Przyszłość sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym: przekształcanie danych za pomocą uczenia maszynowego i wizji komputerowej — CRN
Vineet Grover, starszy wiceprezes ds. rozwiązań analitycznych i sztucznej inteligencji, Paxcom
Ponieważ firmy wciąż wprowadzają innowacje, walczą z konkurencją, rozwijają się, upadają i ponownie rosną – jedną rzeczą, której wszyscy potrzebują, jest zwinność. Zwinność w podejmowaniu decyzji, poparta sprawną analizą danych, prowadząca do przekonania w działaniu, wielokrotnie – niestrudzenie.
Według (IMARC, ND) do 2028 r. rynek handlu elektronicznego ma wzrosnąć do wartości 70 bilionów dolarów. Aby tak się stało, potrzebne byłoby podejmowanie wielu zwinnych decyzji, a sztuczna inteligencja (AI) musiałaby znacząco przyczynić się do tego rodzaju wzrostu. Widzieliśmy już rolę analityki danych w obszarach takich jak segmentacja klientów, systemy rekomendacji, wykrywanie oszustw , obsługa klienta, analiza nastrojów, chatboty, pomocna dłoń dla biznesu, zwłaszcza w biznesie cyfrowym i e-Commerce.
Dzięki najnowszym postępom w generatywnej sztucznej inteligencji, takim jak ChatGPT, z pewnością istnieją obawy dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na nasze życie, jeśli nie jest ona kontrolowana. Ale sposób, w jaki sztuczna inteligencja pomogła i może pomóc przedsięwzięciom ludzkim i biznesowym w kontrolowany sposób, przy rozwiązywaniu problemów związanych z prywatnością lub bezpieczeństwem, jest aspektem, który będzie nadal rósł i prosperował.
W tym artykule przyjrzymy się kilku innym obszarom, w których sztuczna inteligencja pomogłaby firmom. Niektóre z tych koncepcji byłyby prawdziwe zarówno w przypadku firm online, jak i offline.
Modelowanie marketingu mix
Modelowanie Marketing Mix odnosi się do procesu znajdowania potencjalnej wartości wszystkich danych marketingowych i innych inwestycji w celu znalezienia najlepszych czynników napędzających długoterminowy wzrost. Predyktory, takie jak wydatki na reklamę w różnych kanałach, media ze wszystkimi powiązanymi skutkami i opóźnieniami, wpływ na ceny, asortyment produktów, trendy branżowe, konkurencja i inne czynniki egzogeniczne, mogą być modelowane w celu analizy czynników wpływających na wydajność. Przejrzyj różne rodzaje modeli i znajdź najlepszy model dla Twojego biznesu. Chociaż zaczyna się jak model atrybucji (co i dlaczego), następnie rozwija się w predykcyjną, preskryptywną analizę (przyszłość i działanie), w której może naprawdę zabłysnąć. Dane wejściowe można modyfikować, aby zrozumieć potencjalny wpływ na wyniki w celu lepszego podejmowania decyzji. Może to być potężne narzędzie dla dyrektorów ds. marketingu, e-commerce i szefów sprzedaży w organizacji do planowania i mapowania możliwości rozwoju.
Dynamiczna optymalizacja cen
Podstawowy problem dotyczący wszystkich biznesów online – jak dynamicznie ustalać ceny, aby odnieść sukces, ponieważ rzeczy szybko się zmieniają w świecie online. Zwykle należy zacząć od przeglądu wpływu cen marży i przeceny na postrzeganą wartość. Nagle eksploduje, obejmując wszystkie siły, takie jak elastyczność popytu, porównanie konkurencji, dynamika kategorii i własne oszczędności jednostkowe (poziomy zapasów, tempo realizacji), aby uzyskać ostateczną cenę. Wszystko to wymaga dużo czasu, a zanim ręcznie uzyskasz odpowiedź, rynek się zmieni. Dobrze zaprojektowany model AI zrobi to wszystko za Ciebie. Będzie również aktualizować swoje informacje i potencjalnie może również uczyć się na swoich błędach.
Wizja komputerowa
To to gałąź sztucznej inteligencji służąca do wydobywania znaczących informacji z obrazów, filmów itp. Chociaż wiele dyskutowano w obszarach rozpoznawania twarzy, możliwości graficznych, niektóre z poniższych przypadków użycia w handlu elektronicznym mogą znacznie skorzystać z wizji komputerowej i przetwarzania obrazu.
Śledzenie reklam i banerów
Jako firma wydajesz dużo pieniędzy na swoje reklamy, ale nie zawsze wiesz, czy wyświetlenia, za które zapłaciłeś, zostały rzeczywiście wygenerowane, czy nie. Rozwiązania do śledzenia reklam i banerów mogą śledzić kreacje online i zmniejszać ich niepokój.
Ekstrakcja ofert
Jako klient chcesz poznać najlepsze oferty na swoje ulubione produkty. Jeśli ktoś może przygotować dla Ciebie tę listę – co może być lepszego? Zwykle oferty mają formę kreacji reklamowych – obrazów i filmów. Modele Computer Vision mogą wydobywać informacje, w tym nazwy marek i oferty. Te informacje w połączeniu z interesami konsumentów mogą znacznie zwiększyć sprzedaż dla firm.
Wyszukiwanie wizualne
Wyszukiwanie oparte na sztucznej inteligencji może pomóc klientom w wyszukiwaniu interesujących ich artykułów, przesyłając zdjęcia produktu. Algorytmy podobieństwa obrazów mogą wykonywać pracę za klientów w tle i kierować ich do odpowiednich produktów.
Kreacje reklam i generowanie treści
Sztuczna inteligencja jest teraz na etapie, na którym może przewidzieć, jakie treści i kreacje będą działać na rynku docelowym. Mało tego, wygenerowałoby to nawet potrzebne dla ciebie. Jest to jeden z aspektów, który każda myśląca firma próbowałaby wykorzystać.