z których otrzymuje miesięczne kieszonkowe” oraz mówiąc Matka Drake’a: „Twój syn to chory człowiek z chorymi myślami. Uważam, że czarnuchy takie jak on powinny umrzeć”. Rapuje tonem zaciekłego zwolennika kobiet, które uważają Drake’a za najgorszego mężczyznę na świecie. Jednak historia Kendricka podważa jego moralność. W 2018 roku był z boku, gdy jego ówczesny szef TDE, Anthony „Top Dawg” Tiffith, powiedział Spotify, że usunie muzykę Kendricka, jeśli ich polityka dotycząca nienawiści wobec artystów takich jak XXXTentacion i R. Kelly pozostanie nienaruszona – fakt, który Drake zauważył w „The Serce cz. 6.”

XXXTentacion został oskarżony o makabryczne znęcanie się przez swoją byłą (do niektórych z nich przyznał się na nagraniu), podczas gdy R. Kelly został skazany na 30 lat więzienia za ściąganie haraczy i handel młodymi kobietami i dziewczętami w celach seksualnych. Mimo że ich działania były rejestrem publicznym, Kendrick najwyraźniej czuł się dobrze, gdy wykorzystywano go jako dźwignię w ich imieniu. Podobną obserwację można poczynić w przypadku Dr. Dre, mentora i producenta wykonawczego Kendricka Dobry dzieciak, MAAd City, wielokrotnie oskarżany o napaść na kobiety. (W 2015 roku uznany producent przyznał się do tych zarzutów, mówiąc: „Przepraszam kobiety, które skrzywdziłem. Głęboko żałuję tego, co zrobiłem i wiem, że na zawsze wpłynęło to na nasze życie”.) Oraz na najnowszym albumie Kendricka , Pan Morale i Big Steppers, Kodak Black pojawiał się wielokrotnie. Raper z Florydy przyznał się do lżejszego zarzutu w sprawie o gwałt, w której rzekomy ocalały stwierdził, że „nie może się powstrzymać”, atakując ją. Te zbiorowe stowarzyszenia Kendricka nie malują portretu kogoś, kto ma jad na mężczyznach krzywdzących kobiety, dławiąc tym samym żądło jego rekordu.

Warto przeczytać!  Twoja gwiazda, Victoria Pedretti, mówi, że była molestowana seksualnie przez „dobrze znanego” aktora

Sprawy komplikują się bardziej w przypadku utworu „Not Like Us” z grafiką, która przedstawia dom Drake’a jako raj dla przestępców seksualnych, a Drake’a i jego zespół OVO określa jako „certyfikowanych pedofilów”. Piosenka stała się wirusowa od czasu jej wydania 4 maja. To zabawna płyta, ale zagłębiając się w melodię DJ-a Mustarda, odkrywamy konflikt moralny w niektórych jej tekstach. W swojej ocenie reakcji na pozwy Diddy’ego: SępCraig Jenkins napisał niedawno: „Nie możemy jednak dalej tak jak wcześniej uczyć kolejnego pokolenia, jak szukać slapsticku w przestępstwach na tle seksualnym”, odnosząc się do wyrażenia „Nie, Diddy”. Musimy zadać sobie to samo w niektórych momentach „Not Like Us”. Wyśmiewanie się z wyśmiewania rzekomego pedofila jest dość proste. Ale jeśli wierzyć zarzutom, oznacza to, że niektóre dziewczyny były wykorzystywane – co nie jest odkrywczą świadomością. I nawet jeśli w to nie wierzysz, koncepcja bycia ofiarą młodych dziewcząt w formie puenty jest dość pobieżna. Jak sobie z tym radzą fani „Not Like Us”, w tym ja?

Warto się zastanowić, jakie znaczenie dla jego dziedzictwa będzie miało wzmocnienie plotek na temat Drake’a i nastoletnich dziewcząt. Jest jednym z największych raperów wszechczasów, który pokonał piętno dziecięcego aktora, plotki o pisaniu duchów i przekonanie, że przegrał z Pushą T podczas ich beefu w 2018 roku – ale te zarzuty są znacznie poważniejsze. Czy piętno będzie miało znaczący wpływ na jego karierę? Co myślą jego powiązania korporacyjne? To wszystko się jeszcze okaże. Nawet jeśli Kendrick wspomniał o tym tylko po to, by wygrać beef, należy się liczyć z rozmową.

