Marketing

Przewodnik dla muzyków: Jak uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google

  • 8 lutego, 2023
  • 10 min read
Przewodnik dla muzyków: Jak uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google


Wyszukiwanie w wiadomościach w tym tygodniu oraz optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) stały się kluczowym elementem strategii marketingowej online niemal każdego artysty. Dowiedz się, jak pokazać siebie i swoje treści większej liczbie osób i uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

przez DITTO MUSIC

Muzycy i zespoły mogą zastosować te same kroki SEO w swojej muzycznej strategii marketingowej i wypychać swoją muzykę wyżej w wynikach wyszukiwania w Google. Aby pomóc Ci poprawić ranking witryny, przygotowaliśmy listę przydatnych wskazówek SEO, które możesz zastosować, aby Twoja muzyka pojawiała się wyżej i częściej w wynikach wyszukiwania w Internecie.


Jak sprawić, by muzyka pojawiała się w wyszukiwarce Google

Wyróżnienie się w Internecie jako muzyk jest trudniejsze niż kiedykolwiek w 2023 roku, ale istnieją strategie marketingowe, których możesz użyć, aby zwiększyć popularność swojej muzyki i wpłynąć na ranking wyszukiwania Google. Pomimo silnej konkurencji, wyszukiwanie podobnych artystów i nakreślenie celów swojej muzyki może naprawdę pomóc w maksymalnym wykorzystaniu działań SEO.

Zanim zaczniemy od wskazówek, jak najlepiej zoptymalizować muzykę i zawartość witryny, warto rozbić 2 główne rodzaje SEO, o których prawdopodobnie będziesz potrzebować, aby ulepszyć swoją muzykę. Pierwszym z nich jest SEO na stronie.

Co to jest SEO na stronie?

SEO na stronie obejmuje optymalizację witryny bezpośrednio z poziomu treści. Taktyki marketingowe na stronie zazwyczaj obejmują:

– Dodanie wybranych słów kluczowych na stronach

– Posiadanie lepszej strony niż obecni konkurenci

– Uczynienie Twojej witryny odpowiednią i godną zaufania

Co to jest SEO poza stroną?

Naprzeciwko SEO na stronie znajduje się SEO poza stroną. Być może już się domyśliłeś, ale SEO poza witryną polega na tym, co robisz poza witryną, która kieruje ludzi do Twojej marki i witryny.

Ten aspekt SEO zasadniczo opiera się na tym, jak promujesz swoją muzykę jako całość i może obejmować angażowanie fanów na forach Discord lub Reddit, posty w mediach społecznościowych i odsyłanie do Twojej witryny – pomyśl o biletach lub linkach do gadżetów. Wszystko to pomoże Ci zwiększyć ruch w witrynie i z czasem Twój ranking Google.

SEO dla muzyków: Jak uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google - Popraw swoją pozycję w Google


Jak wyznaczać cele SEO

Przed optymalizacją witryny pod kątem wyszukiwań Google ważne jest, aby poświęcić trochę czasu na dokładne określenie celów SEO. Czy Twoim głównym celem jest dotarcie do obecnych fanów, którzy wyszukują nazwę Twojego zespołu, czy też próbujesz zbudować grono fanów wśród osób, które przypadkowo natknęły się na Twoją witrynę, szukając ogólnych tematów muzycznych?

Nowi fani mogli natknąć się na Twoją muzykę na playliście Spotify lub zobaczyć Twój występ na letnim festiwalu i teraz chcą dowiedzieć się o Tobie trochę więcej. W tym miejscu przyda się silny ranking wyszukiwania, który pomoże im Cię znaleźć.

Warto przeczytać!  Faworyzowanie pociągów nad samolotami może być sprytne dla starszych linii lotniczych

Jak wybrać słowa kluczowe SEO

Po ustaleniu celów możesz zdecydować, jakie dokładnie słowa kluczowe SEO powinieneś starać się uszeregować. Może się to wydawać oczywiste, ale dobrym punktem wyjścia jest wybranie nazwy własnego zespołu.

Po wybraniu właściwych słów kluczowych do kierowania, uwzględnij je we wszystkich metadanych w swojej witrynie i treści. Postaraj się też podać synonimy słów kluczowych, aby uwzględnić różne wyszukiwane hasła, których Twoi fani mogą użyć, aby Cię znaleźć.


Twórz swoje treści

Twoje słowa kluczowe i metadane są oczywiście niezbędne, aby pomóc Ci uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google, ale najważniejszym czynnikiem, jeśli chodzi o SEO, są treści, które tworzysz i publikujesz.

