Marketing

Przyszłość FMCG w Indiach: co nas czeka w 2023 roku!

  • 19 stycznia, 2023
  • 5 min read
Przyszłość FMCG w Indiach: co nas czeka w 2023 roku!


Autorem jest Chirag Patel, współzałożyciel Stratefix

Sektor FMCG doświadczył ogromnej zmiany w stosunku do przeszłości 10 lat i jest obecnie uważany za czwarty co do wielkości rynek Indii. The Rynek FMCG w Indiach oczekuje się, że CAGR wzrośnie o 14,9%, osiągając 220 mld USD do 2025 r., ze 110 mld USD w 2020 r. Oto niektóre z kluczowych czynników, które znacząco przyczynią się do ekspansji i rozwoju branży w RO23:

1. Cyfryzacja

Cóż, w ciągu ostatnich kilku lat cyfryzacja i tak to zapewniła. Korzystając z technologii cyfrowych, firmy FMCG integrują zarządzanie dealerami, zarządzanie zapasami i dostawcami w jeden ekosystem. Firmy FMCG coraz częściej wykorzystują możliwości sztucznej inteligencji, Big Data i modelowania predykcyjnego do prognozowania zachowań klientów z dużą dokładnością i prawdziwego zrozumienia, czym naprawdę interesują się ich klienci. Coraz więcej osób ma dostęp do Internetu i smartfonów ułatwiłoby mieszkańcom obszarów wiejskich dostęp do różnych platform handlu elektronicznego w celu robienia zakupów online.

2. Zarządzanie łańcuchem dostaw

W wyniku pandemii dostawy i dystrybucja napotkały poważne trudności. Utrzymanie ciągłości zamówień z tych kanałów jest kluczowe w kraju, w którym małe sklepy Kirana nadal stanowią 80% sprzedaży. Nowoczesne sklepy mogą bezpiecznie składać zamówienia zbliżeniowe za pomocą prostej w obsłudze aplikacji do składania zamówień, która zapewnia również wgląd w realizację tych zakupów od złożenia zamówienia po logistykę i zaopatrzenie.

Warto przeczytać!  Osiągnij sukces: wykorzystaj studentów-sportowców w swoim marketingu

3. Sprzedaż bezpośrednio Konsumentom

Marki są coraz bardziej kuszone marżą zysku wynikającą ze sprzedaży bezpośredniej klientom w celu otwarcia niezależnych sklepów i witryn internetowych wraz z platformami sprzedaży cyfrowej na różnych rynkach internetowych. Większość firm FMCG już skorzystała z tego trendu, dostarczając towary bezpośrednio pod drzwi klientów. Popyt klientów wzrósł o 88% rok do roku w przypadku marek, które mają odrębne strony internetowe do sprzedaży konsumenckiej w 2021 r. Dla firm FMCG bezpośredni kontakt z konsumentem staje się preferowaną strategią biznesową, która będzie miała większe znaczenie w nadchodzących latach.

4. Selektywne zakupy na przyszłość

Dzięki szerokiej gamie opcji i możliwości kupowania rzeczy przez Internet przy minimalnej interakcji twarzą w twarz, dzisiejsi klienci rozwinęli nawyk kupowania niedrogich i przyjaznych dla budżetu artykułów w sklepach dyskontowych, a nie w tradycyjnych. Ponadto w przypadku zakupów online klienci wolą kupować tańsze podróbki. Tym samym selektywne nawyki zakupowe stały się obecnie integralną częścią zachowań zakupowych klientów i marki FMCG będą musiały się do nich dostosować.

5. Usługa: jakość i wartość

Dzisiejsi klienci wolą mieć wyjątkowe wrażenia zakupowe, zwiększoną gościnność i towary najwyższej jakości. Jakość i wartość produktów decydują o rozwoju marki FMCG. O ile w minionych czasach maksymalna presja była wywierana na sprzedaż ogólną, to dziś marki wolą kłaść szczególny nacisk na sprzedaż trzeciorzędną, zapewniając klientom niezapomniane wrażenia zakupowe. Od marketingu po pakowanie towarów zapewnia się, że produkty oferują maksymalną wartość marki i przyciągają uwagę klientów. W ten sposób pozostają związani i lojalni wobec marki.

Warto przeczytać!  Rynek koncentratów doświadczy ogromnego wzrostu do 2029 r. -Clariant, Ampacet Corporation, A. Schulman; Inc

6. Działania i inwestycje rządowe

Rząd podjął kilka znaczących kroków, aby zachęcić do dalszych inwestycji w branży i zapewnić nowe możliwości dla międzynarodowych firm. Imponujące 18,19 miliardów dolarów bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) napłynęło do indyjskiego sektora FMCG w 2020 r. Dotacje rządowe i pieniądze z BIZ pomogły sektorowi w zbudowaniu silnego łańcucha dostaw, zwiększeniu zatrudnienia i zdobyciu dużej świadomości firm FMCG. Dodatkowo przedstawiony w listopadzie 2020 r. plan PLI okazał się bardzo pomocny dla branży w zwiększeniu mocy produkcyjnych i eksportu. W nadchodzących latach przewiduje się, że rząd będzie nadal zabiegał o rozwój sektora, zachęcając do inwestycji i programów.

Ostatnie słowa

Ważnym punktem jest to, że konsumenci stają się obecnie bardziej świadomi ekologicznie, a wielu woli firmy, które aktywnie pracują nad poprawą swojego zrównoważonego rozwoju. Dla klientów pokolenia Z jest to pierwsza opcja dla kierowcy, a także staje się coraz ważniejsza dla starszych grup demograficznych. Aby mieć pewność, że pozostaną istotne i konkurencyjne w przyszłości, firmy muszą uwzględniać przyjazne dla środowiska opakowania i zaopatrzenie, czystą energię i wybory oparte na roślinach w swoim miksie marketingowym.

Warto przeczytać!  El Pollo Loco stara się zatrzymać młodszych klientów z ograniczonym budżetem

Budżety na badania i rozwój mają naturalną tendencję do cięć w trudnych czasach. Innowacje pomogą jednak firmom FMCG w poruszaniu się w zmienionym otoczeniu rynkowym. Firmy mogą tworzyć towary, które promują wartość, wielkość i wzrost sektora, badając wymagania konsumentów, tworząc i wypróbowując nowe produkty, które zaspokajają te potrzeby.




Źródło