Warto zauważyć, że Drake stanowczo zaprzeczył zarzutom dotyczącym „The Heart Pt. 6” – w utworze, w którym podwaja swoje twierdzenie, że Kendrick zaatakował Alforda. Drake lekceważy jej rzekomy los w „Family Matters”, rymując: „Czy kładziesz ręce na swojej dziewczynie w samoobronie, bo jest większa od ciebie?” A na końcu „The Heart Pt. 6” – mówi – „Whitney, możesz mnie uderzyć, jeśli potrzebujesz przysługi”, tak jakby naprawdę chciał ją pocieszyć. Ale gdyby szanował kobiety, nie rozgłaszałby przed całym światem jej rzekomej traumy, oskarżając ją o posiadanie dziecka z jednym z najlepszych przyjaciół Kendricka. Wygląda na to, że nie chce być osobą publiczną. Wiele lat temu zamieściła na Tumblrze post, w którym zauważyła, że ​​„ukrywanie bólu to technika, którą opanowałam przez całe życie” i stwierdziła, że ​​po terapii „znowu słyszę własny głos”. Zamiast szanować jej prywatność, Drake bezdusznie zdecydował się zakłócić jej spokój ducha na rzecz wywyższenia się w rapowej wrzawie.

Warto przeczytać!  Sześć zapierających dech w piersiach momentów z Nissan Stadium w piątkowy wieczór

To typowe dla raperów-mężczyzn, którzy strzelają do przeciwników poprzez kobiety w ich życiu. Niedawno w dissie Chrisa Browna „Weakest Link” skierowanym do Quavo rapuje: „Przestań mówić o biciu dziewczyn, biłeś suki w windzie/Widzieliśmy taśmy, to jest dewastujące”, odnosząc się do rzekomego Incydent z 2021 r. pomiędzy Quavo i Saweetie. Bar musi być w piekle, gdy „Ty też bijesz kobiety” to akceptowalny kąt. Brown przechwala się także, że sypia z byłą Quavo, co jest dobrze znaną taktyką, która zakłada, że ​​kobiety są własnością i nie powinny mieć agencji, z którą mogą sypiać, z kim chcą. Bardzo często kobiety przywoływane są w rapowej wołowinie, by spłaszczyć je do podbojów seksualnych lub trywializować ich wykorzystywanie, a to drugie często odbywa się w taki sam sposób, w jaki zrobili to Kendrick i Drake, z gównianym kiczem filmowego antagonisty chcącego wykorzystać miłość bohaterki odsetki przeciwko nim. Każdy, kto ogląda, wie, że występy z miłym facetem to udawanie.

Trendy

Zarówno Drake, jak i Kendrick mają na swoim koncie godne pożałowania sojusze z ludźmi, którzy źle traktowali kobiety. Większość fanów rapu zdaje sobie sprawę, że jedynym powodem, dla którego którykolwiek z nich opowiada się obecnie przeciwko przemocy patriarchalnej, jest wpłynięcie na sąd opinii publicznej. Teraz fani chcą ocenić tę wojnę rapową na podstawie tego, kto faktycznie kogo skrzywdził, co jest rażącą dynamiką, która podkreśla, jak znormalizowana jest przemoc wobec kobiet. To było o wiele zabawniejsze, gdy skupiało się na żartach o włosach i wzroście.

Rap to w przenośni krwawa arena. Zostaną zadane niskie ciosy i nastąpi ekspozycja. Kiedy chodzi o ośmieszanie Ricka Rossa jako byłego funkcjonariusza więziennego lub umieszczanie starych zdjęć Prodigy na ekranie Summer Jam, wszystko jest sprawiedliwe, ponieważ chodzi o przeciwnika, który potrafi się utrzymać. Kiedy jednak oskarżenia padają na kobiety, które nie są osobami publicznymi i zamieniają się w trywialne molestowanie, wojna rozumów zmienia się w przyjęcie herbaciane w Shade Room, które dla nikogo nie jest zabawne. Kobiety nie są „wielkimi żartownisiami” ani pożywką dla „szachów, a nie warcabów” — to istoty ludzkie, które zasługują na wsparcie, wykraczające poza oportunistyczne sztuczki mające na celu zirytowanie blogosfery.


Źródło