RBI karze Ola Financial, Visa, Manappuram Finance za nieprzestrzeganie zasad
Bank Rezerw Indii (RBI) nałożył grzywny na operatorów systemów płatniczych Visa Worldwide, Ola Financial Services i Manappuram Finance za niedopełnienia obowiązków regulacyjnych.
Zdobądź szybką gotówkę w kilka minut!
Najlepsza pożyczka osobista przy najniższych stopach procentowych
Aplikuj natychmiast
Bank centralny nałożył karę w wysokości ₹2,4 crore na Visa Worldwide Pte Limited, ₹41,5 lakh na Manappuram Finance Limited i ₹Kara pieniężna w wysokości 87,55 lakh nałożona na Ola Financial Services w dwóch przypadkach.
Jak poinformował RBI w oświadczeniu wydanym 16 lipca 2024 r., na operatorów systemów płatności (PSO) Manappuram Finance i Ola Financial Services nałożono karę pieniężną za niedopełnienie pewnych postanowień instrukcji KYC (poznaj swojego klienta).
Nakazy złożone przez RBI zostały również wydane na rzecz Ola Financial Services i Visa Worldwide „za naruszenie niektórych postanowień zawartych w głównych wytycznych dotyczących przedpłaconych instrumentów płatniczych (PPI)” oraz „Transakcje bez obecności karty – złagodzenie dodatkowego czynnika uwierzytelniania w przypadku płatności do ₹2000/- za rozwiązania uwierzytelniające dostarczane przez sieć kart.
„Powyższe działania zostały podjęte w ramach wykonywania uprawnień przyznanych RBI na mocy postanowień sekcji 30 i sekcji 31 ustawy o systemach płatności i rozliczeń z 2007 r. i opierają się na niedociągnięciach w zakresie zgodności z przepisami. Nie mają na celu orzekania o ważności żadnej transakcji ani umowy zawartej przez podmiot z jego klientami” – stwierdził bank centralny w oświadczeniu.
Zarówno Manappuram Finance, jak i Ola Financial Services „nie zastosowały się do wytycznych wydanych przez RBI w sprawie wymogów KYC. W związku z tym wysłano do podmiotów zawiadomienia, w których zalecono im przedstawienie powodów, dla których kara nie powinna zostać nałożona za nieprzestrzeganie wytycznych. Po rozważeniu ich pisemnych odpowiedzi i ustnych oświadczeń złożonych podczas przesłuchania osobistego, RBI stwierdziło, że wyżej wymienione zarzuty dotyczące nieprzestrzegania wytycznych RBI były uzasadnione i uzasadniały nałożenie kary pieniężnej”, powiedział RBI.
Ponadto RBI poinformował, że Ola Financial Services również zgłosiła przypadki niedoboru środków na swoim rachunku powierniczym i złożyła wniosek o naliczenie grzywny za naruszenie.
„Po przeanalizowaniu wniosku o złożenie wniosku i ustnych oświadczeń złożonych podczas przesłuchania osobistego, RBI ustaliło, że wyżej wymienione naruszenie może zostać złożone”.
W przypadku Visa Worldwide bank centralny powiedział: „Zauważono, że podmiot wdrożył rozwiązanie uwierzytelniania płatności bez zgody regulacyjnej RBI. W związku z tym podmiotowi wydano zawiadomienie z zaleceniem przedstawienia powodów, dla których kara nie powinna zostać nałożona za nieprzestrzeganie wytycznych”.