Technologia

Przyszłość SEO i dlaczego nie umiera

  • 18 maja, 2023
  • 5 min read
Przyszłość SEO i dlaczego nie umiera


Jako osobie, która zbudowała karierę w SEO, trudno mi napisać słowa „śmierć” czy „umieranie” i SEO w jednym zdaniu.

Jednak jestem tutaj z jednym z tych tematów… Jestem tutaj, aby porozmawiać o tym, co ma nadejść w SEO, jakkolwiek proroczo to brzmi, w oparciu o kontekst przeszłości i to, co obecnie widzimy.

Zmiana jest przerażająca. W SEO widzieliśmy to już wcześniej. Jednak niezmienna pozostaje – poszukiwacze wciąż muszą znaleźć nasze organizacje, marki i klientów w wyszukiwarkach.

Przez lata widzieliśmy bezpośrednie odpowiedzi, bardziej widoczne reklamy i wiele innych rzeczy zmniejszających ekspozycję i współczynniki klikalności z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Wciąż jednak nie widzieliśmy jeszcze, aby spełnił się najgorszy scenariusz. Branża SEO nadal się dostosowuje i staje się silniejsza.

Co AI oznacza dla SEO?

Tak, przechodząc do tego, co to wszystko znaczy. Przyjaciele i współpracownicy pytali mnie kilka razy w ciągu ostatnich kilku tygodni, czy SEO jest istotne lub czy będzie istnieć wraz z rozwojem sztucznej inteligencji.

Moją odpowiedzią na każde z nich było to, że istnieje stała, której nie widzę, by miała zniknąć.

Bez względu na to, jak wyglądają wyszukiwarki lub z jakiego konkretnego źródła korzysta dana osoba, aby znaleźć informacje lub uzyskać je, marki i firmy nadal będą chciały być znalezione przez swoich odbiorców.

Oznacza to, że niezależnie od tego, czy jest to w Google, w źródle sztucznej inteligencji, czy na ich lodówce, istnieje grupa docelowa i połączenie poszukujące marki.

Warto przeczytać!  Jak ogrzać się podczas nieznośnego zimna w grze The Legend of Zelda Tears of the Kingdom

Pojazdem może być chatbot, sztuczna inteligencja, podłączone urządzenie, asystent głosowy lub świadomy robot będący częścią naszej rodziny.

Osobiście jestem zainteresowany i podekscytowany aplikacjami dla mojej agencji, firm i jako konsument.

Jestem pewien, że wśród fajnych rzeczy zobaczymy dużo spamu i śmieci i że, jak na wszystko nowe, będziemy musieli trochę poczekać i zobaczyć.

Co zrobić z AI

Obejmij to i wykorzystaj! Mój zespół i ja używamy go w naszych wewnętrznych procesach i testujemy pod kątem wielu rzeczy w zakresie SEO, marketingu cyfrowego, tworzenia stron internetowych i nie tylko.

W czasach, gdy zasoby są coraz bardziej ograniczone, a zespoły muszą być jak najbardziej kreatywne dla klientów, sztuczna inteligencja jest błogosławieństwem.

Przy obecnym stanie rzeczy jakość treści jest nadal kluczowa. Ponieważ coraz więcej treści jest opracowywanych za pomocą sztucznej inteligencji, zobaczymy więcej „dobrych” treści.

Ale czuję, że to szybko zostanie utowarowione. Oznacza to, że wciąż jest miejsce na „świetne” treści i że świetne mogą wygrać.

Mówiąc dokładniej, jeśli używamy sztucznej inteligencji do tworzenia tego wszystkiego, wszyscy inni też. Ile zajmie humanizacja tego i upewnienie się, że jest zgodny z marką i rezonuje z naszymi odbiorcami?

Chociaż nie zamierzam w 100% przekazywać sztucznej inteligencji strategii dotyczącej treści, może to być świetny asystent badawczy, pierwszy autor szkicu itp. (I nie, w tym artykule nie ma pisania AI. To wszystko oryginalne treści ludzkie).

Warto przeczytać!  Lenovo Tab M11 wprowadzony na rynek w Indiach w cenie 17 999 rupii, wyposażony w chipset MediaTek Helio G88 i baterię 7040 mAh

Krótko mówiąc, przetestuj go, używaj i przynajmniej zrozum, co może, a czego nie może zrobić dzisiaj iz każdą nową wersją. Nie lekceważ tego i nie chowaj głowy w piasek.

Co jeśli ludzie nie korzystają z Google?

Z biegiem czasu być może wyszukiwarka Google i wyniki wyszukiwania staną się mniej ważne, ponieważ coraz więcej konsumentów korzysta ze źródeł sztucznej inteligencji, aby uzyskać informacje lub te informacje są im dostarczane.

Rozmawialiśmy o tym z kolegą w ciągu ostatnich kilku tygodni i powiedziałem, że nawet jeśli Google nie jest głównym interfejsem na urządzeniach mobilnych, komputerach stacjonarnych lub wyszukiwaniu głosowym, nadal będzie ogromnym źródłem sztucznej inteligencji.

Inny kolega w osobnej rozmowie powtarzał, że najwięcej informacji ma Google, więc mimo początkowego rozczarowania Barda może zostać liderem.

Niezależnie od tego, co zwycięży, fakt, że konsumenci, firmy i osoby poszukujące produktów, usług, rozwiązań i odpowiedzi nadal będą tymi, o których musimy myśleć jako SEO.

Jeśli jesteśmy zbyt skupieni na wyszukiwarkach, a niewystarczająco na naszych docelowych odbiorcach, tracimy koncentrację i kontakt. Tak było zawsze w SEO i tak pozostanie bez względu na wszystko.

Warto przeczytać!  Sennheiser IE 200 to przystępne cenowo przewodowe słuchawki o wysokiej jakości dla audiofilów

Otrzymuj codzienny biuletyn wyszukiwania, na którym polegają marketerzy.


Co powinienem teraz robić?

Wszyscy powinniśmy nadal robić to, co działa dzisiaj, z myślą o przyszłości. Bądź silny dzięki technicznemu SEO na stronie i poza nią.

Poznaj funkcje SERP i dowiedz się, jak działają one na Twoją korzyść i przeciw Tobie. Miej solidną strategię, która jest obiektywna i mierzalna. Zainwestuj w SEO na dłuższą metę i zapewnij mu zasoby, których potrzebuje.

Wykorzystaj również sztuczną inteligencję w swojej organizacji, procesach i możliwościach. Nie pozostawaj w tyle.

Ale nie trać z oczu tego, co również dzisiaj prowadzi cię do twoich celów. Nie porzucaj statku na SEO.

Chociaż w przyszłości możemy to nazwać inaczej, nie umiera. Będzie nadal ewoluować i przekształcać się w to, czym powinien być.

Ludzie szukają i szukają. Marki i organizacje chcą być znalezione.

Ta podstawowa zasada się nie zmienia, mimo że technologia, możliwości i środki mogą się zmienić.

Jestem z Wami w okopach, ponieważ moja agencja koncentruje się na SEO i nie wycofujemy się z tego.

Pozostańcie silni, przyjaciele, i nie mogę się doczekać kontynuacji tej podróży z wami na kolejnej granicy SEO.

Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora-gościa i niekoniecznie Search Engine Land. Autorzy personelu są wymienieni tutaj.


Źródło