Przewiduje się, że rynek frachtu i logistyki w Iraku
![Przewiduje się, że rynek frachtu i logistyki w Iraku](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/416870ff-5134-4fb2-8605-50f7b688dd33-770x470.png)
Hyderabad, 28 marca 2023 r. (GLOBE NEWSWIRE) — Zgodnie z nowym raportem z badań rynkowych zatytułowanym „Iraq Freight & Logistics Market – (2023 – 2028)”, oczekuje się, że rynek odnotuje CAGR >3,8%. Ministerstwo Mieszkalnictwa uznaje znaczenie zintegrowania krajowej strategii transportowej z ulepszeniami sieci drogowej.Irak ma znaczną sieć wiejskich dróg gruntowych i ponad 44 000 km utwardzonych autostrad.
Systemy autostrad i mostów są głównymi naziemnymi połączeniami transportowymi łączącymi Irak z sąsiadami. Wydajny system drogowy promuje handel wewnętrzny, pomaga turystom i łączy skupiska ludności kraju z podstawowymi usługami.
Co napędza wzrost tzw Rynek frachtu i logistyki w Iraku?
Światowa Organizacja Handlu (WTO) definiuje handel elektroniczny jako „elektroniczną produkcję, dystrybucję, marketing, sprzedaż lub dostawę towarów i usług”. W 2021 r. 75% ludności Iraku miało dostęp do internetu, a 61,4% korzystało z platform mediów społecznościowych.
- Sektor handlu elektronicznego w Iraku szybko się rozwinął w ostatnich latach.
- Branża ewoluowała od niszy zdominowanej przez osoby obeznane z technologią do usługi głównego nurtu dla przeciętnego irackiego konsumenta.
- Według badania Think Bank Iraq, 57% irackich internautów przynajmniej raz zrobiło zakupy online.
- Zwiększyło to zainteresowanie irackich liderów branży i inwestorów platformami e-commerce.
- Platformy takie jak Miswag zapewniły sobie miliony w rundach finansowania. Podczas gdy Orisdi zabezpieczył fundusze i umowy partnerskie z największą prywatną siecią telewizyjną w Iraku, Al Sharqiya.
- Iracki rynek e-commerce rozwija się. Według Statista w 2021 roku wyceniono go na 3,815 miliarda dolarów.
- Badanie to ma na celu odkrycie wzorców zakupowych wśród irackich konsumentów, od odkrywania produktów, przez wyszukiwanie online, po zamawianie i udzielanie informacji zwrotnych.
Według ekspertów branżowych ponad trzy czwarte (79,35%) respondentów zrobiło zakupy online w ciągu ostatnich trzech miesięcy, a 61,22% złożyło od jednego do trzech zamówień i wydało od 50 do 100 USD. Jeśli chodzi o Irakijczyków robiących zakupy online, takie liczby wskazują na wysoki popyt i obiecujące perspektywy.
Do obsługi logistyki w Iraku potrzebna jest infrastruktura:
Morze Chińskie rozciąga się przez Cieśninę Malakka, Ocean Indyjski, Morze Czerwone i Morze Śródziemne. Cele polityki BRI obejmują poprawę komunikacji między rządami, wdrażanie twardej i miękkiej infrastruktury, wzmacnianie więzi kulturowych poprzez wymianę akademicką, turystykę i inne działania oraz promowanie współpracy i integracji regionalnej.
Infrastruktura twarda obejmuje m.in. budowę węzłów transportowych i logistycznych, portów, elektrowni, rafinerii, sieci elektroenergetycznych. Miękka infrastruktura odnosi się do rozwoju standardów regulacyjnych, umów handlowych i tak dalej.
Irak otrzymał najwięcej inwestycji związanych z budownictwem w regionie Azji Zachodniej w 2021 r., z kwotą 10,5 mld USD na sfinansowanie różnorodnych projektów, od infrastruktury energetycznej i lotniczej, przez możliwości zielonej energii, po budowę dróg i szkół.
Kim są główni gracze w Rynek frachtu i logistyki w Iraku?
Rynek transportu towarowego i logistyki w Iraku jest rozdrobniony i obejmuje zarówno firmy międzynarodowe, jak i lokalne. Wśród głównych graczy w kraju są:
- Usługi wysyłkowe Al-Rashed United
- Firma Zarawa
- Logistyka Move One
- Crown Logistics LTD
- Guangzhou International
- Przejrzystość Co.
- Logistyka Arch Star
- Mateen Express i logistyka
- Szeraz Co.
- Globalna spedycja DHL
- Nippon Express Co.Ltd
- Dsv Globalny transport i logistyka
- Grupa Maersk
- CH Robinsona
Rostatnie wydarzenia na irackim rynku frachtu i logistyki:
W listopadzie 2022 r. AD Ports Group i Międzynarodowy Bank Rozwoju (IDB) z siedzibą w Iraku podpisały protokół ustaleń (memorandum of Understanding) w celu przeglądu możliwości portów i projektów logistycznych, które mogłyby usprawnić przepływy handlowe między Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi a Irakiem.
W lutym 2022 r. wiodąca międzynarodowa firma świadcząca usługi lotnicze i turystyczne, Dnata, osiągnęła znaczący kamień milowy w Erbil. Aby zdigitalizować procedury i zwiększyć efektywność operacji cargo w Iraku, firma wdrożyła system „OneCargo”.
Krótko mówiąc, Mordor Intelligence Market Research Report to obowiązkowa lektura dla start-upów, graczy branżowych, inwestorów, badaczy, konsultantów, strategów biznesowych i wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć tę branżę. Rzuć okiem na
O Wywiadu Mordoru:
Mordor Intelligence to firma zajmująca się badaniem rynku i doradztwem. W Mordor Intelligence wierzymy w przewidywanie efektów motyli, które mogą zmienić lub znacząco wpłynąć na dynamikę rynku.
Nasze raporty z badań rynkowych są wszechstronne i zawierają ekskluzywne dane, fakty i liczby, trendy oraz konkurencyjny krajobraz branży.
Mordor Intelligence na bieżąco śledzi branżowe trendy. Niektóre istotne raporty rynkowe od analityków, które mogą Cię zainteresować:
-
Irak Freight and Logistics Market_Mordor Intelligence
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/03/Przewiduje-sie-ze-rynek-frachtu-i-logistyki-w-Iraku.png)