Przyjaciele w suchych miejscach: zwiedzanie Nashville podczas wycieczki grupowej na trzeźwo

• 23 grudnia, 2023

Nashville to dziwne miejsce, które warto odwiedzić na trzeźwo.

Podczas mojej pierwszej nocy w mieście, patrząc na Lower Broadway, jestem otoczony neonami, kakofonią konkurencyjnych gitar elektrycznych i ludźmi, którzy wiedzą, jak się bawić. Oni śpiewają. Są to nieznajomi, którzy przybijają piątki. Są pijani. Nie jestem.

Jako osoba niepijąca alkoholu przyjechałam do Music City po… muzykę! Oczywiście znałem reputację Nashville ze względu na życie nocne. Byłem podekscytowany możliwością zwiedzania Honky Tonk Highway, pasa barów oferujących bezpłatne występy na żywo – nie tylko country, ale także rock, blues i nie tylko – za cenę napiwku dla zespołu. Zjedz wspaniałe południowe jedzenie. Może nauczę się tańczyć na linie.

Nashville jest także stolicą wieczorów panieńskich w Ameryce, a może i na świecie. Na niektórych głównych ulicach jest więcej „tawern pedałowych” niż taksówek. Popularna całodobowa restauracja ma całodobową koncesję na sprzedaż alkoholu. Lower Broadway wygląda jak Las Vegas w dziesięciogalonowym kapeluszu.

Nigdy nie bałem się podróżować na trzeźwo. Nawet gdy jestem jedyną osobą otoczoną przez pijących, znajduję sposoby na dobrą zabawę. Czasem jednak bycie dziwną osobą w grupie może być uciążliwe, szczególnie w środowisku tak przesiąkniętym alkoholem jak Lower Broadway. Dlatego zdecydowałem się spróbować podczas tej wycieczki czegoś innego: mojej pierwszej wycieczki bezalkoholowej.

Nazywa się Friends in Dry Places i jest trzydniową wycieczką w małej grupie organizowaną przez biuro podróży Darci Murray z siedzibą w Kolumbii Brytyjskiej. Jej firma Hooked: Alcohol-Free Travel obsługuje rosnący rynek podróżnych pragnących spędzić wakacje na trzeźwo. Nie jest to pierwsza agencja, która to robi, ale stanowi część nowego stylu trzeźwego podróżowania, który uwzględnia wiele różnych powodów, dla których ktoś może chcieć tego rodzaju podróży.

„Istnieją inne trzeźwe biura podróży, ale skupiają się na powrocie do zdrowia” – wyjaśnił mi Darci przed wyjazdem. „Niektórzy organizują spotkania, inni skupiają się na odosobnieniu z jogą itp. Ale nie musisz być (odzyskującym) alkoholikiem, aby nie pić alkoholu. Naszym celem jest uzależnienie Cię od zdrowych nawyków i umożliwienie Ci jak największej liczby zdrowych doświadczeń podczas w pełni zmysłowej przygody, którą wspólnie przeżywamy.”

Warto przeczytać!  Popularne plaże, miasta Meksyk, Jamajka

I tak oto w sobotni wieczór znalazłam się wśród bachanaliów Nashville, nie w barze, ale na tylnym siedzeniu podniesionego Monster Trucka, biorąc udział w absurdalnie zabawnej wycieczce krajoznawczej w towarzystwie innych kobiet takich jak ja, tu dla muzyki oraz śmiech i przygoda. W naszej pięcioosobowej grupie tylko ja byłem wolny od alkoholu przez całe życie. Niektórzy porzucili alkohol i po raz pierwszy rozpoczęli trzeźwość. Inni pili i dla odmiany chcieli spędzić czyste wakacje. Mieliśmy różne powody, aby dołączyć, ale wszyscy mieliśmy ten sam cel: wycisnąć z Nashville jak najwięcej zabawy bez picia alkoholu.

Przygody w pełni zmysłowe

Z punktu widzenia trzeźwego podróżnika zajęcia w ciągu dnia to świetny sposób na poznanie nowego miasta. Nie ma kaca, z którego można się otrząsnąć, można po prostu wstać i wyjść, podczas gdy tłumy jeszcze śpią.

Nashville jest bogate w atrakcje, które wpisują się głęboko w historię jednego z największych muzycznych miast Ameryki. Dołożyliśmy należytej staranności, odwiedzając Opry House, Johnny Cash Museum i Country Music Hall of Fame, które są świetnymi miejscami na spędzenie czasu na trzeźwo w Nashville. Ale „w pełni zmysłowa” filozofia Murraya oznacza także zanurzenie się w bardziej praktyczne doświadczenia.

Któregoś popołudnia mieliśmy okazję zakasać rękawy w Hatch Show Print, historycznym sklepie z prasą typograficzną w Nashville, który utrzymuje przy życiu klasyczne amerykańskie plakaty w dużym warsztacie schowanym z boku Country Music Hall of Fame. Zaglądając przez szklane ściany ich miejsca pracy, można niemal poczuć zapach atramentu używanego na zabytkowych prasach przez młodych pracowników, którzy produkują małe serie plakatów koncertowych, używając technik i twardych czcionek z końca XIX wieku.

W małej klasie za sklepem nasza grupa została poproszona o stworzenie własnych plakatów. Ostrożnie nałożyłem tusz na wałek i przesunąłem go po warstwie drewnianych klocków, po czym zachęcono mnie do dociśnięcia cylindra niezbyt mocno i niezbyt delikatnie, po czym klikałem nim raz w przód i w tył, niczym stara maszyna do obsługi kart kredytowych. I voila! Miałem swój własny nadruk Hatch Show, co uczyniło mnie częścią wielowiekowej spuścizny amerykańskiej grafiki. Nie sugeruję, że nie możesz tego zrobić po kilku drinkach alkoholowych. Ale prawdopodobnie nie byłoby to coś, co zrobiłbym sam lub z kumplami od alkoholu. A teraz miałem wyjątkowe dzieło sztuki z Nashville, które mogłem zabrać do domu.

