Pulau Redang, jedno z najlepszych miejsc na rodzinne wakacje

• 28 kwietnia, 2023

„Już nadchodzi, podskakuj!” ktoś krzyknął. Whoosh – nadeszła gigantyczna fala i zmiotła całą naszą szóstkę z nóg.

Byłem w Pulau Redang, Terengganu, bawiąc się z moją synową i czterema wnuczkami. Był przypływ i fale były silne. Kiedy nadchodzi, podnosi cię z nóg. Jeśli nie podskoczysz na czas, twoja głowa znajdzie się pod wodą. Cóż za podnoszące adrenalinę przeżycie!

W lipcu 2022 roku moja dziewięcioosobowa rodzina (pięć osób dorosłych i czworo dzieci) pojechała do Pulau Redang na rodzinny wypad. Spędziliśmy na wyspie wakacje pełne wrażeń.

Wzięliśmy wczesny poranny lot i przybyliśmy do Kuala Terengganu około 10:30. Godzinna przejażdżka szybkim promem zabrała nas do naszego kurortu na wyspie. Przy stanowisku odprawy byłem zaskoczony, widząc duży tłum wczasowiczów – lokalnych i zagranicznych – w każdym wieku i każdej rasy. Wyglądało na to, że wszyscy chcieli wakacji po ponad dwóch latach zamknięcia w domu.

Poszliśmy do sali bufetowej na lunch. Wszyscy byli zamaskowani, bo wtedy był to jeszcze wymóg. Był szeroki wachlarz dań: kluski, nasi lemak, naleśniki, kurczak, jagnięcina, krewetki, ryby, jajka, warzywa i deser. Jedliśmy do syta, wygłodniali po długiej podróży.

Warto przeczytać!  Stany Zjednoczone aktualizują ostrzeżenia dotyczące podróży dla trzech azjatyckich miast

Rozeszliśmy się do naszych trzech przestronnych i wygodnych pokoi. Każdy pokój miał cztery łóżka, balkon i wszystkie podstawowe udogodnienia.

Rodzina pisarza bawi się nurkując z rurką w okolicach Pulau Redang.  — Zdjęcia: KATHERINE KUANRodzina pisarza bawi się nurkując z rurką w okolicach Pulau Redang. — Zdjęcia: KATHERINE KUAN

Podczas gdy ja i mężulek odpoczywaliśmy, reszta rodziny wybrała się na nurkowanie z rurką. Po powrocie mieli wspaniałe relacje z wielu rodzajów ryb i kolorowych koralowców. Zaintrygowani niesamowitymi cudami morza, każdego dnia, kiedy byliśmy na wyspie, chodzili nurkować.

Pulau Redang to idealne miejsce do nurkowania. Wody są czyste i przejrzyste, więc unosząc się na powierzchni mogliśmy zobaczyć zwierzęta morskie. Poszedłem tylko na jedną wycieczkę z rurką i byłem zafascynowany liczbą morskich stworzeń, zwłaszcza dwóch ryb „tańczących” ze sobą.

Moje wnuki dobrze się bawiły karmiąc rybę chlebem wypuszczonym z plastikowej butelki. W niektórych miejscach moi synowie nurkowali, aby zrobić urzekające zdjęcia koralowców i morskich stworzeń. Widzieli nawet dużego żółwia pływającego z bliskiej odległości.

Tego wieczoru dołączyliśmy do organizowanej w kurorcie akcji ochrony żółwi, podczas której dzieci wypuszczają małe żółwie do morza. To była jedyna czynność, której moje wnuki nigdy nie zapomną.

Warto przeczytać!  6 nieodkrytych europejskich kierunków podróży na rok 2024

Dorośli byli równie zachwyceni widząc tego dnia żywe małe żółwie.

W Redang jest wiele do zrobienia, takich jak trekking, spływy kajakowe, paddleboarding i zakupy. Zdecydowaliśmy się na kąpiel w morzu lub w basenie ośrodka. W rzeczywistości po nurkowaniu z rurką moje wnuki szły prosto do basenu, aby się popływać, zanim wzięły prysznic w pokoju. Nie mogli się nacieszyć wodą… zarówno z morza, jak i z basenu!

Pewnego wieczoru wybraliśmy się na spacer wzdłuż plaży, ciesząc się jedwabiście miękkim piaskiem i chłodną morską bryzą. Później świetnie się bawiliśmy obserwując zachodzące słońce na horyzoncie.

W nocy słuchaliśmy grających na żywo zespołów muzycznych lub relaksowaliśmy się w naszych pokojach. Pewnej nocy grałem w karty z wnukami, robiąc tyle samo hałasu, co w naszym pokoju.

Czy wiesz, że w Pulau Redang kręcono komedię romantyczną z Hong Kongu o nazwie Summer Holiday? W nakręconym w 2000 roku filmie Summer Holiday występują Richie Jen, Sammi Cheng oraz nasz malezyjski aktor i piosenkarz, Ah Niu. Osobliwy „More More Tea Inn”, który pojawił się w filmie, został odnowiony i obecnie jest sklepem z pamiątkami.

Warto przeczytać!  10 powodów, dla których Van Life może nie być dla Ciebie

Nasze wakacje dobiegły końca zdecydowanie za szybko.

Niezależnie od tego, czy chodzi o romansowanie z falami, nurkowanie z rurką, wypuszczanie żółwi, oglądanie zachodu słońca czy delektowanie się wystawnymi potrawami, Pulau Redang jest doskonałym miejscem na ucieczkę i rodzinne więzi.

Wyrażone poglądy są w całości poglądami czytelnika.

Napisz do nas

W końcu znów możemy podróżować! Chętnie posłuchamy o Twoich podróżach i przygodach. Jeśli nie masz jeszcze ochoty na podróżowanie, nie ma sprawy, ponieważ zamiast tego zawsze możesz opowiedzieć nam o swoich poprzednich wakacjach. Twoja historia – doświadczenia, wskazówki, rady – powinna mieć od 700 do 800 słów w formacie Word lub Text. Proszę załączyć kilka zdjęć (1 MB, z podpisami) w oddzielnym e-mailu. Nie ma opłat za zgłoszenia i zastrzegamy sobie prawo do edycji wszystkich zgłoszeń. Wyślij wiadomość e-mail na adres star2travel@thestar.com.my z tematem „Czytelnicy udostępniają”.