Jeśli nie masz żadnych widocznych treści, nie będziesz miał szans na przyzwoity ranking wyszukiwania, więc nawet zakładając naprawdę podstawową stronę internetową z elektronicznym zestawem prasowym, niektóre Twoje dane kontaktowe i linki do Spotify pomogą ci rozpocznij swoją przygodę z SEO.

Oto lista tego, co powinieneś umieścić na swojej stronie internetowej:

– Twoja biografia artysty i wszelkie opisy prasowe

– Linki do Twojej muzyki

– Każdy towar, który sprzedajesz

– Wszelkie filmy i obrazy

– Twój kalendarz wycieczek

Aby naprawdę wyróżnić się na tle konkurencji, musisz tworzyć i udostępniać angażujące treści dla swoich fanów. Twoja witryna musi być pełna świetnych treści, które docenią twoi fani.

Mieszanka różnych typów treści to solidny początek, pamiętając o umieszczeniu dużej ilości tekstu tam, gdzie ma to sens. Upewnij się, że masz dobrze napisaną biografię muzyka i dodaj swoje zdjęcia i filmy, pamiętając o zatytułowaniu ich tekstem alternatywnym. Będziesz także chciał dodać wszystkie swoje programy i wydarzenia – dostarczając fanom jak najwięcej szczegółów.

Pamiętaj, że Twoja witryna powinna być najlepszym centrum zasobów muzycznych, więc aktualizuj ją i dostarczaj informacji. mokra nogaStrona docelowa zapewnia, że ​​fani od razu widzą linki do wszystkiego, czego potrzebują – linki do wszystkich mediów społecznościowych, dat tras koncertowych, gadżetów i link do ich listy mailingowej.SEO dla muzyków: jak uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarce Google — strona docelowa witryny Wetleg

Większość fanów szuka nowych sposobów interakcji z ulubionym wykonawcą lub treścią muzyczną. Z tego powodu Twoja strategia marketingowa powinna obejmować tworzenie treści, które zwiększają zaangażowanie fanów.

Aby uzyskać najlepsze wyniki, powinieneś tworzyć nowe strony dla każdego wydarzenia i każdego nowego wydania muzycznego. Strona powinna być zoptymalizowana pod kątem wszystkich wyszukiwań związanych z wydarzeniem lub muzyką.

Warto przeczytać!  Rynek oprogramowania do pozyskiwania funduszy dla organizacji non-profit odnotuje ogromny wzrost do 2029 r. |CiviCRM, GlobalGiving, Kiva

Notatka: algorytm Google faworyzuje treści dostępne na urządzeniach mobilnych. Upewnij się, że wszystkie Twoje treści ładują się szybko na urządzeniach mobilnych.

Jak wybrać dobrą nazwę domeny

Wybór dobrej nazwy domeny ma kluczowe znaczenie dla ułatwienia fanom i Google znalezienia Twojej witryny. Będziesz chciał się upewnić, że nazwa Twojej domeny ma oficjalny charakter, dzięki czemu jest ostatecznym domem dla wszystkich Twoich treści.

W większości przypadków domena taka jak twojanazwabandy.com lub bandnameofficial.com będzie dobrze działać w Twojej witrynie. Jest rzeczą oczywistą, że będzie to o wiele prostsze, jeśli masz unikalną nazwę zespołu!

Jeśli nazwa Twojego zespołu jest jednocześnie nazwą czegoś innego, możesz mieć trudności z pozycjonowaniem dla tego słowa kluczowego. Na przykład zespół z Dublina Inhalatornazwa witryny to www.inhalator.band.com, pomaga odróżnić ich stronę od innych, które zawierają informacje o rzeczywistych inhalatorach. Nieco inna grupa docelowa, którą można sobie wyobrazić.

Jak zoptymalizować treść

Optymalizacja tagów strony to prosty, ale bardzo skuteczny sposób na podniesienie pozycji w rankingu SEO.

Jednym z najważniejszych tagów strony, na którym należy się skoncentrować, jest tag tytułowy. Ta treść jest tym, co ludzie zobaczą, gdy Twoja witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania. Dobry tytuł będzie jasny i zwięzły – do około 60 znaków. Każda strona Twojej witryny powinna mieć unikalny tytuł i zawierać wybrane przez Ciebie słowa kluczowe.

