Biznes

Przychody Ola Electric w pierwszym kwartale wzrosły o 29% do 1644 crore ₹, ponieważ dostawy przyspieszyły

  • 14 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Przychody Ola Electric w pierwszym kwartale wzrosły o 29% do 1644 crore ₹, ponieważ dostawy przyspieszyły


Spółka Ola Electric, która w zeszłym tygodniu zadebiutowała na giełdzie, odnotowała wzrost przychodów w ujęciu rok do roku o prawie 29%, 1644 crore w kwartale kończącym się w czerwcu, na co wpłynęło przyspieszenie dostaw skuterów, podczas gdy strata powiększyła się do 347 rupii.

Producent skuterów elektrycznych pod przewodnictwem Bhavisha Aggarwala odnotował przychód w wysokości 1598 crore w kwartale marcowym, przy stracie netto 416 crore. W analogicznym kwartale ubiegłego roku strata netto spółki wyniosła 267 milionów rupii.

Ola Electric zwiększyło dostawy swojego portfolio skuterów masowych (S1 X) w tym kwartale, co pomogło przyspieszyć wzrost, jak podano w oświadczeniu w środę. Istniejące portfolio produktów, w tym S1 Pro, S1 Air i S1 X+, również odnotowało silny popyt w tym kwartale.

Przeczytaj także | Ola Electric Bhavisha Aggarwala ma wypuścić na rynek swój pierwszy rower elektryczny 15 sierpnia: Oto wszystko, czego się spodziewamy

„Rosnąca skala operacji przyniosła firmie korzyści w postaci niższych kosztów produkcji i optymalizacji łańcucha dostaw. Te korzyści skali są dodatkowo wzmacniane przez skalowalną platformę firmy, opartą na rozwoju produktów i technologii produkcji, co skutkuje wysokim stopniem podobieństwa w jej produktach” — powiedziała firma.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Akcje spółki Ola Electric były notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych (NSE) po cenie emisyjnej 76 w piątek. Od tego czasu akcje rosną, osiągając życiowy szczyt prawie 130 we wtorek przed spadkiem. W środę akcje zamknęły się 2,6% wyżej na 110,99 na giełdzie NSE.

Oferta sprzedaży (OFS) do 84 941 997 akcji zwykłych i nowa emisja do Wiodący producent pojazdów elektrycznych (EV) w kraju zainwestował w pierwszą ofertę publiczną (IPO) kwotę 5500 crore.

Przeczytaj więcej | Ola Electric ponosi odpowiedzialność za bycie opiekunem publicznych pieniędzy: CEO Bhavish Aggarwal po debiucie na giełdzie

Firma Ola Electric poinformowała również o zamiarze zamontowania ogniw w swoich pojazdach do pierwszego kwartału roku obrotowego 2026. Pozwoli to firmie zmniejszyć zależność od importowanych podzespołów i obniżyć koszty produkcji.

„Ogniwo było bardzo ważnym elementem naszej strategii obniżania kosztów i w rezultacie większej penetracji pojazdów elektrycznych w Indiach. Ogniwo stanowi około 30-35% kosztów pojazdu. Gdy zaczniemy produkować je w Indiach, z czasem uważamy, że możemy zaoszczędzić ponad 20% z tych 30%, a wszystko to przełoży się na wynik końcowy” — powiedział Aggarwal, założyciel i dyrektor generalny firmy (CEO), przemawiając na wirtualnej konferencji prasowej w środę wieczorem.

Warto przeczytać!  Hindenburg: Hindenburg twierdzi, że szef SEBI miał udziały w spółkach offshore powiązanych z Adani

Według Aggarwala ogniwa zostaną w pełni przetestowane i zintegrowane z pojazdami firmy do pierwszego kwartału roku obrotowego 2026. „Wyprodukowaliśmy ponad 30 000 ogniw i z miesiąca na miesiąc zwiększamy produkcję” — powiedział.

Dodał, że w kolejnych kwartałach zobaczymy stopniową poprawę marży brutto, przy czym największa zmiana w marży brutto nastąpi, gdy firma zacznie produkować własne ogniwa, których produkcja już się rozpoczęła.

W czwartek firma planuje wprowadzenie na rynek serii motocykli w segmencie masowym i premium, które, jak twierdzi Aggarwal, zostaną dostarczone do końca bieżącego roku obrotowego.

Aggarwal zauważył, że struktura kosztów motocykli i marże brutto zaczną się tam, gdzie skuter już jest. „Nasze motocykle są zbudowane na tej samej platformie co nasze skutery. Tak więc wiele komponentów, takich jak elektronika, ogniwa i akumulatory, silnik i układ napędowy — wszystkie są takie same jak w skuterze”.

„Moc produkcyjna, którą posiadamy, jest zamienna w przypadku skuterów i motocykli. Nie będziemy więc musieli dokonywać żadnych dużych nakładów inwestycyjnych, aby skalować motocykle do istniejących mocy produkcyjnych, które mamy” – dodał.

Warto przeczytać!  Bajońskie sumy za auto, które samo się psuje

Złap wszystkie wiadomości biznesowe, wiadomości korporacyjne, najnowsze wydarzenia i najnowsze aktualizacje wiadomości na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe.

WięcejMniej


Źródło