Motoryzacja

Przywrócenie ulgi podatkowej LIFO dla dealerów samochodowych

  • 31 stycznia, 2023
  • 3 min read
Przywrócenie ulgi podatkowej LIFO dla dealerów samochodowych


Kildee powiedział, że spodziewa się, że wcześniejsze uchwalenie ustawy przez Senat pomoże mu w wznowieniu wysiłków w tym roku. Jednak w nowym Kongresie, w którym Republikanie kontrolują Izbę Reprezentantów, a Demokraci dysponują niewielką większością głosów w Senacie, ścieżka rozwoju ustawy jest mniej jasna.

„W Kongresie jest teraz trochę niepewności, więc chociaż myślę, że logika mówi, że powinniśmy być w stanie to przesunąć, oczywiście nie możemy polegać tylko na tym” – powiedział Kildee. – Będziemy musieli naciskać.

W zeszłym roku projekt ustawy był współfinansowany przez ponad 170 posłów z Partii Demokratycznej i Republikańskiej. Kildee powiedział, że będzie pracował, aby uzyskać podobny poziom ponadpartyjnego wsparcia.

„Wtedy będziemy szukać odpowiedniego pojazdu. Jeśli istnieje pakiet podatkowy, który się porusza, oczywiście jest to jeden ze sposobów, aby to zrobić” – powiedział. „Chciałbym, żeby to ruszyło raczej wcześniej niż później. Jeśli dojdzie do punktu, w którym uważamy, że istnieje możliwość zrobienia tego jako samodzielnego aktu prawnego, skorzystamy z tego”.

Firmy stosujące LIFO – strategię odroczenia podatku stosowaną przez około połowę krajowych dealerów nowych pojazdów – muszą utrzymywać wystarczający poziom zapasów na koniec roku, aby uniknąć potencjalnie wysokiego podatku dochodowego.

Warto przeczytać!  Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, przedstawia wizję technologiczną na targach CES

Ale problemy produkcyjne związane z COVID-19 i niedoborem mikroczipów znacznie ograniczyły napływ nowych pojazdów do salonów dealerskich i ograniczyły zapasy począwszy od 2020 r.

W przypadku niektórych dealerów odzyskanie LIFO doprowadziło do dodatkowych płatności podatkowych od 100 000 USD do 2 milionów USD lub więcej w sezonie składania wniosków w 2022 r., który obejmował zeznania podatkowe za 2021 r.

National Automobile Dealers Association, które lobbowało w Kongresie i administracji Bidena za ulgą LIFO w imieniu dealerów nowych samochodów, powiedział Wiadomości motoryzacyjne w grudniu będzie współpracować z prawodawcami, którzy poparli zeszłoroczne ustawy, „aby wykorzystać nasz impet i jak najszybciej wprowadzić przepisy”.

Z pewnością rentowność dealerów w USA wzrosła do rekordowo wysokich poziomów w 2020 i 2021 r., napędzana ograniczonymi zapasami i wysokimi marżami na pojazd. Zapytany, czy spotkał się z krytyką dotyczącą potrzeby ulgi LIFO, biorąc pod uwagę rekordowe roczne zyski, Kildee powiedział, że zawsze będą wyjątki.

„Dlatego staraliśmy się pokazać, że większość salonów samochodowych to nie te duże, dobrze dokapitalizowane konglomeraty, ale małe, rodzinne, dosłownie pokoleniowe firmy, dla których to wydarzenie jest wielkim hitem” – powiedział. „Więc rozumiem. Rozumiem to. Ale większość ludzi, którym próbujemy pomóc, nie pasuje do tej kategorii. Walczą o przetrwanie”.

Warto przeczytać!  Akcje niemieckich producentów samochodów spadają w wyniku sporu dotyczącego sondy China-EV, Auto News, ET Auto

Arrington powiedział, że jest dumny ze współpracy z Kildee, aby zapewnić „tymczasową i ukierunkowaną pomoc tym, którzy nie mogą uzupełnić swoich zapasów bez własnej winy”.

„Pozwolenie tym małym firmom na odbudowanie zapasów i rozłożenie zobowiązań podatkowych nie tylko pomoże ustabilizować ceny”, powiedział, „ale także pomoże utrzymać pracowników na liście płac, podczas gdy produkcja i łańcuchy dostaw będą nadal odbudowywać”.


Źródło