Technologia

Przyspieszenie na autostradzie z treścią, z pomocą sztucznej inteligencji

  • 2 kwietnia, 2023
  • 6 min read
Przyspieszenie na autostradzie z treścią, z pomocą sztucznej inteligencji


Szukasz obrazu, ale nie możesz go znaleźć? Wprowadź opis tekstowy i voila, system wyświetli oszałamiające kreacje, od abstrakcyjnych po rzeczywiste. Chcesz edytować wizualizację? Wystarczy wpisać kilka poleceń tekstowych, takich jak zmiana koloru lub tła, i gotowe. Co więcej, informuje o prawach autorskich. Poznaj Firefly, wysoce wizualne wejście Adobe w przestrzeń generatywnej sztucznej inteligencji, które jest obecnie w wersji beta. Firefly został zaprezentowany w Las Vegas na Adobe Summit, spektakularnej dorocznej konferencji poświęconej cyfrowym doświadczeniom, którą co roku organizuje główny specjalista ds. technologii dla społeczności marketingowej i technicznej (martech).

Podczas gdy sztuczna inteligencja zajmowała pierwsze miejsce i centralne miejsce wydarzenia, było wiele innych rzeczy na wynos z wydarzenia, naznaczonych błyskotliwymi przemówieniami i rozmowami przy kominku na temat treści, opowiadania historii i potęgi technologii z takimi osobami jak dyrektor generalny Eli Lilly David Ricks, dyrektor generalny AMD Lisa Su, CMO Prudential Financial Susan Somersille Johnson, scenarzysta i reżyser Aaron Sorkin (znany z The Social Network i A Few Good Men) oraz gwiazda NFL Damar Hamlin.

Oto kilka typów:

Warto przeczytać!  OnePlus 10T i Nord CE 2 Lite 5G otrzymują poprawki zabezpieczeń z lutego 2023 r

Treść jest sercem technologii cyfrowej

We wszystkich rozmowach podkreślono jedną rzecz: konsumenci oczekują, że każda firma będzie dziś cyfrowa, a treści napędzają cyfrowe doświadczenia. Ale przy tak wielu platformach do interakcji z klientami marketerzy po prostu nie nadążają, jeśli chodzi o tworzenie angażujących treści w każdym punkcie kontaktu. Według Adobe w tym miejscu wkracza sztuczna inteligencja, która pomaga przyspieszyć tempo tworzenia treści.

Dla marketerów tworzenie treści musi opierać się na danych i spostrzeżeniach, które pozwalają na personalizację na dużą skalę. Czy da się to zrobić bardzo szybko? O tak, może. Aby zilustrować niesamowitą szybkość, z jaką można stworzyć kampanię, pokazano demonstrację z wykorzystaniem usług Adobe Sensei Gen AI (których Firefly jest teraz częścią). Z danych wynika, że ​​więcej kobiet podróżowało samotnie. W mgnieniu oka, zasilany przez sztuczną inteligencję, system generuje treści do kampanii „Go it Alone” z kobietą płynącą pod hasłem „All You Need is You”. Kolejnym spostrzeżeniem jest to, że wykryto pojawiający się trend wskazujący na preferowanie zrównoważonych podróży wśród osób podróżujących w pojedynkę, a jeśli zostanie wykorzystany, może to skutkować większą liczbą rezerwacji. Od razu, dosłownie po kliknięciu myszką, następuje zmiana komunikatu na „Idź własną drogą” i nowy obraz przedstawiający kobietę z plecakiem na rowerze w miejscu przyjaznym dla środowiska.

Odpowiedzialna sztuczna inteligencja to podstawa

Demo było z pewnością przekonujące i ilustrowało słowa dyrektora generalnego Adobe, Shantanu Narayena, wygłoszonego podczas jego przemówienia, że ​​„Każdy element treści musi zostać dostarczony właściwej osobie we właściwym czasie, aby zwiększyć zaangażowanie i wartość”.

