Marketing

Przygotuj się na szczyt sezonu z TikTokiem

  • 30 maja, 2023
  • 6 min read
Przygotuj się na szczyt sezonu z TikTokiem


Czarny piątek może być jeszcze za pół roku, a Boże Narodzenie jeszcze dalej na horyzoncie, ale czas zacząć planować kampanie już teraz. To nadrzędne przesłanie z „TikTok Download: Peak Season”, seminarium internetowego, które bada, w jaki sposób marki mogą odblokować pełny potencjał TikTok, aby uzyskać maksymalne zyski.

Godzinne webinarium to a smörgåsbord na wynos i wskazówek, jak dotrzeć do dziesiątek milionów użytkowników przewijających się na TikTok w poszukiwaniu okazji, prezentów i inspiracji w szczytowym okresie Czarnego Piątku, Cybernetycznego Poniedziałku, Świąt Bożego Narodzenia i styczniowych wyprzedaży.

Być przygotowanym
„Podczas gdy nasza społeczność przewija TikTok, odkrywa także nowe marki i kategorie, od urody i mody, po technologię, artykuły gospodarstwa domowego i nie tylko” — powiedział Tamsin Vincent, lider ds. strategii marki w TikTok UK.

Badanie przeprowadzone w 2022 r. przez Fairing wykazało, że 15% wszystkich odkryć produktów w kanałach medialnych, e-mailach i ustnie zaczyna się na TikTok, podczas gdy kolejny raport z 2022 r, autorstwa Dirt, odkrył, że marki są zapamiętywane o 40% lepiej na TikTok niż na innych platformach. Najwyraźniej istnieje ogromna szansa dla marek, które chcą kreatywnie zwiększyć sprzedaż w szczycie sezonu; wystarczy spojrzeć na niesamowite 54 miliardy wyświetleń #TikTokMadeMeBuyIt, aby zdać sobie sprawę, że TikTok to ogromna społeczność głodnych konsumentów.

„Aby więc jak najlepiej wykorzystać ten sezon, marki naprawdę muszą być przygotowane z wyprzedzeniem” — powiedział Vincent.

Dzięki pakietowi produktów i rozwiązaniom TikTok współpracuje ze sprzedawcami detalicznymi, agencjami i markami handlu elektronicznego, aby zapewnić im rozwój na platformie. Ma trzy filary: 1) Ustawiony na sukces; 2) Kreatywność, która konwertuje; 3) Pomiar.

Warto przeczytać!  Co obiecują siły rynkowe?, Uddin Ifeanyi

Przyjrzyjmy się, jak działają.

Przygotuj się na sukces
„Ustanowienie połączeń danych ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej kampanii w tym szczycie sezonu” — powiedziała Luisa Richardson, strateg ds. marki w TikTok Europe.

Dlaczego więc połączenia danych są najważniejsze? Zwiększają możliwości pomiaru, targetowania i optymalizacji. „Tankowanie jest bardzo ważne” — mówi Richardson. „To pozytywne koło. Im więcej zasilisz nasz system wiarygodnymi danymi, tym lepiej będzie on napędzał konwersje Twojej firmy”.

Po nawiązaniu tych połączeń danych TikTok pozwala markom osiągnąć swoje cele na całej ścieżce za pośrednictwem pakietu menedżera. Dwa kluczowe narzędzia to generowanie potencjalnych klientów, które pozwala przyciągnąć odbiorców na długo przed Czarnym Piątkiem lub drugim dniem Świąt Bożego Narodzenia, oraz reklamy zakupów wideo (VSA), które pozwalają realizować cele na całej ścieżce.

„Kiedy wprowadzono VSA, było to dla nas świetne, ponieważ pozwoliło nam stworzyć kolejną część naszych kampanii konwersji w ramach TikTok” — powiedział panelista Jamie Connolly, płatny lider społecznościowy w The Very Group. „Kiedy po raz pierwszy przetestowaliśmy kampanie korzystające z VSA z kampaniami, w których nie mieliśmy VSA, stwierdziliśmy, że zwiększamy zwrot z nakładów na reklamę [ROAS] o 12%. Tak więc naprawdę miały namacalny wpływ na zwiększenie popytu na nas”.

Produkt TikTok do optymalizacji opartej na wartości (VBO) umożliwia markom optymalizację kampanii pod kątem użytkowników o większej wartości na platformie. Warto też: kampanie korzystające z VBO osiągają o 36% wyższy ROAS.

Dowiedz się, jak przyspieszyć sprzedaż od kanału Dla Ciebie do kasy, korzystając z tego pomocnego centrum, które zawiera wszystko, co musisz wiedzieć o naszym nowym produkcie, reklamach produktowych wideo.

