Raport: Marketerzy nie mają zaufania do pomiarów, optymalizacji i targetowania mediów i reklam
Dwóch na trzech marketerów nie ma zaufania do swoich obecnych strategii marketingowych i reklamowych w mediach, aby skutecznie przynosić wyniki, jak wykazały nowe badania CMO Council.
Według świeżego Optymalizacja wyników w marketingu medialnym Według raportu 34 procent ankietowanych marketerów w USA czuło się wyjątkowo lub bardzo pewnie w swoich możliwościach marketingowych i reklamowych w mediach, podczas gdy 53 procent wskazywało na umiarkowane zaufanie. Pozostałe 15 procent wykazało zdecydowany brak pewności siebie.
Z ustaleń jasno wynikało, że stale uznaje się znaczenie mediów i reklamy w pozyskiwaniu klientów. Na przykład ośmiu na dziesięciu respondentów stwierdziło, że marketing i reklama w mediach są niezwykle (37 procent) lub bardzo (47 procent) ważne w zdobywaniu klientów. Z kolei tylko 52 procent powiedziało to samo o marketingu medialnym i reklamie mającej na celu zatrzymanie klientów.
Kluczem do sukcesu kampanii na żywo jest optymalizacja mediów i odbiorców. Ponad ośmiu na dziesięciu (83 procent) stwierdziło, że jest to niezwykle lub bardzo ważne. Jednak mniej niż połowa wykazała pewność, że jest w stanie to zrobić (49 procent). Przeszkody obejmują brak odpowiednich danych wejściowych, brak wiedzy i zasobów oraz brak dostępu do wystarczających narzędzi od partnerów zewnętrznych.
Dokładne i skuteczne kierowanie do klientów, kolejny kluczowy element skuteczności, również oparty na danych, to kolejna umiejętność, co do której marketerzy nie mają pewności. Tylko 57 procent zgodziło się, że są pewni swoich umiejętności w tej dziedzinie.
Ponadto 85 procent stwierdziło, że niezwykle (34 procent) lub bardzo (51 procent) ważne jest uzyskanie raportu o wzroście sprzedaży, gdy decydują się na reklamę u wydawcy lub detalicznej sieci medialnej. Co więcej, 82 procent stwierdziło, że niezwykle (35 procent) lub bardzo (47 procent) ważne jest zrozumienie, czy kampania powoduje wzrost sprzedaży w innych detalistach i sklepach internetowych.
Jednak tylko 42 procent wyraziło przekonanie, że są w stanie osiągać spójne wyniki kampanii, a cztery osoby na dziesięć nie są tak pewne w tej dziedzinie. A 23 procent stwierdziło, że nie są tak pewni swojej zdolności zrozumienia, dlaczego kampania jest skuteczna lub nie.
Marketingowcy najczęściej mierzą skuteczność mediów i reklamy to wzrost sprzedaży (64 procent), zwrot z wydatków na reklamę (59 procent), dotarcie do grupy docelowej (47 procent), wzrost marki (45 procent) oraz kliknięcia lub zaangażowanie online (41 proc.). Tylko 30% respondentów wymieniło modelowanie miksu rynkowego jako niezwykle lub bardzo ważne, podczas gdy atrybucja wielodotykowa była postrzegana w ten sam sposób przez 28%.
Nic dziwnego, że głównymi obszarami inwestycji w ciągu najbliższych 12 miesięcy są optymalizacja kampanii w locie, dokładne i skuteczne kierowanie do klientów, mierzenie wydajności kampanii oraz ocena i analiza danych zewnętrznych. Równie nie dziwi fakt, że brak budżetu został wskazany jako główna przeszkoda w realizacji potencjału marketingowego i reklamowego mediów.
Raport CMO Council i NCSolutions powstał na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 160 marketerów w Ameryce Północnej, ze szczególnym uwzględnieniem FMCG i handlu detalicznego, a także czerpał wskazówki z dodatkowych szczegółowych ankiet przeprowadzonych z kadrą kierowniczą.
„Podobnie jak inni marketerzy, żyję w stanie gotowości. W marketingu trzeba przewidywać zmiany i czuć się trochę komfortowo, nie wiedząc, co nas czeka” — skomentowała w raporcie Deirdre McFarland, starszy wiceprezes ds. marketingu w firmie NCSolutions. „To nastawienie znajduje odzwierciedlenie we wnioskach przedstawionych w tym raporcie, będącym wynikiem współpracy między CMO Council i NCSolutions.
„Z tej ankiety przeprowadzonej wśród liderów marketingu dowiedzieliśmy się, że głośno mówią, że nie są pewni swojej zdolności do osiągania pożądanych rezultatów poprzez działania medialne, marketingowe i reklamowe. Zgłaszają chęć poprawy swojego wpływu marketingowego w nadchodzącym roku, ale wymienili kilka przeszkód do sukcesu kampanii. Obejmowały one brak budżetu, brak talentu do nauki danych, brak narzędzi i niezrozumienie, dlaczego kampanie odnoszą sukces”.
Dyrektor wykonawczy CMO Council, Donovan Neale-May, powiedział, że dzisiejszy CMO musi być niezwykle elastyczny, aby skutecznie poruszać się po rozdrobnionym i nieprzewidywalnym środowisku medialnym.
„Muszą być w stanie szybko się uczyć i szybko reagować, gdy coś nie idzie zgodnie z planem. Muszą podejmować mądre decyzje na podstawie danych, a nie tylko przeczuć” – dodał.
Sprawdź raport specjalny CMO na temat aktualnego stanu atrybucji marketingowej w czasopiśmie CMO tutaj.
Nie przegap bogactwa spostrzeżeń i treści dostarczonych przez CMO A/NZ i zapisz się do naszych cotygodniowych biuletynów CMO Digest i usług informacyjnych tutaj.
Możesz także śledzić CMO na Twitterze: @CMOAustraliaweź udział w rozmowie CMO na LinkedIn: CMO ANZśledź nasze regularne aktualizacje za pośrednictwem strony firmowej Linkedin firmy CMO Australia