Ale zarówno Narayen, jak i Adobe CTO ds. mediów cyfrowych, Ely Greenfield, z trudem podkreślali, że sztuczna inteligencja będzie tylko drugim pilotem w tworzeniu treści i twórczej podróży, a nie zastępstwem. „Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja są potężne, ale wymagają także naprawdę przemyślanego podejścia, które może wzmocnić ludzką kreatywność, a nie ją zastąpić” — powiedział Narayen. „Dzisiejszym modnym hasłem jest sztuczna inteligencja, ale wymaga ona również etycznego i odpowiedzialnego podejścia” — podkreślił, opisując wiele zabezpieczeń, w tym inicjatywę dotyczącą autentyczności treści, w ramach której współpracują setki firm.

Łańcuch dostaw treści

Podczas wydarzenia uderzające było to, jak firma Adobe postrzega cały proces tworzenia treści cyfrowych. Z jednej strony twórca tworzy treści. Na drugim końcu znajduje się dostarczenie tej treści i odbiór przez konsumenta. Ale proces tworzenia i dostarczania treści zwykle nie przebiega bezproblemowo, ponieważ jest podatny na niepowiązane przepływy pracy, zespoły i systemy, które często się psują. Aby temu zaradzić, firma Adobe wprowadziła nowy łańcuch dostaw treści, który sprawia, że ​​przepływ treści od produkcji do dostawy jest bezproblemowy. Mówiąc o tym, w jaki sposób rozwiązanie zoptymalizuje zarówno proces tworzenia treści, jak i wydajność, Amit Ahuja, starszy wiceprezes platformy Adobe Experience Cloud, powiedział: „Nasze nowe rozwiązanie Content Supply Chain będzie wspierać marki w dostarczaniu zaawansowanych doświadczeń, które przekładają się na wartość biznesową — zmieniając sposób, w jaki konkurować zarówno o klientów, jak i talenty”.

Galeria zdjęć Firefly

Informacje marketingowe w czasie rzeczywistym

Treści bez danych nie mają znaczenia w dostarczaniu skutecznych kampanii. Odbyły się sesje na temat tego, jak można osiągnąć personalizację na dużą skalę za pomocą CDP (platforma danych klienta) w czasie rzeczywistym, która wykorzystuje dane własne. Jak wielokrotnie podkreślali prelegenci, era plików cookie i danych stron trzecich dobiegła końca, a większość przeglądarek internetowych, w tym Google Chrome, zapowiedział, że wyłączy je do 2024 r. W swoim przemówieniu Narayen opisał, w jaki sposób Adobe przetwarza codziennie 30 bilionów ocen segmentów odbiorców w różnych markach korzysta z protokołu CDP w czasie rzeczywistym i dostarcza co roku ponad 600 miliardów analiz predykcyjnych. Opisując, w jaki sposób pomogło to klientom takim jak Chipotle odblokować pełny lejek, Ryan Fleisch, szef marketingu produktów w Real Time CDP i Audience Manager, powiedział, że Adobe wprowadza teraz podręczniki przypadków użycia dla marek, aby dowiedzieć się, które dane wykorzystać w danym przypadku użycia.

Wszystko zależy od Partnerstwa

Wreszcie jedna rzecz, która wyłoniła się podczas szczytu, a zwłaszcza podczas zwiedzania strefy wystawienniczej, w której firmy takie jak Infosys, TCS, Dentsu, Publicis Sapient i in. Narayen mówił na przykład o partnerstwie Adobe w zakresie badań i rozwoju z Nvidią w celu wspólnego opracowywania jeszcze bardziej zaawansowanych generatywnych modeli sztucznej inteligencji. Lub skorzystaj ze sposobu, w jaki wiele firm technologicznych połączyło siły, aby połączyć dane, treści i procesy. Być może najbardziej wzruszającym wyrazem uznania dla partnerstw technologicznych było stoisko TCS, na którym firma Tata zaprezentowała prezent — saree wykonane na krośnie „bridgital” — który specjalnie stworzyła dla swojego partnera Adobe na swoje 40. urodziny przy użyciu narzędzi Adobe. Ale sari Adobe i krosno „bridgital” to historia sama w sobie na później.

Pisarz był w Las Vegas na zaproszenie firmy Adobe

To Twój ostatni darmowy artykuł.


Źródło