Randi Weingarten obwinia Covid za slajdy matematyczne PISA
Aktualności
W końcu wykonała obliczenia.
Przewodnicząca drugiego co do wielkości związku zawodowego nauczycieli w USA powiązała ogólnoświatowy spadek wyników z matematyki w kluczowym międzynarodowym teście z pandemią Covid-19, podczas której lobbowała przeciwko pełnemu przywróceniu nauczania stacjonarnego.
Prezes Amerykańskiej Federacji Nauczycieli, Randi Weingarten, wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że zdalne nauczanie jest winne spadku liczby ocen z matematyki w ramach Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów (PISA) na rok 2022 po opublikowaniu wyników we wtorek.
„Na całym świecie niezwykły spadek wyników w matematyce i czytaniu pokazuje, jak szkodliwa pandemia Covid-19 i jej następstwa wywarły wpływ na naukę uczniów, a także podkreśla, jak ważne jest, abyśmy się już teraz przygotowali, abyśmy nie byli zaskoczeni kolejnym kolejnym wydarzeniem dotyczącym zdrowia publicznego” kryzysu” – powiedział Weingarten.
„Nauka osobista to tam, gdzie dzieci radzą sobie najlepiej, dlatego nauczyciele i ich związki zawodowe tak ciężko pracowali, aby od kwietnia 2020 r. ponownie otworzyć amerykańskie szkoły w celu zapewnienia bezpiecznej nauki osobistej, i dlatego spędziliśmy kilka ostatnich lat po pandemii nadanie priorytetu szkolnictwu publicznemu i inwestowanie w prawdziwe rozwiązania, które pomogą dzieciom wrócić do zdrowia i rozwijać się” – dodała.
Weingarten (65 l.) sprzeciwiał się naciskom administracji Trumpa na ponowne otwarcie szkół w całym kraju w lipcu 2020 r., rzekomo nazywając tę decyzję „lekkomyślną” i „okrutną”, ponieważ miliony Amerykanów zachorowało i umierało na Covid-19.
„To tak jakby [then-President Donald] Trumpa i [then-Education Secretary Betsy] DeVos chcą wywołać chaos i zagrozić ponownemu otwarciu” – Weingarten powiedział Guardianowi o planie DeVos zakładającym pełne otwarcie szkół jesienią 2020 roku.
„Nie ma innego powodu, dla którego byliby tak lekkomyślni, tak bezduszni i tak okrutni”.
Następnie z powodzeniem lobbowała w administracji Bidena, aby zahamować pełne ponowne otwarcie i pozwolić niektórym nauczycielom na pracę zdalną zimą 2021 r., ujawnił wyłącznie „The Post”.
Na początku tego roku Weingarten została oskarżona o „fałszywe przedstawienie swojego wcześniejszego stanowiska”, gdy twierdziła, że walczyła o ponowne otwarcie szkół od maja 2020 r.
W USA wyniki testów PISA spadły o 13 punktów w porównaniu z poziomem sprzed pandemii, co stanowi część ogólnoświatowej tendencji.
Peggy Carr, komisarz Narodowego Centrum Statystyk Edukacyjnych, które przeprowadzało test w USA, we wtorkowym oświadczeniu bagatelizowała korelację między pandemią a gorszymi wynikami.
„Większość zmian w wynikach nie wynikała z tego, jak długo szkoły były zamknięte” – stwierdziła.
National Education Association, największy związek nauczycieli w USA, powiedział „The Post” w oświadczeniu, że wyniki pokazały, że potrzebne są dalsze inwestycje w amerykańską edukację, ale nie wspomniało o pandemii.
„Jak widać z poprzednich wyników badania PISA, kraje i systemy osiągające najlepsze wyniki to te, które łączą wysoki poziom osiągnięć z wysokim poziomem wsparcia dla nauki i dobrego samopoczucia uczniów” – stwierdziła prezes NEA Becky Pringle.
Załaduj więcej…
{{#isDisplay}}
{{/isDisplay}}{{#isAniviewVideo}}
{{/isAniviewVideo}}{{#isSRVideo}}
{{/isSRVideo}}