Warto przeczytać!  Cztery europejskie miasta nagrodzone za zwiększenie ruchu rowerowego

Fałszywy róż przez cały dzień

Podobnie jak w większości dynamicznych miast, w Nashville znajduje się coraz więcej barów i restauracji serwujących opcje bezalkoholowe i niskoalkoholowe. Podczas naszej wycieczki obiecaliśmy, że spróbujemy najpopularniejszych mocktaili w Nashville, co bardzo mnie ekscytuje.

Przybywając na brunch do pięknego Hampton Social, pierwszą rzeczą, którą zobaczyłem, była ściana sztucznych kwiatów z neonem promującym „Rosé All Day”. A jednak nawet tutaj, w centrum Bachelorette Brunch, w menu znajdowała się sekcja pysznych drinków zero-proof. Zamówiłem The Lighthouse – lekką i aromatyczną lemoniadę z rozmarynem w ładnym szklanym flecie. Moi towarzysze podróży pozostali przy motywie Hampton z Sparkling Rosé, zachwycającą wersją bezalkoholową.

Następnie kontynuowaliśmy naszą własną wersję pełzania po barze. Do gorącego różowego baru przy basenie White Limozeen z motywem Dolly Parton na szczycie hotelu Graduate, gdzie barmani przygotowywali dla nas niestandardowe koktajle z domowymi krzewami i syropami. Do Martin’s BBQ Joint, gdzie „odkryłem” Nehi Peach Soda, napój bezalkoholowy, którego historia na południu Ameryki sięga 1924 roku. Przez lata obserwowałem, jak moi miłośnicy piwa kumple ekscytują się próbowaniem lokalnych napojów i podobało mi się robiąc to samo.

Nawet bardziej niż różnorodność i jakość napojów bezalkoholowych w Nashville, zabawne było to, że wszyscy w grupie nadawaliśmy na tych samych falach. Mogliśmy spróbować nawzajem drinków, a potem kibicować naszym dobrym życiowym decyzjom, które nas tutaj sprowadziły. To był ten rodzaj koleżeństwa, o którym nawet nie wiedziałem, że mi brakowało.

Autostrada Honky Tonk

Żyję muzyką na żywo i nie mam zamiaru z niej rezygnować nawet jako niepijący. Zdaję sobie sprawę, że nie dla wszystkich jest to takie proste, szczególnie dla tych, którzy przechodzą rekonwalescencję. Zachęcałbym ich do wzięcia udziału w porannym przedstawieniu w Bluebird Café w Nashville.

Nie słyszałem o Bluebird Café, zanim pojawiło się ono na trasie mojej trasy koncertowej, ale dowiedziałem się, że to jedno z najlepszych miejsc na świecie do słuchania autorów piosenek. Mam na myśli naprawdę słuchaj. Kiedy przyjechaliśmy, kameralne miejsce na obrzeżach centrum miasta było pełne. Ale w przeciwieństwie do miejsca, które istnieje wyłącznie dla sprzedaży barów, Bluebird jest tam, aby uhonorować muzykę. Dlatego otoczenie jest z szacunkiem wyciszone. Popijając drinki na bazie alkoholi bezalkoholowych, mogliśmy przeżyć popołudnie pełne wspaniałych historii i pięknych piosenek.

Warto przeczytać!  Barcelona podnosi w tym tygodniu podatek turystyczny: Gdzie jeszcze trzeba będzie zapłacić za wjazd w 2024 roku?

A kiedy słońce zaszło i wzeszedł neon, znaleźliśmy się z powrotem na Lower Broadway w Robert’s Western World, prawdziwym barze nurkowym w honkytonk. Nawet tutaj, w najbardziej tradycyjnej knajpce w Nashville, znaleźliśmy w menu piwa bezalkoholowe i nie osądzaliśmy, że nie mamy ich więcej. W zespole rockabilly było gorąco, a ja byłem tak szczęśliwy, jak tylko mogłem, spędzając wieczór w nowym mieście z moimi nowymi przyjaciółmi.

Jak to naprawdę jest odwiedzić Nashville na trzeźwo

W Nashville nie trzeba było długo czekać, aby udowodnić mi, że można się tam świetnie bawić bez picia. Ale jedna chwila pozostała we mnie długo po naszym wyjściu.

Miało to miejsce podczas naszej wycieczki po historycznym Studiu B – „domu, który wypuścił 1000 hitów”, w tym Jesteś samotny Dziś wieczorem autorstwa Elvisa Presleya i Roba Orbisona Tylko Samotny. Nasz przewodnik puścił czarno-biały film, na którym Jim Reeves śpiewa gładką, orkiestrową popową balladę. „Czy to jest muzyka country?” – zapytał. Podniesienie ręki głosowało na „nie”. A jednak jest to w istocie kwintesencja brzmienia Nashville.

Przypomniało mi to, że tak jak muzyka może być czymś więcej niż jedną rzeczą, tak samo może być osoba i miejsce. Nashville to bez wątpienia świetne miasto imprezowe, ale po obejrzeniu go przez zmysłowy świat wycieczki Hooked wiem, że to także naprawdę fajne miasto, nawet jeśli według ciebie impreza jest bezalkoholowa.

Liisa Ladouceur to blogerka podróżnicza z Toronto, która pisze na stronie liisawanders.com. Można ją także śledzić na Instagramie. Liisa była gościem Hooked Alcohol-Free Travel, która nie recenzowała ani nie zatwierdzała tej historii.