Przypływ adrenaliny po Paryżu: Neeraj i Manu osiągają sukcesy dzięki umowom z markami | Wiadomości z Indii
Wartość marki Chopry wzrosła o 40–50% po wielkim wydarzeniu sportowym, w którym zdobył srebrny, swój drugi z rzędu medal na igrzyskach olimpijskich, podały źródła branżowe.Chłopiec z Ambali opłaty za rekomendacje były już wówczas bardzo drogie, szacowane na 4 miliony rupii rocznie na markę.
Już teraz, gdy promuje szereg produktów w 21 kategoriach, w tym styl życia sportowego, audio i smartfony, zwraca się do niego teraz więcej marek z różnych segmentów – od samochodów po usługi finansowe, nieruchomości, logistykę i szybki handel, powiedział Divyanshu Singh, dyrektor operacyjny w JSW Sports, która zarządza portfelem Chopry TOI.
Zespół Chopry prowadzi zaawansowane rozmowy z co najmniej 10-15 markami. „Neeraj Chopra jest największym olimpijczykiem w Indiach. Oprócz igrzysk olimpijskich, jego stałe zwycięstwa w Igrzyskach Azjatyckich, Mistrzostwach Świata, Igrzyskach Wspólnoty Narodów czynią go największym sportowcem w historii Indii. Marki nie mogą tylko wykorzystać jego szerokiego zasięgu na różnych platformach, ale także wykorzystać jego indyjski i globalny urok” — powiedział Singh, dodając, że spodziewają się sfinalizować kilka umów w nadchodzących tygodniach.
Mająca na swoim koncie dwa brązowe medale strzelczyni Bhaker zarabia od sześciu do siedmiu razy więcej za każdą transakcję — od około 20–25 lakh rupii za rekomendację, którą pobierała przed igrzyskami olimpijskimi — powiedział Neerav Tomar, dyrektor zarządzający IOS Sports and Entertainment, która nią zarządza.
„Nowy dzieciak na bloku” ma podpisać umowę z KFC i już popiera Thums Up i Performax, między innymi. Zespół Bhakera otrzymał zapytania od ponad 50 marek. „Obecnie skupiamy się na zabezpieczeniu długoterminowych umów stowarzyszeniowych i spodziewamy się sfinalizować co najmniej 5-6 poparć w niedalekiej przyszłości. Biorąc pod uwagę rosnące zainteresowanie i wysokie opłaty, łączna wartość umowy ma wynieść crores”, powiedział Tomar.
„Jej atrakcyjność rynkowa gwałtownie wzrosła, wiele marek ceni ją jako symbol młodości, determinacji i doskonałości, co czyni ją obecnie jedną z najbardziej pożądanych sportsmenek w Indiach” – dodał Tomar.
Weteran Sreejesh, który ogłosił przejście na emeryturę, również jest obiektem westchnień firm. Sreejesh, który już miał cyfrowe powiązania z markami takimi jak Cadbury, Jio Cinema i Thums Up oraz wieloletnie powiązania z Alpha Hockey Sticks i Obo Helmets, odnotował 20-30% wzrost wartości swojej marki, powiedział Tuhin Mishra, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Baseline Ventures, który zarządza nim i kilkoma innymi olimpijczykami, w tym Lakshya Sen i Arjun Babuta.
Sreejesh niedawno zawarł umowę z Zomato, potentatem w dostawach żywności. Bardziej przypomina to kampanię celebracyjną, jest to stowarzyszenie multiplatformowe, które przyznaje firmie prawa do wizerunku sportowca, wyświetla reklamy drukowane, aby świętować jego sukcesy i inne.
Lakshya Sen i Arjun Babuta, mimo że zajęli czwarte miejsce, odnotowali wzrost popularności swojej marki po igrzyskach w Paryżu. Wartość marki Sena wzrosła o 40-50%, podczas gdy Babuta odnotował wzrost o 15-20%, powiedział Mishra. „Babuta obecnie widzi więcej umów cyfrowych. W przypadku Sena i Sreejesha widzimy zarówno umowy cyfrowe, jak i umowy ambasadorów marki”, powiedział Mishra.
Jak powiedziała Darshana Bhalla, CEO i założycielka D’Artist Talent Ventures, Indie zdecydowanie zmieniają się z kraju krykieta w kraj multisportowy. „Medale na olimpiadach i igrzyskach azjatyckich poszerzają nasz proces myślowy, jeśli chodzi o multisport, to zmiana kulturowa. W ten sposób ekonomia sportu będzie się rozwijać” — powiedziała Bhalla.
Podczas gdy nowi sportowcy przyciągają całą uwagę marki, wartość marki wielkich osobowości sportowych, takich jak PV Sindhu, raczej nie ulegnie erozji w najbliższym czasie, twierdzą eksperci. „Mistrzowie nie ulegają erozji. Czy wartość marki Sachina Tendulkara uległa erozji, czy Roger Federer zacznie zarabiać mniej? W przypadku mistrzów na poziomie epickim, pozostała wartość marki również utrzymuje się przez bardzo długi okres czasu”, dodał Bhalla.