Technologia

Przyciski wracają, hurra!

  • 7 maja, 2023
  • 5 min read
Przyciski wracają, hurra!


Ostatnim razem, gdy brytyjski monarcha był koronowany w 1953 r., życie w Wielkiej Brytanii było znacznie gorsze niż obecnie. Jedzenie było okropne. Wszyscy palili. Smog był gęsty i zabójczy.

Ale jedną rzeczą, którą mieli w latach pięćdziesiątych, były pokrętła, przez co rozumiem przyciski, pokrętła i inne fizyczne wypukłości, które można było przekręcić lub szturchnąć, aby sterować wszystkim, od telewizora po radio samochodowe.

Przypomniałem sobie to tydzień temu, kiedy wypożyczyłem samochód, w którym prawie każdy przycisk został zastąpiony ekranem dotykowym, tak zdumiewającym, że prawie zjechałem z drogi, próbując zmienić stację radiową.

Dobrą wiadomością jest to, że w niektórych częściach przemysłu samochodowego przyciski wracają.

Fizyczne przełączniki podobno powrócą w nowych SUV-ach Porsche Cayenne i Volkswagenach. Tymczasem Hyundai i inni producenci samochodów przyjazny dla przycisków twierdzą, że będą unikać tego, co krytycy nazywają „przerażającymi”, „głupimi” i „przerażającymi” ekranami dotykowymi.

Mniej dobrą wiadomością jest to, że siły, które niepotrzebnie zniszczyły tak wiele pokręteł, wciąż są bardzo żywe, nie tylko niewolnicza wiara w wyższość nowej technologii. Pytanie brzmi: dlaczego? Po co upierać się przy urządzeniach, o które nikt nie prosił i których wielu kierowców aktywnie nienawidzi, zwłaszcza jeśli mogą być mniej bezpieczne?

Warto przeczytać!  Motorower Luna powraca jako EV: potwierdza CEO

Jedynym człowiekiem, który wie, jest Ian Callum, wielokrotnie nagradzany brytyjski projektant samochodów, który był dyrektorem ds. projektowania Jaguara przez 20 lat, do 2019 roku.

Callum, który również projektował dla Forda i Astona Martina, powiedział mi w zeszłym tygodniu, że rozwój ekranów dotykowych rozpoczął się od ekranów nawigacji satelitarnej ponad 15 lat temu. Tesla wzmocnił ten trend, sprzedając samochody z niewiele więcej niż gigantycznym tabletem na desce rozdzielczej, co zachwyciło wielu jego kolegów.

„Wielu ludzi zajmujących się marketingiem myślało:„ To wspaniała rzecz, to nowoczesna technologia i dlatego powinniśmy pójść w ich ślady ”.

Callum podziwia prostotę i minimalizm projektu Tesli i bynajmniej nie jest technofobem. Ale spędził dużo czasu walcząc z tym, co, jak mówi, było „ogromną presją”, aby umieścić większość funkcji na ekranach dotykowych, w tym ogrzewanie, klimatyzację, wentylację i inne. „Opierałem się do momentu przejścia na emeryturę”.

Koszt częściowo wyjaśnił presję, z jaką się zmagał. Eksperci twierdzą, że ekrany mogą być znacznie tańsze niż wiele fizycznych przycisków. Ale Callum mówi, że to nie był główny czynnik napędzający.

Warto przeczytać!  Chipset Qualcomm Snapdragon 8 Gen 4 zorientowany na sztuczną inteligencję zostanie wprowadzony na rynek w październiku: czego się spodziewać

Newsletter „Working It”.

Zapisz się do biuletynu Working It, aby otrzymywać wszystko, czego potrzebujesz, aby awansować w pracy, w swojej skrzynce odbiorczej w każdą środę

„Prawdziwą motywacją była ta widoczna technologia, która naprawdę spodobała się marketingowcom” — mówi, dodając, że ciągle mówiono mu, aby projektował na coraz większe ekrany.

Jego obawa przed przejęciem ekranu dotykowego wynikała ze zrozumienia, że ​​dotykowa natura fizycznych przełączników jest instynktownie atrakcyjna i że można łatwo użyć przycisku bez odrywania wzroku od drogi.

To jest kluczowy punkt. Jedna rzecz, jeśli zajmuje trochę czasu, aby dowiedzieć się, jak poruszać się po ekranie dotykowym w pralce, ale zupełnie inna, jeśli jesteś na ruchliwej autostradzie.

Testy przeprowadzone w zeszłym roku przez szwedzki magazyn motoryzacyjny pokazały, dlaczego. Ujawnili, że kierowca 17-letniego Volvo z fizycznymi przyciskami osiągający prędkość 68 mil na godzinę potrzebował zaledwie 10 sekund, aby wykonać serię zadań: włączyć radio, ustawić je na określoną stację, włączyć odmrażacz i tak dalej.

W Tesli Model 3 zajęło to 23,5 sekundy, a nawet dłużej w BMW iX i innych nowoczesnych samochodach, które straciły przyciski do ekranów dotykowych.

Warto przeczytać!  Aby wykonać zamówienie CCI, Google przygotowuje nową umowę z producentami telefonów w Indiach

Elektryczny kierowca MG Marvel R potrzebował prawie 45 sekund, po czym samochód przejechał 1372 metry – ponad czterokrotnie więcej niż starsze Volvo. (Wszyscy kierowcy mieli czas na zapoznanie się z samochodami.)

Ekran dotykowy ma oczywiście swoje miejsce. Żaden smartfon nie mógłby bez niego działać. Ale to miejsce niekoniecznie znajduje się na kawałku ciężkiego metalu poruszającego się z dużą prędkością. Zapytaj US Navy. W 2019 roku powiedział, że wraca do fizycznych przepustnic na swoich niszczycielach po tym, jak śledczy odkryli, że złożony system ekranu dotykowego przyczynił się do śmiertelnej kolizji u wybrzeży Singapuru.

Ludzie są zaprogramowani do cenienia nowości, ale możemy też zrozumieć związane z nimi ryzyko. Sieci społecznościowe już pokazały nam to, co generatywna sztuczna inteligencja grozi teraz potwierdzeniem: nowa technologia nie zawsze jest pomocna, a nawet neutralna. Nie zawsze jest to nawet nasz przyjaciel.

pilita.clark@ft.com


Źródło