Motoryzacja

Raport mówi, że BYD ogranicza zmiany w 2 fabrykach pojazdów elektrycznych w Chinach

  • 21 marca, 2023
  • 4 min read
Raport mówi, że BYD ogranicza zmiany w 2 fabrykach pojazdów elektrycznych w Chinach


SZANGHAJ – BYD ograniczył zmiany w dwóch zakładach montażu samochodów w Chinach, jak powiedzieli Reuterowi ludzie znający się na rzeczy, na znak, jak słabszy popyt na największym na świecie rynku samochodowym wpływa na jego najlepiej sprzedający się pojazd elektryczny marka.

BYD, który wyprzedza Teslę w Chinach, poprosił niektórych pracowników w swojej fabryce w Xian, największym centrum produkcyjnym, aby pracowali tylko cztery dni w tygodniu w fabryce pracującej na dwie ośmiogodzinne zmiany dziennie, zgodnie z trzema osobami i wewnętrzną notatką wysłane na początku tego miesiąca i sprawdzone przez Reuters.

Fabryka w Xian produkuje najlepiej sprzedające się sedany Song i Qin EV firmy BYD.

BYD zmniejszyło również liczbę zmian w swojej fabryce w Shenzhen, która produkuje sedany Han, z trzech zmian dziennie do dwóch dziennie, powiedziały cztery osoby znające się na rozwoju.

BYD odmówił komentarza. Źródła odmówiły zidentyfikowania, ponieważ harmonogram produkcji jest prywatny.

BYD nie podał powodu zmniejszonych zmian w swojej notatce dotyczącej planowania, którą przejrzał Reuters. Jedna z osób powiedziała, że ​​BYD ogranicza produkcję w obliczu słabszego popytu w całym przemyśle w Chinach od początku roku.

Warto przeczytać!  Najlepsze wiadomości motoryzacyjne z targów CES 2023: elektryczne pickupy, latające samochody i nie tylko

Reuters nie był w stanie określić, jak długo zmniejszone zmiany potrwają dla BYD i czy którykolwiek z pozostałych trzech zakładów montażowych w Chinach został dotknięty zmianami harmonogramu. Nie było też jasne, jak zmniejszone dyżury przełożą się na zmiany wolumenu produkcji.

BYD rozwija się szybko i zdobywa coraz większy udział w rynku w Chinach. W ubiegłym miesiącu po raz drugi wyprzedziła sprzedaż samochodów marki Volkswagen w tym kraju. BYD wyprzedził również Teslę ponad pięć razy w ciągu pierwszych dwóch miesięcy roku.

Ale BYD również spowalnia produkcję od początku roku, kiedy sprzedaż w całej branży zaczęła zwalniać, a Chiny zakończyły krajowy program dotacji dla pojazdów elektrycznych i pojazdów elektrycznych typu plug-in.

Analitycy uznali agresywne rabaty za stworzenie pewnego popytu, ponieważ inni producenci samochodów podążyli za Teslą w to, co stało się wojną cenową o udział w rynku, ale zapasy w całej branży rosną.

Lokalne chińskie władze i prowincje również wprowadzają dotacje dla nabywców, aby zwiększyć popyt, a niektóre programy zaczęły być realizowane przez producentów samochodów, aby zachęcić do produkcji.

We wtorek rząd Xian ogłosił, że aby zachęcić lokalną produkcję pojazdów elektrycznych, przyzna nagrodę w wysokości 2000 juanów za pojazd za każdy samochód wyprodukowany powyżej poziomów z 2022 r., maksymalnie do 10 mln juanów (1,45 mln USD) na producenta samochodów. Zapowiedział też dotacje na zakup pojazdów elektrycznych.

Warto przeczytać!  Podsumowanie wiadomości motoryzacyjnych, 24 lipca: ofensywa produktowa BMW, rezerwacja Nissana X-Trail i nie tylko

Według danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, BYD wyprodukował w styczniu i lutym średnio 5749 pojazdów dziennie, czyli o 22 procent mniej niż średnia dzienna produkcja w październiku i listopadzie.

Całkowita sprzedaż BYD, w tym eksport i sprzedaż dealerom, wzrosła o 89 procent w ciągu pierwszych dwóch miesięcy w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, podała firma. Ale sprzedaż detaliczna, oparta na danych z rejestracji ubezpieczeń, wykazała wolniejszy wzrost o 66 procent, jak wynika z danych China Merchants Bank International.

Aby pobudzić popyt, firma BYD zaczęła w marcu oferować zniżki na najlepiej sprzedające się pojazdy elektryczne Yuan Plus i Seal. W zeszłym tygodniu firma wprowadziła również odświeżone wersje sedana Han i crossovera Tang.


Źródło