Nauka i technika

Przychody z reklam w YouTube mają wzrosnąć do 30,4 mld USD

  • 30 maja, 2023
  • 5 min read
Przychody z reklam w YouTube mają wzrosnąć do 30,4 mld USD


YouTube dociera do połowy wszystkich użytkowników internetu na całym świecie (2,07 miliarda), a każdego dnia w YouTube ogląda się ponad miliard godzin wideo, mimo że spowolnienie na rynku reklamy cyfrowej mocno go dotknęło.

Źródło © rawpixel YouTube dociera do połowy wszystkich użytkowników internetu na całym świecie (2,07 miliarda), a każdego dnia w YouTube ogląda się ponad miliard godzin filmów

Źródło © rawpixel 123rf YouTube dociera do połowy wszystkich użytkowników internetu na całym świecie (2,07 miliarda), a każdego dnia na YouTube ogląda się ponad miliard godzin filmów

YouTube dociera do połowy wszystkich użytkowników internetu na całym świecie (2,07 miliarda), a każdego dnia w YouTube ogląda się ponad miliard godzin wideo, mimo że spowolnienie na rynku reklamy cyfrowej mocno go dotknęło.

Tak wynika z najnowszego raportu Warc Media Platform Insights, który zawiera przegląd kluczowych punktów danych, które reklamodawcy powinni znać na temat YouTube, obejmujących inwestycje, konsumpcję i wyniki.

Okazało się, że platforma pozostaje popularna wśród konsumentów, zajmując silną pozycję na rynku internetowej reklamy wideo.

Alex Brownsell, szef ds. treści w Warc Media, mówi: „To był trudny 12-miesięczny okres dla YouTube, który coraz częściej walczy na dwóch frontach, z platformami z krótkimi filmami, takimi jak TikTok, oraz z długimi streamerami treści w podłączona przestrzeń telewizyjna. Jednak wraz z poprawą warunków handlowych w reklamie cyfrowej YouTube może spodziewać się poprawy wzrostu przychodów”.

Warto przeczytać!  Uczenie maszynowe identyfikuje leki, które mogą potencjalnie pomóc palaczom rzucić palenie

Przyspieszenie wzrostu przychodów YouTube

Światowe spowolnienie inwestycji w reklamę cyfrową miało wpływ na całą branżę. Jednak YouTube został uderzony mocniej niż większość.

Przychody z reklam w czwartym kwartale 2022 r. spadły o 8,8% rok do roku, ponieważ marketerzy przenieśli inwestycje do mediów detalicznych i wyszukiwania, walcząc z TikTok, Instagram Reels i Apple ATT.

Jednak w tym roku przychody YouTube z reklam wzrosną o 4,0% do łącznej kwoty 30,4 mld USD. To ponad dwukrotnie więcej niż tempo wzrostu odnotowane w 2022 r., a przychody z reklam mają wzrosnąć w drugiej połowie tego roku.

Według Kepios zasięg reklam dla dorosłych w YouTube szacuje się na 2,07 miliarda, prawie dwa razy więcej niż odpowiednio TikTok i Instagram.

Gdy warunki handlowe staną się bardziej sprzyjające, Warc Media prognozuje, że wzrost przychodów YouTube przyspieszy o 10,3% w 2024 r., osiągając 33,5 mld USD do końca roku.

Przychody z reklam w YouTube mają wzrosnąć do 30,4 mld USD – ponad dwukrotnie więcej niż w 2022 r

Wykuwanie głębszych połączeń

Platforma wideo należąca do Alphabet aktywnie poszukuje sposobów na nawiązywanie głębszych relacji z widzami, twórcami i markami za pomocą wieloformatowych strategii wideo.

YouTube stawia na pierwszym miejscu zaangażowanie w filmy Short i Connected TV oraz wprowadza innowacje, oferując niemożliwe do pominięcia reklamy z lat 30. i „wstrzymywanie wrażeń” w telewizji, aby pomóc marketerom angażować odbiorców na różnych urządzeniach i osiągać zarówno wyniki, jak i cele związane z budowaniem marki.

Warto przeczytać!  Od jednego hodowcy do drugiego: jak dane genomiczne mogą przekształcić Twój program hodowlany

Podczas gdy YouTube Shorts (filmy trwające 60 sekund lub krócej) dadzą marketerom więcej możliwości dotarcia do nowych odbiorców, 50 miliardów dziennych widzów Shorts jest nieco poniżej 140 miliardów dziennych wyświetleń osiąganych przez Instagram Reels, podczas gdy osoby poniżej 18 roku życia wydają średnio 60 % dłużej na TikTok niż w przypadku treści YouTube.

Handel detaliczny pozostaje najważniejszą kategorią inwestycji w reklamę w YouTube: zgodnie z danymi Warc Media sprzedawcy detaliczni mają wydać w tym roku 4,1 mld USD na reklamy w YouTube, co stanowi wzrost o 4,6% w porównaniu z 2022 r.

Jednak wzrost w innych sektorach był trudniejszy do osiągnięcia. Dane Warc Media prognozują wzrost w tym roku w technologii i elektronice (+8,0%) oraz przyborach toaletowych i kosmetykach (+4,3%).

Przychody z reklam w YouTube mają wzrosnąć do 30,4 mld USD – ponad dwukrotnie więcej niż w 2022 r

Najpopularniejsza amerykańska usługa przesyłania strumieniowego z reklamami

W Stanach Zjednoczonych YouTube wyprzedził Netflix w 2022 r., według Nielsena, i jest najpopularniejszą usługą przesyłania strumieniowego z reklamami w USA, odpowiadając za 22,9% oglądalności OTT w marcu 2023 r.

Jest to również najpopularniejszy kanał używany przez przedstawicieli pokolenia Z w Stanach Zjednoczonych do śledzenia wiadomości sportowych, aw zeszłym roku był to najpopularniejsza platforma do słuchania muzyki i podcastów w Stanach Zjednoczonych.

Warto przeczytać!  Czy hormony mogą powodować dysforię płciową?

Region APAC to kluczowy region rozwoju YouTube – od zakupów na żywo i krótkich filmów po gry. Wysoka penetracja mobilna w regionie, zaawansowany handel elektroniczny i kultura influencerów pomogły ukształtować globalną strategię YouTube.

Ankieta firmy Warc przeprowadzona wśród marketerów z regionu Azji i Pacyfiku (APAC) wykazała, że ​​YouTube jest najpopularniejszą platformą do wyświetlania treści cyfrowych.

Prawie połowa (49%) marek w regionie wyświetla reklamy displayowe w YouTube. Wydaje się jednak mniej atrakcyjna dla marketerów z regionu APAC (17%) z perspektywy reklamy, którą można kupić.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Kantar, YouTube zapewnia wpływ na markę w sposób bardziej ekonomiczny niż jakakolwiek inna platforma wideo, zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej.


Źródło