Technologia

Raport z jazdy: Lamborghini Urus Performante

  • 9 marca, 2023
  • 5 min read
Raport z jazdy: Lamborghini Urus Performante


Najlepiej sprzedający się samochód Lamborghini w końcu ujawnia swoją niezbyt tajną tożsamość jako samochód rajdowy, dzięki temu istotnemu ulepszeniu osiągów.

Lamborghini Urus pod wieloma względami wywarł wpływ transformacyjny, nie tylko na losy Lamborghini, ale na cały rynek supersamochodów. Tylko w roku premiery (2017) Urus spowodował wzrost sprzedaży Lamborghini o 43 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Do 2021 roku Lamborghini przeżyło najlepszy rok sprzedaży w historii, głównie dzięki Urusowi. A jeśli chodzi o rynek indyjski, Urus był, co nikogo nie dziwi, ze znaczną przewagą najlepiej sprzedającym się Lamborghini w kraju. Wszystkie te statystyki wskazywałyby na fakt, że Lamborghini udoskonaliło przepis, jeśli chodzi o super-SUV-a.

Urus Performante udowadnia, że ​​tak nie było. Ponieważ Lamborghini wciąż musiało wprowadzić kilka kluczowych poprawek do swojego hiper-SUV-a — cichszy, hybrydowy model ma pojawić się w Indiach pod koniec następnego kwartału. Samochód jest wyposażony w ten sam 4,0-litrowy silnik V8, który teraz wytwarza doskonale diabelskie 666 KM, czyli o 16 KM więcej niż w standardowym Urusie. Wartości momentu obrotowego również pozostają takie same i wynoszą 850 Nm, ponieważ skrzynia biegów jest prawie maksymalna pod względem momentu obrotowego, jaki może obsłużyć. Pytanie brzmi: jakie zmiany w wyglądzie zewnętrznym samochodu i jego osiągach uzasadniają premię w wysokości 1,07 crore Rs, którą zapłacisz za standardowego Urusa?

Warto przeczytać!  Według doniesień Apple planuje dużą aktualizację M4 Mac skupioną na sztucznej inteligencji

Odpowiedź, szczerze mówiąc, brzmi: to nie ma znaczenia. Nie dla właścicieli Lamborghini. To stale rosnące plemię w Indiach zgłosiło już roszczenia do każdego Urus Perfomante przydzielonego temu krajowi do końca ostatniego kwartału 2024 r. Co sprawia, że ​​jest to czysto akademickie ćwiczenie, aby upewnić się, czy niższa masa własna, ulepszone zawieszenie i nowe Trybu „Rally” brakuje w Urusie.

Co nowego

Kluczowe zmiany w Performante obejmują zawieszenie na sprężynach śrubowych, które zastępuje standardowe sprężyny pneumatyczne, kilka elementów z włókna węglowego zmniejszających masę oraz nowy stabilizator poprzeczny, który sprawia, że ​​ten samochód za każdym razem błogo zapomina o prawach fizyki widzi kąt. Nadal siedzisz dość wysoko, co szczególnie dobrze wróży, gdy jeździsz Lamborghini po indyjskich drogach, mimo że teraz siedzisz 20 mm niżej. Ale to nie pozycja za kierownicą, to ostrzejsze czasy reakcji układu kierowniczego i przepustnicy, które stają się natychmiast widoczne, gdy tylko znajdziesz się na otwartym odcinku na wspomnianych drogach.

Gwałtowna reakcja przepustnicy jest wyraźnie skalibrowana pod kątem osiągów i może przynieść szkodę pasażerom tylnych siedzeń, którzy muszą wzmocnić swoje żołądki, aby uzyskać bezproblemowe wrażenia z siedzenia na tylnym siedzeniu. W standardzie otrzymuje dach z włókna węglowego, który wraz z tytanowym układem wydechowym, tytanowymi śrubami na kołach i kilkoma innymi środkami zmniejszającymi wagę pomaga zgolić 47 kg. Ale możesz wybrać dach kompozytowy z włókna węglowego jako opcjonalny dodatek, jeśli chcesz zmieścić się w przedziale dwóch ton.

Warto przeczytać!  Który składany duży ekran jest najlepszy?

Rzucaj tym behemotem z całkowitym porzuceniem

Performante ma również szerszy rozstaw kół, co pozwala jeszcze bardziej łączyć linie między supersamochodem a SUV-em. Te duże opony o przekroju 325/35, opracowane specjalnie przez Pirelli, pozwalają rzucać tym behemotem z całkowitym oddaniem, eliminując najmniejsze ślady przechyłu nadwozia i uderzając do przodu z prędkością warp.

Nawet nowy tylny spojler generuje o 38 procent większą siłę docisku, więc jest to prawie najbardziej obsadzony Urus, jaki kiedykolwiek był. Musi tak być, ponieważ te same turbosprężarki pracują teraz z większym zapałem, aby rozwinąć doładowanie i rzucić ten samochód z silnikiem z przodu na horyzont jak oszczep.

Ale dopiero po dotarciu do odcinka terenowego Performante naprawdę wkracza w swój żywioł. Najbardziej zauważalną zmianą w środku jest to, że masywny kontroler jazdy „Tamburo” ma jeszcze jeden tryb jazdy, do którego można przejść. Przejdź poniżej trybu Strada, Sport i Corsa, a dojdziesz do trybu „Rally”. To zasadniczo rozluźnia przyczepność ESC i kieruje więcej mocy do tyłu przez tylny mechanizm różnicowy Urus Perfomante. Wynik? Wesoły, dwutonowy SUV.

Duży zbiornik momentu obrotowego

Choć brzmi to nieprawdopodobnie, Perfomante udaje się wyślizgnąć z zakrętów, śmiem twierdzić, z skwapliwością gorącego rajdowego hatchbacka. Poziomy momentu obrotowego pozostają takie same, ale teraz jest większy moment obrotowy, który wydaje się dostępny w znacznie szerszym zakresie mocy. Wyjdź z zakrętu i natychmiast odzyskaj rozpęd bez konieczności zmiany biegu na niższy. Jest duży rezerwuar momentu obrotowego, który w trybie rajdowym pozwala Performante unosić się na szutrze. Pokonaj długi zakręt na piątym miejscu lub zjedź z ciasnego zakrętu w sekundę, zawsze można liczyć na nieskończoną rezerwę momentu obrotowego Performante, która zatrzaśnie Urusa z powrotem na miejscu.

Warto przeczytać!  Nadchodząca gra o Harrym Potterze jest już bestsellerem, pomimo kontrowersji JK Rowling i wezwań do bojkotu

W trybie rajdowym samochód pozwala na większą zabawę (mając wystarczająco szerokie miejsce do cumowania na zamkniętym torze wyścigowym), ale nie w sposób niekontrolowany. Próg ESC jest cofnięty, ale wyłącz go, a Urus natychmiast pokaże ci, kto przez cały ten czas rządził.

Lamborghini, jakie znamy, wkrótce się zmieni. Następną ofertą będzie hybrydowy zamiennik V12 dla Aventadora, a następnie hybrydowa wersja Urusa. Performante to nie tylko krótsze czasy okrążeń i wyraźniejsze przyspieszenie; chodzi o maksymalizację potencjału Urusa, jaki znamy, zanim słońce na stałe zajdzie nad samochodami z czystą benzyną. A jeśli chodzi o łabędzi śpiew, ten nasycony nutami wydechu Akropovic brzmi prawie dobrze.



Źródło