Warto przeczytać!  Dlaczego Państwa strategia marketingowa na rok 2023 potrzebuje wydarzeń

Kreatywność, która konwertuje
„Większość ludzi myśli, że kreatywność służy tylko budowaniu marki” — powiedział Salar Tavakoli Anaraki, menedżer ds. partnerstw agencyjnych w TikTok Nordics. „Jednak wiemy, że kreatywność jest równie ważna dla marketerów efektywnościowych. Często widzimy, jak marketerzy zajmujący się efektywnością skupiają się wyłącznie na danych, ale techniczna strona marketingu efektywnościowego staje się coraz bardziej zautomatyzowana. Oznacza to, że kreatywność stanie się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. A jeśli chodzi o kreatywność, musi ona wywierać wpływ, angażować i zapewniać rozrywkę”.

„Numer jeden musi być kreatywny” — powiedział panelista Jess Dickenson, COO w Precis Digital UK. „Tam jest bardzo konkurencyjna i musisz się wyróżniać, więc naprawdę warto inwestować w kreatywność, zwłaszcza jeśli masz długi czas realizacji”.

Anaraki podzielił się serią wskazówek, które pomogą Ci uzyskać dobrą kreatywność: przejście na tryb lo-fi zwiększa chęć zakupu o 12%, nagrywanie w wysokiej rozdzielczości zapewnia ogromny wzrost konwersji o 312%, a wykorzystanie dźwięku zwiększa liczbę konwersji o 16%.

Dla marketerów wydajnościowych, którzy chcą być bardzo kreatywni, niezbędne jest przejście na natywną technologię z wykorzystaniem muzyki, przejść, emotikonów i tekstu. Reklamy natywne odnotowują 47% wzrost liczby podejmowanych działań – kliknięć i udostępnień – w stosunku do reklam innych niż natywne. Ważne jest również, aby Twoja strategia kreatywna obejmowała dopasowanie przekazu do każdego etapu ścieżki: treści, które koncentrują się na powiązanych problemach, pomagają zwiększyć świadomość, podczas gdy wskazówki, hacki i pytania mogą zwiększyć interakcje, a oferowanie ekskluzywnych promocji zwiększy liczbę konwersji.

Warto przeczytać!  Przewiduje się, że do 2030 r. rynek monitoringu mediów telewizyjnych wzrośnie o CAGR na poziomie 17%, koncentrując się na najważniejszych kluczowych graczach: Agility PR Solutions, Brand24 Global, Cision

„Treści natywne sprawdzają się u nas najlepiej. To naprawdę napędza wydajność” — powiedział Connolly. „Na przykład frytkownice powietrzne stały się ogromną rzeczą w ciągu ostatniego roku, a kiedy robimy hacki i przepisy kulinarne dotyczące frytkownic, zawsze jest to treść, która działa najlepiej. W modzie wszystko zależy od tego, jak można nosić strój i używać hashtagów, takich jak #GetReadyWithMe i #WaysToWear”.

Wykorzystaj moc sprzedaży ukierunkowanej na wyniki dzięki temu przewodnikowi, który przeprowadzi Cię przez kluczowe taktyki platformy i pokaże, jak tworzyć historie, które sprzedają.

Pomiar
Raport Fospha z 2022 r. dotyczący atrybucji w czwartym kwartale przypisuje TikTokowi 8,8-krotnie większy przychód ze sprzedaży niż model analityczny Google dotyczący ostatniego kliknięcia, a także 20% wyższy ROAS w porównaniu z mieszanym ROAS reklamodawców na wszystkich innych platformach.

„Wiemy, że pomiary wykraczają poza ostatnie kliknięcie” — mówi Anaraki. „Tak więc korzystanie z narzędzi pomiarowych może pomóc markom udowodnić skuteczność TikTok jako części ich marketingu mix. Wiemy, gdzie i jak doszło do konwersji, i możemy przeanalizować rzeczywisty przyrostowy wpływ Twoich kampanii konwersji na niższych ścieżkach”.

Ten łatwy w przekąsce przewodnik pomoże Ci oszacować rzeczywisty wpływ Twoich reklam TikTok, w tym rozwiązania pomiarowe, które oferujemy, aby udowodnić, że TikTok idealnie pasuje do Twojej mieszanki marketingowej.

Aby uzyskać więcej wskazówek i szczegółów na temat tego, jak TikTok może pomóc Twojej marce wykorzystać kluczowe momenty i zmaksymalizować zwroty w szczycie sezonu, obejrzyj webinarium tutaj.


Źródło