Motoryzacja

Raport mówi, że Renault może produkować samochody elektryczne na rynek masowy w Indiach

  • 6 stycznia, 2023
  • 4 min read
Raport mówi, że Renault może produkować samochody elektryczne na rynek masowy w Indiach


PARYŻ – Renault rozważa zbudowanie pojazdu elektrycznego na rynek masowy w Indiach, dwie osoby posiadające wiedzę na temat trwającego przeglądu powiedziały agencji Reuters, w ramach ponownego wejścia na rynek, na którym oczekuje się szybkiego wzrostu liczby pojazdów elektrycznych z małej bazy.

Badanie przeprowadzone przez Renault podkreśla, jak francuski producent samochodów kontynuuje plany elektryfikacji, nawet jeśli przedłuża nierozwiązane negocjacje ze swoim partnerem Nissanem na temat inwestycji w jednostkę EV, którą planuje wydzielić z innych operacji.

Wskazuje to również na zmieniające się postrzeganie rynku samochodowego w Indiach, który odnotował najszybszy wzrost spośród wszystkich głównych rynków w 2022 roku.

W zeszłym roku pojazdy elektryczne miały stanowić mniej niż 1 procent sprzedaży samochodów, ale rząd wyznaczył cel na poziomie 30 procent do 2030 roku i ostatnio odniósł sukces w przyciąganiu dostawców dla międzynarodowych producentów samochodów, z szeregiem dotacji.

Renault rozważa wprowadzenie na rynek wyprodukowanej w Indiach elektrycznej wersji swojego hatchbacka Kwid, powiedzieli Reuterowi ludzie.

Przegląd oceni potencjalny popyt, ceny i możliwość zbudowania EV z lokalnych komponentów, powiedział jeden z ludzi, dodając, że jakakolwiek premiera nastąpi pod koniec 2024 roku.

Warto przeczytać!  Następna generacja transportu jest autonomiczna

Posunięcie to jest częścią szerszego planu Renault, mającego na celu ponowne rozpalenie sprzedaży w kraju, w którym producent samochodów pozostaje rentowny, mimo że sprzedał mniej samochodów w 2022 roku niż rok wcześniej, powiedziała osoba.

Renault India odmówił komentarza na temat planów produktowych, ale powiedział, że firma „silnie koncentruje się na globalnej elektryfikacji” w ramach strategii nakreślonej przez dyrektora generalnego Luca de Meo i że „Indie są jednym z kluczowych rynków” dla grupy.

Zgodnie z prognozą S&P Global Mobility, Indie staną się trzecim co do wielkości rynkiem dla samochodów osobowych i innych lekkich pojazdów, wypierając Japonię.

Szacuje się, że sprzedaż w całej branży wzrosła w 2022 roku o 23 procent do 4,4 miliona pojazdów.

Kontrastuje to z perspektywami dla Stanów Zjednoczonych, gdzie oczekuje się, że rynek w przyszłym roku pozostanie poniżej poziomów z 2019 r., oraz Chin, gdzie popyt słabnie.

Renault miało nadzieję osiągnąć w grudniu porozumienie z Nissanem w sprawie wydzielenia jednostki EV, ale dyskusje zostały spowolnione w związku z obawami japońskiego producenta samochodów dotyczącymi szeregu kwestii, w tym ochrony jego własności intelektualnej.

Warto przeczytać!  Mitsubishi: Przystępność cenowa pojazdów to „jasny punkt”

„Indie odegrają ważną rolę w przyszłych projektach Renault-Nissan, ale lokalne plany nie zostaną sfinalizowane przed osiągnięciem globalnego porozumienia w sprawie restrukturyzacji sojuszu”, powiedział jeden ze źródeł.

W Indiach krajowy producent samochodów Tata Motors, który dominuje w sprzedaży samochodów elektrycznych, a także zagraniczni gracze, tacy jak Stellantis, Hyundai Motor i SAIC’s MG Motor, przygotowują się do wprowadzenia pojazdów elektrycznych.

Renault produkuje już wersję Kwid EV w Chinach, która jest sprzedawana na tamtejszym rynku jako City K-ZE i eksportowana do Francji jako Dacia Spring.

Wiosna, drugi najczęściej sprzedawany samochód elektryczny we Francji w 2022 r., ma zasięg 230 km i cenę wywoławczą 20 800 euro (21 869 USD) bez zachęt rządowych.

Aby zakwalifikować się do zachęt w Indiach, Renault musiałoby zbudować samochód w swojej fabryce sojuszu w południowych Indiach i lokalnie pozyskiwać komponenty, powiedziała pierwsza osoba. Fabryka w Indiach jest w większości własnością Nissana.

Nissan odmówił komentarza.

Obecnie Renault produkuje w Indiach silniki spalinowe Kwid hatchback, Kiger SUV i siedmiomiejscowy Triber. Jego sprzedaż spadła o 9 procent do około 87 000 sztuk w 2022 roku, a jego udział w rynku spadł do nieco ponad 2 procent.

Warto przeczytać!  Wykupy GM, redukcje miejsc pracy to dopiero początek 2 miliardów dolarów redukcji kosztów

W ramach ponownego uruchomienia w Indiach Renault planuje również zainwestować w odnowienie i modernizację niektórych swoich głównych salonów w dużych miastach, powiedziała osoba.

Firma podała, że ​​ma 500 punktów sprzedaży w Indiach.


Źródło