Następny w kolejce jest tag opisu meta. Ten jest również używany przez wyszukiwarki na stronach wyników. To, czego potrzebujesz, to jasny i zwięzły opis zawartości strony, o długości około 120 znaków jako podstawowa praktyczna zasada.

Zapoznaj się z poniższą listą kontrolną SEO, aby zobaczyć, co powinieneś odhaczyć:

-Dodaj niestandardowe tagi tytułu i metaopisy do każdej strony swojej witryny

– Dodaj trochę treści pisemnej do każdej strony

– Uporządkuj każdą stronę za pomocą znaczników nagłówka h1 i h2

– Dodaj tekst alternatywny do swoich obrazów

– Nadaj każdej stronie opisową nazwę adresu URL

Zaleca się korzystanie z narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics i Spotify for Artists, aby pomóc w przygotowaniu treści. Upewnij się, że często aktualizujesz swoją witrynę, ponieważ roboty indeksujące Google (narzędzia, które przeglądają wszystkie Twoje treści) traktują priorytetowo unikalną treść podczas ustalania rankingu stron internetowych.

Jak zdobyć linki zwrotne do swojej witryny

Google klasyfikuje witryny na podstawie ich wiarygodności. Aby to zwiększyć, musisz mieć bezpieczne i odpowiednie witryny z linkami prowadzącymi do Twoich treści. Im więcej witryn zawiera linki do Twojej, tym wyżej będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania w Internecie.

Warto przeczytać!  Dzisiejsza giełda: po raporcie o zatrudnieniu najlepszy tydzień na Wall Street w 2023 r. kończy się bez skazy

Nie oznacza to jednak, że każdy link jest dobry. Musisz mieć autentyczne linki zwrotne ze świetnych treści na świetnych stronach internetowych, które są odpowiednie dla Twojego zespołu.

Świetnym przykładem godnego zaufania muzycznego linku zwrotnego jest recenzja z NME lub Vice. Ta wzmianka od renomowanego nazwiska jest naprawdę potężnym narzędziem, które może pomóc poprawić Twój ranking, a także zaprezentować Twoją muzykę nowym słuchaczom.

Nie musisz jednak siedzieć i czekać na idealne łącze zwrotne. Upewnij się, że wszystkie Twoje serwisy społecznościowe i każda platforma, na której jesteś obecny, zawiera linki do Twojej witryny. Postaraj się, na ile to możliwe i tam, gdzie to ma sens, upewnić się, że za każdym razem, gdy w sieci pojawia się wzmianka o Twoim zespole, znajduje się link do Twojej witryny.

Pamiętaj, aby umieścić link do swojej witryny, gdzie tylko możesz. Dodaj go do tych miejsc, aby zwiększyć ruch w swojej witrynie:

– Twoja biografia na Instagramie i odpowiednie historie

– Twoja strona na Facebooku

– Wszelkie opisy filmów z YouTube

– Twój profil na Twitterze

– Twoja biografia TikTok

– BIOS Spotify i Apple Music

– Twoje strony Bandsintown i Bandcamp

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, pomyśl o stworzeniu linktree lub linkfire, które pomieści wszystkie linki do Twojej muzyki i doda je do wszystkich Twoich biografii społecznościowych. Będziesz mógł dodać to do wszystkich swoich biografii społecznościowych i dodać elegancki wygląd swojej marce.

Utwórz kanał YouTube

Po Google YouTube jest drugą najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Zdecydowanie zalecamy aktywną obecność i promowanie swojej muzyki w YouTube. Posiadanie kanału YouTube, który regularnie aktualizujesz, przyciągnie fanów do Twoich treści i pozwoli skierować ich do Twojej witryny i innych linków.

Narzędzia wyszukiwania w YouTube umożliwiają optymalizację kanału i zrozumienie, czego szukają fani, pomagając aktualizować go w celu dostarczania odpowiednich treści. Pamiętaj, aby dodać playlisty do swojego kanału, ponieważ Google faworyzuje takie listy w swoich rankingach wyszukiwania.

Podczas tworzenia oficjalnego kanału wykonawcy uzyskasz również dostęp do ekskluzywnych statystyk wykonawców.


SEO jest kluczowym elementem marketingu muzycznego i wymaga aktualnego i odpowiedniego zarządzania treścią. To może być duże zadanie, ale jeśli będziesz w stanie nadążyć za najnowszymi trendami i sztuczkami SEO, zyskasz przewagę nad innymi podmiotami, które mogą nie być na szczycie swojej strategii marketingowej.


Źródło